close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: 205 GTI 1.9 1989 (met kat) uitvallen na 'warme' start

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9 GTI (122 pk)

Mijn probleem:

Bij elke warme start (lees: motor is nog warm) en stationair toerental (iets opgeschroefd door telkens uitvallen)valt de motor uit. Ook als ik een stukje in de 2e versnelling rijd begint ie vaak te haperen, bij geen gas bij geven valt ie uit. Soms brandt het K-lampje, maar niet altijd. Hij is al uitgelezen, maar geeft globale problemen weer (iets met de injectie of iets met het mengsel> dus dat kunnen nog 100.000 dingen zijn). Als ik eenmaal aan het rijden ben is er niets aan de hand (ook niet bij stoplichten of bij het wachten voor een openstaande brug).

Onlangs vervangen:
bougies + kabels
verdelerkap + rotor
goede 2ehands luchtweger
brandstoffilter
luchtfilter + -buis
lambdasonde (MAAR: dit is een gebruikte. Er zit haast geen schroefdraad meer op en het schroefdraad in het spruitstuk zelf is het ook niet al te best.)

Wie weet hier raad mee????

Geplaatst door

Marloes87 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, ik heb een zelfde probleem met mijn 1992 205 GTI gehad (gehad:hoop ik). Ook al van alles vervangen.
Zelfs een andere ECU ("computer"), waarmee het een tijdje weg was. Kwam echter weer terug.
Het lijkt bij mij zomers minder erg dan 's winters. Heb nu de koelwater-temperatuursensor laten vervangen. Lamba kun je eventueel laten doormeten. Was bij mij nog goed, maar er wordt wel gauw naar gewezen als boosdoener terwijl het mengsel ook door heel andere oorzaken (d.w.z. verkeerde gegevens door foute sensoren) te rijk kan raken, zodat ie "verzuipt".
Volgens mij is het bij mij nu verholpen (de herfst zal het leren).

Suggesties dus:
- koelwatertemperatuur sensor (kan ook geoxideerd zijn)
- eens een andere computer proberen
- volgens mij zit er ook nog een luchttemperatuurmeter in of om de luchtweger die de boel kan verzieken.
Als er een profi meeleest ben ik ook benieuwd naar zijn-haar suggesties.
Succes
Arjen

arie406 0

16 jaar

Koelwatertemp sensor heb ik nagekeken en is niet geoxideerd. Bij mij is het juist zo dat ik de wintermaanden nergens last van had en nu het warmer weer wordt, is het erger (net als vorig zomer).

Laten we wachten op een reactie van een prof.

Marloes87 0

16 jaar

haperende injectoren door vervuiling.?

320 0

16 jaar

Daarstraks bij het ontwaken (alsof ik niks anders te doen heb..... hetgeen absoluut niet het geval is, maar zo werkt het brein kennelijk) schoot me te binnen dat het ook nog een lekkende injector kan zijn. Als de auto heeft gereden en er een injector "nadruppelt"krijg je ook korte tijd een te rijk mengsel bij het herstarten. Ik mij ook al eens overkomen, dus het is een optie !
Succes
Arjen

arie406 0

16 jaar

Ik heb gisteren injectiecleaner bij een tankbeurt ingegooid. En..... hij doet 'normaal', ik kan het volgende week pas goed testen, omdat ik nog een ander probleempje heb (waar ik het weekend mee aan de gang ga).

Maar als dit het toch niet is, gaan we eens kijken naar de injectoren.
Bedankt Arjen!

Marloes87 0

16 jaar

Er zit ook nog zoiets als een secundaire luchttoevoer op. Dit is een mechanisch klepje die na het starten binnen 5 minuten dicht hoort te zijn. Echter door vervuiling en slijtage kan deze open blijven staan en zorgt dan voor een te rijk mengsel. Waar zit dat ding? Kijk onder je thermostaathuis. Daar zit een, ben de naam effe kwijt, een soort blok waarin een de tempsensor van je koelwater geschroefd zit (blauwe stekker) Daar weer onder zit de secundaire luchtschuif voorzien van een groene stekker. Haal deze luchtschuif eraf, cotrolleer of de schuif open staat, sluit hem rechtstreeks aan op de accu en kijk na 5 minuten of de klep gesloten is. Zo niet dan is dat waarschijnlijk je probleem

205freak 0

16 jaar

Probleem opgelost?????

205freak 0

16 jaar

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Groet
Arjen

arie406 0

16 jaar

Ben eigenlijk nog steeds benieuwd naar de vorderingen met dit probleem. Zou leerzaam kunnen zijn.

arie406 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.