Niet altijd maar wel regelmatig schakelt de automaat niet naar de 4e versnelling. Soms gaan beide lampjes sportief en sneeuw branden met een geluid signaal. Handmatig schakelen gaat dan ook niet en de stand indicator blijft de D aangeven. Wanneer ik hem in zijn achteruit zet dan reageert hij wel.
Ik heb hem gisteren laten uitlezen bij een Peugeot garage het resultaat was dat ze niets konden vinden op de foutmelding na.
Die gaf aan Elektronische eenheid automatische transmissie Permanente storing. Storing drukregeling (Verschil /richtwaarde)
Wie heeft de zelfde ervaring met deze storing? Alvast bedankt voor de adviezen / oplossingen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De storing drukregeling(verschil/richtwaarde) kan duiden op een probleem met de 2 bekende elektroklepje aan bovenzijde op het hydraulisch brein in de bak i.c.m. een software update, maar meestal gaat in dat geval ook het opschakelen met redelijke klappen, dus niet soepeltje overschakelen.
Het lijkt verstandig om in ieder geval verder onderzoek (te laten) doen m.b.v. de juiste apparatuur (dealer) en ook verder te kijken naar versnellingsbak-olie kwaliteit en niveau.
Bioj deze storing adviseer ik om inderdaad te beginnen met 2 gemodificeerde druk ventielen te vervangen + hydraulische besturing (kleppenblok) over de testbank te testen en de druk opnieuw afstellen.
met vriendelijke groet,
Peter
Zo ik ben er uit dankzij jullie adviezen! Natuurlijk bedankt hier voor. Zoals jullie weten schakelde de automaat soms niet naar zijn 4e versnelling.
Ik ben naar de Peugeot garage geweest op de de driemansteeg in Charlois. Deze hebben hem uitgelezen en de diagnose was druk verlies/verschil.
Tot mijn grote verbazing adviseerde zij mij om de automaat te vervangen! 2500 euro want dat deden ze meer met dit type. Ik ben naar huis gereden en heb hem geparkeerd. Zucht wat nu. In de middag liet mijn vrouw de hond uit en die komt haar buurvrouw met man tegen. Ze verteld dat het peugotje repareren 2500 euro gaat kosten. De buurman begon te lachen en zei tegen mijn vrouw bel dit adres maar eens. Het bleek een specialist te zijn in revisie van versnellingsbakken en automaten. Ze konden het eerst niet vinden op de rollerbank( die heeft peugeot garage niet) Toen ik vertelde dat hij begon te hikken begonnen ze te lachen. Ze wisten de oorzaak en voor 350 euro rijd hij weer als nieuw!! Er zijn 2 druk ventielen en olie vervangen en er is een update voor de software gedaan. Ik blij, de specialist blij, maar de Peugeot garage niet.
12 jaar
Peugeot garage of dealer? Als ze na alleen uitlezen zonder slag of stoot het advies geven om de bak compleet te vervangen, dan is dat letterlijk en figuurlijk een slechte zaak.
Gelukkig opgelost met de 2 elektroklepjes/drukventielen en een update.
Ja Hans4074 het is een aanfuiting voor deze garage/dealer notabene. Ik heb bewust het adres vermeld. Want er zijn natuurlijk zat betrouwbare garage/dealers.
12 jaar
Ik had hiervoor een Renault Espace v6(nu weten julie waar ik mijn nickname vandaan heb) Een geweldige auto met heel veel confort. De motor was ook niet te versmaden. Op de duitse auto baan snorde hij met gemak 212 km op de teller. Oke hij dronk net zoveel als zijn baasje maar dat lag aan mijn linker voet omdat ik regelmatig de controle daarover verloor. Een jaar met plezier in rondgetuft tot dat hij begon te stotteren tijdens het optrekken. Hup naar de Renault garage. Daar hebben ze hem uit gelezen met als resultaat ze konden het niet direct vinden. dat waren de eerste 35 euro voor het uitlezen. Toen een afspraak gemaakt en de wagen een week later stotterend en naar toe gebracht. De volgende dag kreeg ik een telefoontje dat ze na 4 uur zoeken nog niets gevonden hadden en vroegen toestemming om verder te zoeken. A fijn, het bleek het achterste bobine blok te zijn. Dat was gevoelig voor water??? (is dat niet alles wat met elektriek te maken hebt? 650 euro armer en hij reed weer als een zomnnetje. Een paar weken later verdikkeme hij starte rot. Weer naar de driemansteeg en nu bleken het mijn 3 bougies te zijn die onder mijn net vervangen bobineblok zitten.
Na 35 euro voor het uitlezen en het vervangen van de 3 bougies 529 euro was het euvel verholpen. Een half jaar geleden was mijn distributie aan vervanging toe. Ik moest in de driemansteeg stotterend 2800 euro aftikken. Ze hadden nog het lef om mij op een aanbieding te wijzen voor een winterbeurt.Hallo de olie, het filter en de koelvloeistof zitten toch al in het pakket distributie? zucht......Zou het aan die straatnaam liggen?
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar