het probleem dat ik heb is dat mijn kachelventilator niet meer draait en heb dus ook geen verwarming haha is best wel frisjes nu.
hij doet helemaal niks op geen enkele stand, het elektronische schermpje van de climatcontrol werkt gewoon maar als ik
hem nou op stand 1 of stand max zet maakt niet uit. het gekke is dat in het begin toen het zich voordeed ik een paar keer op het dashboard
sloeg dat ie dan ineens het weer deed en als ik dat weer over een drempel reed ging die weeruit maar dit werkte niet altijd soms werte het ook om de auto uit te zetten en direct daarna weer aan en dan deed hij het ook soms dus lijkt me iets van een los contact ofzoiets maar nu doet hij helemaal niks meer.
nu had ik op internet al wat forums gelezen en zag dat het vaak de kachelweerstand is
die zit bij deze auto op de kachelmotor en dat is 1 geheel zegmaar dus die heb ik besteld en geplaatst maar
heeft niet geholpen ... helaas..
hebben jullie een idee wat ik kan doen heb alle zekeringen gecheckt en die zijn allemaal goed.
kan ik iets meten op bepaalde punten ? of iets anders ...
Mvgr Bas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die kachelweerstand is het wel degelijk niet want als die stuk is werkt de ventilator nog wel maar enkel op uw max stand aangezien hij dan rechtstreeks 12V geeft en dus rond de weerstand gaat.
Ik vermoed dus wel degelijk dat er ergens een los contact of slechte massa is.
Hopelijk is hier iemand die dit ook al heeft voorgehad en u beter kan helpen want anders gaat het gewoon zoeken worden vrees ik.
Een beetje onduidelijk geschreven is het nu climatcontrol of gewoon airco?
Climatcontrol stel je toch in met tempratuur en regelt dan zelf de ventilator snelheid.
Gewoon airco regel je met de standen kachel ventilator.
Is het climatcontrol dan het snelst uit laten lezen.
Groetjes piet
11 jaar
nou de kachelventilator draait helemaal niet dus daardoor ook geen airco en geen verwarming....
11 jaar
weten we nog niet of je handmatig airco hebt of vol automaat airco met digitaal display.
als het eerste het is dan zit er nog een losse weerstand daar wil de stekker wel eens wegsmelten.
van de andere zit de weerstand in de aanjager zelf als ik me goed herinder
Het is volautomatisch met digitaal display
11 jaar
Zonder schema is dit niet zo gemakkelijk.
Ik zou hem uit laten lezen om erachter te komen waar je moet zoeken.
Is het snelst en goedkoopste oplossing.
Groetjes
11 jaar
contactslot kapot zeker?
heb ff op schema gekeken
onder de motorkap moet zekering f18 40A heel zijn
die is namelijk voor de aanjager en bediening er van.
als deze kapot is kans dat bedrading beschadigd is en tegen massa ligt of de aanjager/weerstand zelf kapot is en kortsluiting veroorzaakt.
de weerstand van de aanjager zit in de aanjager zelf, compleet onderdeel.
scherm is nu zwart weet niet of je hem op contact hebt staan.
kun je op de module wel bedienen en dus teken van aanjager stand zien. als je hem daar harder en of kouder zet dat dit werkt
heb op willekeurige 206 het bovenstaande gecontroleerd.
met de laatste acht van chassisnummer kan ik je de juiste meet punten aangeven ivm dan zeker weet dat ik het goeie heb,
het maakt niet uit of die volop staat of niet fan doet helemaal niks...
heb zelf uitgelezen en zie ook geen storingen in pp2000 ...
[quote=trucker0werner]heb ff op schema gekeken
onder de motorkap moet zekering f18 40A heel zijn
die is namelijk voor de aanjager en bediening er van.
als deze kapot is kans dat bedrading beschadigd is en tegen massa ligt of de aanjager/weerstand zelf kapot is en kortsluiting veroorzaakt.
de weerstand van de aanjager zit in de aanjager zelf, compleet onderdeel.
scherm is nu zwart weet niet of je hem op contact hebt staan.
kun je op de module wel bedienen en dus teken van aanjager stand zien. als je hem daar harder en of kouder zet dat dit werkt
heb op willekeurige 206 het bovenstaande gecontroleerd.
met de laatste acht van chassisnummer kan ik je de juiste meet punten aangeven ivm dan zeker weet dat ik het goeie heb,[/quote]
zekering is heel, zal vanmiddag even kijken naar t chassisnummer.
heb ook al die hele motor met weerstand vervangen(1 geheel) maar dat heeft niks geholpen
zit er niet ergens nog iets van een relais ofzoiets?
10 jaar
je moet meten of je spanning hebt op de dikke rode draad. daar moet als het goed heb uit mijn hoofd 12volt op staan. als je dat niet hebt dan zal de fantilator ook niks doen.
[quote=trucker0werner]je moet meten of je spanning hebt op de dikke rode draad. daar moet als het goed heb uit mijn hoofd 12volt op staan. als je dat niet hebt dan zal de fantilator ook niks doen.[/quote]
moet daar altijd 12v op staan dan?
10 jaar
uit mijn hoofd ja.
als je op contact zet staat er dan 12 volt op.
de weerstand op de aanjager zelf, die regelt daarna de snelheid,
dit doet hij aan de hand van een signaal dat hij van de bedieningspaneel krijgt. dacht van 0 tot 5volt ging dat signaal
[quote=trucker0werner]uit mijn hoofd ja.
als je op contact zet staat er dan 12 volt op.
de weerstand op de aanjager zelf, die regelt daarna de snelheid,
dit doet hij aan de hand van een signaal dat hij van de bedieningspaneel krijgt. dacht van 0 tot 5volt ging dat signaal[/quote]
oke van het weekend is even checken .. is het niet dat er pas 12v opstaat als de motor loopt of niet?
want dan gaat normaal gesproken de fan pas draaien en het paneel gaat dan ook aan.
10 jaar
Auto laten lopen bij controle van spanning.
ik heb 1,5v das veel te laag uiteraard (heel apart zekering is goed maargoed) dus heb een kabel rechtstreeks van de plus van de accu
naar de plus van de kachelmotor gedaan en toen deed hij het wel gewoon en de standen werken en gaat ook uit bij het uitzetten van de motor ...
hoort hier altijd 12v op te staan? dan kan ik gewoon even een definitief rechtstreeks kabeltje trekken (uiteraard met zekering).
10 jaar
je zegt het zelf eigenlijk al.
1.5volt is te laag met een tijdelijk 12volt van accu dan is het probleem weg en functioneert de aanjager direct naar behoren.
dus controleren waar je de 10.5 volt verliest.
want dit wordt ergens opgestoken. dit is tevens niet goed, kan er problemen mee krijgen
Meeuwsen88, toevallig het probleem gevonden? Ik heb een 206 staan met precies zelfde probleem.
6 jaar
Yep. Ik wil het ook wel weten.
6 jaar
[quote=ovi]Yep. Ik wil het ook wel weten.[/quote]
Zat bij mij uiteindelijk in het contactslot. Van de sloop een ander contactblok (wat achter op het slot zit) gemonteerd en alles deed het weer.
6 jaar
Bedankt voor de oplossing want zo steken we er allemaal iets van op.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar