Peugeot 306: 306 cabrio bij stationair draaien gas geven dan onregelmatig

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8i

Het volgende probleem doet zich voor, de motor draait stationair een beetje lucht te halen [ zo lijkt het :) ] echter als ik gas geef naar circa 1500 tpm dan gaat de motor stoteren het lijkt erop dat de spanning voor de ontsteking uitvalt en dan weer bijkomt 2 sec draaien 2 sec geen spanning.

het is een jaar geleden begonnen tijdens het rijden dan was het kortstondig een paar seconden en dan weer helemaal weg en het leek er ook op dat het vooral bij vochtig weer ontstond na inspuiten met isolatie spray ging het ook idd weg, echter nu vandaag bij mooi weer is het ook aanwezig bij stationair draaien met verhoogd toerental, voordeel is dat de storing nu voordoet als die stilstaat :) ...

Heeft iemand van jullie wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn van deze storing

Bij voorbaat dank

Louis

Dekkerl

Geplaatst door Dekkerl (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Gevalletje van slechte bougies, slechte bougieskabels en/of aansluitingen van de contacten in de doppen of kabels op de bobine?
Als het inspuiten destijds geholpen heeft, lijkt het geen overbodige luxe om de kabels in ieder geval eens te vernieuwen!?

Dekkerl (0), 14 jaar geleden

Oke bedankt hans ik zal dat eens gaan doen :) word vervolgt

Dekkerl (0), 14 jaar geleden

is het toch niet helaas wat er gebeurt is dat de motor 1 a 2 sec geen brandstof of voeding voor de ontsteking krijgt en dan plots weer vollop vermogen heeft dit gebeurt zo rond 1400 a 1700 toeren.

golfprobleem (0), 14 jaar geleden

Heb je al een andere bobine geprobeerd, die geven meestal van die storingen. Bij de dealer of bij demontagebedrijf hebben ze vast wel een bobine om even te testen.

Zitten verder de bougiekabels er goed op, in volgorde bedoel ik, en de stekker naar de bobine, is die goed?
En zitten de bougies niet los erin, even aandraaien dan.

Ik zou even de bougiekabels inspuiten met van dat spul dat nattigheid weert enzo.


Marco

Dekkerl (0), 14 jaar geleden

de bobine is idd een mogelijke bron echter die is 4 maanden oud daarna was het over dus ja het kan zijn dat die weer overleden is weet iemand van jullie toevallig waar ik die OBD stekercontact kan vinden ?

golfprobleem (0), 14 jaar geleden

OBD zit toch onder de motorkap ergens, weet niet precies, bij Opel zit ie onder een kapje bij de handrem en Ford onder de kap. Je kan 'm verlengen zodat je 'm in 't dashboard kan doen.

Als je al een andere bobine erop hebt kan ie het best wel zijn als je 'm van een sloop hebt, gewoon testen als het geen nieuwe is.

Het is ook net nat weer geweest, de zon schijnt net pas en hij loopt niet goed, is je bedrading wel in orde dus, je had het alleens eerder. Volgens mij is het nog een beetje vochtig in de bedrading bij je auto. Zomers is alles lekker droog, dan doet ie het wel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum