Peugeot 406: 18-16v (AG G3) slecht lopen op benzine

Bouwjaar: 2000

Ben sinds sept 2005 i.b.v. 406 18-16v 155.000 km met G3 installatie.Deze loopt erg slecht op benzine, op LPG geen probleem dan loopt hij perfect.
Op benzine heeft hij geen kracht bij weg rijden dit gaat met horten en stoten.Op de snelweg kan je wel op benzine rijden maar ook dan nagenoeg geen acceleratie en onregelmatig.
Bij buitentemp van boven de 7 C geen problemen met starten, daaronder overschakeling naar gas zeer moeizaam , sta soms afhankelijk van de temperatuur 5 min te "gassen" om hem aan de praat te houden. waarna hij op LPG weer perfect loopt.
Ondertussen is er het volgende al aan gebeurt;

Brandstoffilter en leiding gereinigd
Injectoren gereinigd
lambdasonde en temperatuurmeter vervangen
bobine is nagekeken ,
Is uitgelezen bij peugeot , gaf geen bijzonderheden terwijl mtormanagement lampje af en toe oplicht , bij constante snelheid
tussen 3000 en 4000 toeren zowel op cc als via gaspedaal
Krijg verder geen melding op info-display

na vervangen temp.meter heeft hij bij 2 testritjes goed gelopen maar bij derde keer weer in oude situatie terug gevallen.

m.a.w ik kom er momenteel even niet uit en hoop dat iemand een idee heeft waar ik het moet zoeken

Alvast bedankt

Peter Bronkhorst




Bronko

Geplaatst door Bronko (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Een aantal zaken die je nog kunt (laten) bekijken:
Benzinedruk bij de injectoren (defecte of weigerende benzinepomp in de tank of zit de zeef in de tank wellicht dicht)
Bougies zelf al vervangen en goed afgesteld ?
Zijn de aansluitingen en de onderbrekingen bij de benzineinjectoren goed gemaakt ? Is de interface van de injectoren naar de LPG computer wel in orde ?
Wanneer gaat het MM lampje branden, op LPG of op benzine ? Anyway, als het MM lampje gaat branden, dan moet er een storing in zitten en deze kan een dealer dan weer uitlezen, hiermee moeten er wel aanwijzingen zijn naar een oorzaak van het probleem. En als laatste, heb je altijd problemen of lijkt het soms ook goed te zijn ?

Bronko (0), 18 jaar geleden

Pieter,

Ik zat zelf ook al richting benzinepomp te denken aangezien het probleem bij het rijden op benzine ligt.
Wat betreft het motormanagement heeft hij het in iedergeval op lpg , ik heb de laatste tijd wel geprobeert op benzine te rijden
en dan op de snelweg , en ook dan gaat het mm lampje branden maar dat relateer ik aan het feit dat hij op benzine gewoon niet goed loopt. Daar heeft hij zowieso al een probleem.
Maar je hebt me in iedergeval wat mogelijkheden gegeven waar ik achteraan kan gaan.

bedankt en wordt vervolgd

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik ken gevallen van slechte elektrische verbindingen van de AG installaties. Met name de massa aansluitingen zijn wel eens slecht. Ook de voeding van de LPG computer nakijken.

webro (0) PRO, 18 jaar geleden

controleer de benzine leidingen toevoer retour aan de distr zijde deze kunnen lekken en vochtig zijn geen lekkage merkbaar door benz of lucht dit zijn gevulcaniseerde leidingen

contoleer deze goed

gr paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum