na enig onderzoek ben ik achter de volgende conclussie's gekomen.
- benzinepomp werkt naar behoren
- de AG schakelaar in de auto werkt perfect i.c.m. de benzineafsluiter
- de benzine komt wel tot aan de injector
als je hem op benzine wilt starten, wilt hij niet aanslaan, startmotor werkt goed.
bougies, bobine & de injectiehuis reeds vervangen.
op LPG start ie zonder probleem, dus ontsteking is in orde.
vreemd vind ik zelf wel dat hij op lpg wel aanslaat, en op benzine niet, ik weet niet hoe dat precies geregeld is in het injectiehuis, misschien dat iemand de oplossing heeft?
-------------------------------------------------------------------
sinds eind augustus is het ook voorgevallen dat de auto gewoonweg niet meer wilt aanslaan zowel LPG als Benzine niet.
1e keer: de ANWB gebelt, had hij remmenreiniger in het gaskleppenhuis ingespoten, sloeg de auto aan op LPG, bleef toen wel lopen, volgens hem was de benzineinjector niet meer goed, injectiehuis vervangen, probleem houd aan, rijd alsnog niet op benzine.
2e keer: tijdens file rijden auto uitgevallen, wou niet meer starten, ANWB weer gebelt, toen had hij het over een botsschakelaar, en liet hij een rode knop in het motorruimte zien, die hij indrukte, waarna je een relais hard hoorde klikken, motor sloeg weer aan.
3e en vele male nog vaker: auto slaat niet aan op zowel benzine als lpg niet, botsschakelaar ingedrukt, slaat nog steeds niet aan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
"met de hoeveelheid benzine wat de carberateur al krijgt als je de auto op contact draait"
Dat hoort niet. Hij mag pas inspuiten als de motor draait en niet eerder. Nu verzuipt de motor.
Overigens het is geen carburateur, maar een monopoint injectie. Deze heeft 1 elektrisch bediende injector.
Die injector gaat dus gelijk open bij op contact zetten - ofwel kortsluiting in de bedrading van de injector, danwel kortsluiting/defect in de motor-computer.
Mag nog steeds niet. Er mag pas benzine komen op het moment dat je start of als de motor draait.
Injector lek, defect in de bedrading of ecu defect.
Controleer de bedrading van de injector eens, kijk of deze nergens bloot ligt of aan de massa komt, dan blijft hij ook inspuiten, op 1 kabel zul je de accuspanning moeten meten, de andere word massa geschakeld door de ECU.
14 jaar
Meneer van de ANWB had het een en ander nagemeten, en hij hield er toch op dat volgens hem de injector niet meer goed was, verkleving van de naald had hij het over, omdat er dan teveel op LPG was mee gereden.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar