close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: 205 (BJ 93) hitte/uitval raadsel!

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 (automaat)

Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat mijn 205 te warm wordt. Hieronder zijn wat bevindingen op een rij:
- Temperatuurmeter doet het en loopt op tot de +/- 96 graden bij stilstand en rijdend op de snelweg 89 graden.
- Bij +/- 94 graden slaat de grote ventilator aan en zorgt voor een zichtbare temp daling.
- Koelvloeistof is voldoende en ook voor bij de radiateur zit geen lucht. (koelvloeistof ziet er wel beetje troebel uit)
- In de file voor maastricht, in de zon/warm, sloeg mijn auto ineens uit en wilde pas na 20 min weer starten.
- 2 dagen geleden sloeg mijn auto ineens uit toen ik gewoon 120 km/h op de snelweg reed. 15 min op de vluchtstrook gestaan en toen weer doorgereden. Hij startte toen wel gelijk na uitval weer.
- Ik rij met de verwarming vol open. Die doet het goed! (zweet zweet!)
- Na een lange rit merk je echt dat hij veel warmer is dan de meeste auto die ik ken.

Zal het de temp zijn of toch iets anders?

Note:
koppakking en radiateur zijn 1 jaar geleden vervangen.
niet zo lang geleden heb ik een versterker en subwoofer ingebouwd.
Ik heb net een nieuwe thermostaat gekocht maar nog niet ingebouwd.
Elke garage zegt iets anders :S

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen :)

Groetjes & alvast bedankt!

Geplaatst door

Dutchy82 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zie geen problemen met je water temperatuur. je kunt de kachel wel weer op koud zetten.

Wat zou kunnen is een defecte BDP-gever (krukaspositie-sensor of toerental-sensor).
Als die te warm wordt dan moet je een tijdje wachten voordat er weer een goed signaal is.

"Na een lange rit merk je echt dat hij veel warmer is dan de meeste auto die ik ken."
Wat is er dan warmer? Hoe merk je dat?

oldford 0
badge

14 jaar

Ja die hitte die van de motor af straalt. De is intens. Maar misschien is dat wel normaal bij zo'n oud bakkie. (je hoort de motor dan ook even een paar keer pingelen na de rit)
En: Die hitte die uit de verwarming komt is echt heftig heet. Hij blaast ook op mijn rechter voet en dan merk ik gewoon dat mijn schoen super heet wordt.

Vriend van me gaf me als tip om te kijken of hij een winter / zomerstand heeft voor de lucht toevoer. Ook de garage had hier geen antwoord op. Weet iemand dat? Of hij dan zijn warme lucht weer hergebruikt?

Handig als ik een pic maak en die even post?

(maak er nu alvast ff een paar)

Dutchy82 0

14 jaar

94 graden is 94 graden en dan slaat de koelvin in.
Als je kachel warmer wordt of het motorblok warmer wordt dan zou je waterpomp wel eens overleden kunnen zijn.
Motorblok kun je meten met een infrarood thermometer.

oldford 0
badge

14 jaar

En hoe kan ik de diagnose stellen of die waterpomp overleden is of niet?

[url=http://img687.imageshack.us/i/dsc01706b....][img]http://img687.imageshack.us/img687/9017/...[/img][/url]
[url=http://img594.imageshack.us/i/dsc01707v....][img]http://img594.imageshack.us/img594/301/d...[/img][/url]

Dutchy82 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.