Hallo,
Ik heb een wagen binnen staan waarbij de benzinemeter beneden blijft staan.
De tank is volledig vol.
Ik heb de benzinemeter in de tank uitgemeten en all waarden zijn correct, heb ook geprobeerd met een andere pomp/meter --> geen resultaat.
De klant heeft mij toen gevraagd de BSI te vervangen, (Tip van een goeie vriend van hem ) de benzinenaald blijft nog steeds beneden staan maar het "reserve" lampje is nu uit.
Aan de bedrading, stekkers van het instrumentenpaneel is niets abnormaal te zien.
De bedrading tussen BSI en pomp zijn --> OK
Iemand een idee wat er nog mis kan zijn ?
Wie geeft de effectieve waarden door aan de benzinenaald ? volgens mij toch de BSI.
Dank voor enige hulp,
Groetjes ,
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En als je de meter aanstuurt m.b.v. de diagnosecomputer, slaat hij dan wel uit?
Hallo Hans,
Ja met de PPS kan je de benzinemeter aansturen en hij doet de volledige cyclus.
Hallo,
Ik heb voor de zekerheid de pomp/meter uit de benzinetank gehaald om visueel te controleren.
Niets te zien en de waarden zijn correct wanneer je de ohmse weerstand meet en tegelijk de vlotter beweegt.
Heb de bedrading vlotter --> Benzinewijzer overbrugt = geen verschil.
Instrumentenpaneel uit elkaar gehaald , wijzer zelf staat correct op zijn plaats en is niet los.
Nu blijft de ECU klagen over informatie brandstofniveau P0463,"Storing informatie tankvlotter ontvangen van de intelligente service centrale : Circuit onderbroken".
Volgens peugeot te wijten aan Bedrading of opvoerpomp.
Ik ben veruit teneinde raad nu, iemand nog suggesties ? want ik weet het niet meer....
Dank voor jullie hulp
Peter
je moet het volgende doen. weerstand meten op de tankvlotter zelf, dan stekker aansluiten en kijken wat voor weerstand je in meting gegevens hebt.
zover als ik heb gezien tot hede is bij elke peugeot de weerstand via de laptop uit te lezen.
komt dit overeen dan weet je dat tot aan de bsi het juiste signaal binnen komt.
de bsi stuurt een berichtje naar de instrumentenpaneel en die stuur de wijzer aan.
als ik zo de storing lees dan concludeer ik dat de kans zeer groot is dat de weerstand van tankvlotter anders is dan die ik in de bsi zal meten.
P0463 Storing: informatie brandstofniveau : Onderbroken circuit
zou het volgens mij zijn. anders zit p0463 in de instrumenten paneel dit ivm erachter staat ontvangen van de bsi
als je deze storing wist komt deze dan direct weer terug??
kort samengevat, vergelijk de weerstand waarde in de bsi en die je direct op de tankvlotter zelf meet.
Hallo Werner,
Ik heb de weerstand gaan meten aan de pomp, op dan moment 140 ohm.
Daarna de stekker op de pomp/vlotter geplaatst en gaan meten aan de stekker die in de BSI toekomt, niks, 0,0 ohm.
Heb de bedrading ontbloot op 10cm van de stekker, een brug geplaatst onmiddellijk op de contacten zonder de stekker te gebruiken.
Stekker aan de BSI 140 ohm. stekker in de BSI geplaatst, probleem opgelost.
Er zat dus een probleem in de stekker.
Informatie bij de klant leerde me bij dat er al een 3 tal personen naar dit probleem hebben gezocht, zonder resultaat.
Heb een andere stekker geplaatst van een afbraak, en een testrit gemaakt... alles OK.
in elk geval, aan iedereen hartelijke dank voor jullie hulp.
groetjes Peter
Had het ook niet anders verwacht.
zo zie je maar weeer eerst goed meten en dan conclusie trekken, in plaats van eerst vervangen en dan conclusie trekken.
zonde van de dure bsi en tankvlotter
Ja Idd... maar als er een probleem is waar er al 3 verschillende mensen hebben naar gezocht en nooit opgelost wordt ......
De BSI MOEST worden vervangen door de klant... so it will be.
helaas voor het geld ma ja, klant is koning zeker....
bedankt voor de hulp !!!
groetjes,
peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar