Hallo allemaal,
ik heb een probleem met m,n 205 gti, namelijk:
mijn motortemperatuur loopt vrij snel op naar de 90 graden, hoger gaat die niet, dus dat valt mee maar als ik een weekje heb gereden (300km) dan is de helft van mn koelvloeistofreservoir leeg.
de koelvloeistof ontsnapt hoogstwaarschijnlijk via de overloop slang, nadat dus de drukdop open is gegaan.
het gaat iedere keer met een paar druppeltjes maar uiteindelijk is het koelvloeistof verlies zeer hoog
!!!er komt geen witte rook uit de uitlaat en ook mijn olie ziet er normaal uit dus de koppakking is zo goed als uitgesloten!!
zelf denk ik dat er een verstopping ergens in het koelsysteem zit, mn radiateur wordt warm dus denk niet dat die het probleem is.
de enigste slang die kouder is dan de rest is de slang die onderaan de radiateur zit.
als 1 van jullie me zou willen/kunnen helpen zou dat geweldig zijn !!!!!!!!
b.v.d. Jelle
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mss dat je thermostaat niet volledig open gaat. Zou je eerst s kunnen vervangen. Als je motor koud is komt er ook geen witte rook uit je uitlaat?
Heb je geen lekke kachel radiateur?
14 jaar
Koppakking is zeker ook nog mogelijk! Iedereen denkt dat als de motor niet wit rookt, en geen kvs in de olie zit dat de koppakking dan goed is, maar 100 verschillende mogelijkheden die dat kunnen beinvloeden..
Waarom drukt hij de koelvloeistof uit de dop of overloop :
1) Koelvloeistof tot de rand gevult
2) Dop van expansie reservoir defect
3) Motor word te heet
4) Koppakking kapot
5) Kop gescheurt
Etc..
Voel eens na een rondje rijden of de slangen van de radiateur ook keihard zijn ? Wat druk erop is wel normaal, bij koude motor mag er GEEN druk meer opstaan!
Je kan simpel met een CO snuffelaar laten controleren of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten, dan heb je snel wat uitgesloten.
Ook het koelsysteem even onder druk laten zetten om een lekkage te vinden is erg handig bij dit soort problemen.
Dat de onderste slang wat koeler is dan de andere kan komen omdat de thermostaat nog aan het openen is ( motor nog niet op bedrijfstemp ) of deze opent te laat / te weinig..
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar