close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: krukaspoelie peugeot 306 D

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW8

Ik heb een lekkende krukaskeerring (distributie zijde) van mijn 306 alleen wil ik weten of deze poelie linkse of rechtse draad heeft. Kan iemand mij dit vertellen.
P.S. hoe haal je deze poelie eraf.

Geplaatst door

theunheebink (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je moet eerst zorgen dat je de distributie op tijd zet dan pas de riem ed eraf pakken anders zit je dadelijk te kloten met je timing,alles goed aftekenen om geen verassingen te krijgen,eerst de vier boutjes van de poulie losmaken dan poulie eraf pakken dan kan je de riem erafpakken door de spanrol te lossen en dan kan je de centrale bout van je krukaspoulie losmaken gewoon met luchtsleutel linksom los.en als je er toch alles af hebt liggen nieuwe waterpomp erop zetten nieuwe loop en spanrol en riem.

Dus de bout linksom los dus gewone standaard rechtse draad.

theunheebink 0

14 jaar

Is gewoon linksom los draad. Kan alleen behoorlijk vast zitten door gebruik van borgmiddel.

hans4074 0
badge

14 jaar

[quote=theunheebink]Dus de bout linksom los dus gewone standaard rechtse draad.[/quote]
Dit is juist....
Linksom los draad kennen we niet ;)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=P. Kelder][quote=theunheebink]Dus de bout linksom los dus gewone standaard rechtse draad.[/quote]
Dit is juist....
Linksom los draad kennen we niet ;)

Gr. paul[/quote]
amai!! een nieuw woord voor dun dikke van dalen.

[quote=johndoornbosch]amai!! een nieuw woord voor dun dikke van dalen.[/quote]
Kun je het voor me regelen? Doe dan ook gelijk maar: rechts om vast draad! Het eventuele prijzengeld delen we dan met z'n 2tjes. LOL

hans4074 0
badge

14 jaar

[quote=hans4074][quote=johndoornbosch]amai!! een nieuw woord voor dun dikke van dalen.[/quote]
Kun je het voor me regelen? Doe dan ook gelijk maar: rechts om vast draad! Het eventuele prijzengeld delen we dan met z'n 2tjes. LOL[/quote]
deal hans..90% voor mij en de rest voor jou. [url=http://vrouwenpower.nl/smilies][img]http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley448.gif[/img][/url]


gr john

Op school leerde ik ooit dat gewone draad rechtse draad is (aangeduidt met RH)
En tegengestelde draad linkse draad (aangeduidt met LH)

theunheebink 0

14 jaar

Dus even nog een keer voor de zekerheid het is dus gewone draad, toch????

theunheebink 0

14 jaar

theunheebink

Linksom is los.., rechtsom vast.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Lek kwam niet van de keerring maar waarvandaan kan ik nog niet zeggen, ik denk kleppendeksel.

theunheebink 0

14 jaar

Begrepen uit een andere vraag van je dat je ook bezig was, of bent, met kleppen stellen? Als je de buitenste lagerkapjes van de nokkenas weer terug plaatst, moet er onder de raakvlakjes met cil.kop ook een klein beetje afdichtmiddel! Doe je dit niet, dan kan het hier ook op gaan (olie) lekken!

hans4074 0
badge

14 jaar

De lekkage kwam toch van het kleppendeksel en niet van de keerring. Kleppendeksel eraf gehaald meteen distributieriem vervangen en kleppen gesteld. Auto start en loopt nu ook veel beter stotterd niet meer bij koude motor (kwam door te kleine klepspeling). Probleem opgelost Gr. Bart

theunheebink 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.