Doordat contact werd uitgezet tijdens bedienen van dak ging het in de fout.Door hem handmatig dicht te doen gaat het dak
tot de achterklep dicht moet goed ,maar de klep niet dan hoor je de hydropomp werken totdat die stopt en het dak weer in
storing is moet je weer handmatig dichtdoen storing wissen en je hebt dan weer hetzelfde
Als je tot de a klep dichtmoet gelijk de kap weer dichtdoet werkt dat wel normaal
Ik meet dat alle schakelaars op de testkast goed werken ik heb de kabeltjes en scharnierpunten gesmeerd,maar geen verbetering
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zover ik het lees/begrijp heb je gehad dat de dak in storing viel doordat je van contact hebt gezet tijdens bediening
Hierna heb je geprobeerd handmatig dicht te doen
ik neem aan dat je de retour op de pomp zelf open hebt gezet om zo de dak en klep dicht te doen
hierna toen hij dicht was heb je storingen gewist en geprobeerd
echter weer valt hij in storing
je zegt dat de dak achterin zit en dan probeert
maar heb je het ook andersom gerpobeerd door de dak dicht te doen en dan weer openen
het kan zijn dat hij een schakelaar ziet die elke keer op een verkeerde moment signaal geeft
dus als je het nog gedetailieerde kunt vertellen hoe je tot op hede precies hebt gedaan zou misschien iets helpen
ben namelijk bang dat ik het verkeerd begrijp
Het dak werkt goed tot de laatste beweging,de achterklep moet dan dicht en de hoedenplank.Als je dan direct de kap weer sluit gaat dat wel weer goed,maar als je te lang op de laatste actie wacht gaat hij weer in storing
We hebben de imbus schroef gelost het dak dicht gedaan ,dan gereset, storingen gewist zoals dat hoort
Ok , als ik het goed begrijp gaat het dak volledig open maar de klep sluit niet. Sorry dat ik het ook nog eens vraag maar wat gebeurt er als je de klep hand matig sluit en daarna probeert het dak open te doen ? Opend de klep dan wel ? Het feit dat de hydromotor blijft lopen geeft aan dat hij wacht op het einde van de beweging van het dak/hoedenplank. Met de test app zal je dus hier moeten kijken of de stand van de schakelaar(s) veranderd. Volgens mij zitten zitten er drie schakelaars aan elkaar geclusterd in de kofferruimte links onder de hoedenplank zegmaar. Er is er 1 bij die wel eens problemen geeft , die wordt bediend door een soort schuifpal. In het verleden bleef de pal wel eens hangen.
Alle schakelaars die in de testkast staan lijken goed te werken ook de hoedenplank geeft drie standen aan als je die beweegd Welke schakelaar geeft aan dat het dak in de koffer zit?
Ergens onder de hoedenplank zitten 3 schakelaars.
Als je een plastic paneeltje los haalt zie je ze wel zitten.
Volgens mij is de middelste uitgevoerd met dat schuifpalletje.
Als die niet goed werkt blijft de kofferdeksel open staan en de pomp doorlopen.
Op het moment als de koffer openstaat (tijdens het probleem)kan je zien dat die schakelaar net niet ingedrukt word.
Ik heb laatst het lipje van die schakelaar iets bijgebogen en daarna werkte alles weer.
Oiram
[quote=autobalk]Alle schakelaars die in de testkast staan lijken goed te werken ook de hoedenplank geeft drie standen aan als je die beweegd Welke schakelaar geeft aan dat het dak in de koffer zit?[/quote]
Beweegt de hoedenplank ook daadwerkelijk bij/tijdens het dichtdoen van het dak ?
De schakelaar dak geopend , signaal is aansluiting 1 draadnummer 6868 ,op de 3 voudige witte stekker als ik het goed heb. aansluiting 2 is voeding en aansluiting 3 is stand hoedenplank.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar