hallo
ik heb vandaag de achter rem trommels opengemaakt en ingespoten met wd 40.
handremkabel links vervangen, handremkabel rechts goed gesmeerd met veel wd40.
trommels en wiel terug geplaats, vergeten af te stellen zowel links als rechts dmv stelmoertje in het boutgat.
trok ik al te blij aan de handrem, en nu klemt ie weer.
kom t dat omdat ik eerst de remschoene niet had afgesteld of is de handrem mechanisme gewoon defect?
-------------------------------
d-riem was laats vervangen bij 85.000, teller staat al op 195.000, moet vervangen worden.
heeft iemand een schema en/of aanhaalmomenten?
-------------------------------
Aandrijfashoes moet worden vervangen linksvoor buiten, heb een universele van het merk spidan gehaald.
nog niet aan begonnen aandrijfasmoer zit goed vast, wie heeft hier aanhaalmomenten en eventueel een schemaa van
gr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de draaipunten van de handremhevels op de remschoenen goed gangbaar?
draaipunten, hoe zou ik die evt. gangbaar kunnen maken, en welk punt is dat precies in de trommel (excuses, dit is de eerste keer dat ik aan een trommelrem werk, voorheen enkel aan schijfremmen gewerkt)
14 jaar
WD40, bij remmen is een NO GO, door dat het een vloeibaar smeermiddel is dat NIET tegen hoge temp. bestand is, is de kans ZEER groot op weigering van de remmen!
bedankt voor de reactie
wist niet dat de trommelrem zo heet werd
zal morgen dan is openmaken en met keramisch vet bewerken
maar door de remkabels spuiten met wd40 kan toch geen kwaad? tegen roest en vocht?
gr
14 jaar
[quote=sjonwa][quote=hans4074]Zijn de draaipunten van de handremhevels op de remschoenen goed gangbaar?[/quote]
draaipunten, hoe zou ik die evt. gangbaar kunnen maken, en welk punt is dat precies in de trommel (excuses, dit is de eerste keer dat ik aan een trommelrem werk, voorheen enkel aan schijfremmen gewerkt)[/quote]
Dat zijn de hefboompjes waar handremkabels in gehaakt worden op de remschoenen. Deze hefboompjes hebben een draaipunt/scharnierpunt aan de bovenzijde van de remschoen in de buurt van de remcilindertjes. Deze draaipunten gaan nogal eens vastzitten. Komen dan dus niet goed vrij als je de handrem hebt gebruikt waardoor remmen aan gaan lopen of zelfs vast gaan zitten.
Als je de remtrommels er toch weer af gaat halen, dan kun je dit gelijk controleren.
Gangbaar maken kun je doen door de betreffende schoen te demonteren en het draaipuntje gymnastieken met een WEINIG WD40 net zolang tot het hefboompje lekker soepel heen en weer te bewegen is.
Nog een opmerking: als je de handremkabels inwendig ruimschoots smeert met WD40, dan loopt de WD40 uiteindelijk terug de remtrommel in = laagste punt van de handremkabel.
bedankt hans
gedaan, en werkt nu gesmeerd, goed! super!!
ben nu met de aandrijfashoes bezig.
14 jaar
Tipje; Rij met je zopas gesmeerde remmen eerst een stukje in de polder!!!! en begin dan rustig te remmen !!
S6
bedankt alleen, zit ik met de volgende probleem.
buitenste aandrijfashoes vv. heb ik de binnenste (bakzijde) gesloopt
de buitenste dmv tuit erover geschoven, draagarm had ik losgehaald kreeg ik niet meer erin .
ik heb wat fotos gemaakt zal het zo uploaden,
ach ja de volgende keer zal het wat beter gaan toch oefening baart kunst
gr
14 jaar
fotos heb ik alweer verwijderd
vandaag heeft deze peug een nieuwe apk gehad, en vlekkeloos erdoorheen gekomen.
alles is opgelost
met wat gevloek en fysiek geweld hahhahha
in ieder geval gaat het de volgende keren een stuk soepeler voor mij yes man
gr
14 jaar
Mooi dat het allemaal gelukt is. Bedankt voor het terugmelden.
S6
Ralf
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar