Peugeot 306: krukaspoelie peugeot 306 D

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW8

Ik heb een lekkende krukaskeerring (distributie zijde) van mijn 306 alleen wil ik weten of deze poelie linkse of rechtse draad heeft. Kan iemand mij dit vertellen.
P.S. hoe haal je deze poelie eraf.

theunheebink

Geplaatst door theunheebink (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

je moet eerst zorgen dat je de distributie op tijd zet dan pas de riem ed eraf pakken anders zit je dadelijk te kloten met je timing,alles goed aftekenen om geen verassingen te krijgen,eerst de vier boutjes van de poulie losmaken dan poulie eraf pakken dan kan je de riem erafpakken door de spanrol te lossen en dan kan je de centrale bout van je krukaspoulie losmaken gewoon met luchtsleutel linksom los.en als je er toch alles af hebt liggen nieuwe waterpomp erop zetten nieuwe loop en spanrol en riem.

theunheebink (0), 14 jaar geleden

Dus de bout linksom los dus gewone standaard rechtse draad.

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is gewoon linksom los draad. Kan alleen behoorlijk vast zitten door gebruik van borgmiddel.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=theunheebink]Dus de bout linksom los dus gewone standaard rechtse draad.[/quote]
Dit is juist....
Linksom los draad kennen we niet ;)

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=P. Kelder][quote=theunheebink]Dus de bout linksom los dus gewone standaard rechtse draad.[/quote]
Dit is juist....
Linksom los draad kennen we niet ;)

Gr. paul[/quote]
amai!! een nieuw woord voor dun dikke van dalen.

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=johndoornbosch]amai!! een nieuw woord voor dun dikke van dalen.[/quote]
Kun je het voor me regelen? Doe dan ook gelijk maar: rechts om vast draad! Het eventuele prijzengeld delen we dan met z'n 2tjes. LOL

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=hans4074][quote=johndoornbosch]amai!! een nieuw woord voor dun dikke van dalen.[/quote]
Kun je het voor me regelen? Doe dan ook gelijk maar: rechts om vast draad! Het eventuele prijzengeld delen we dan met z'n 2tjes. LOL[/quote]
deal hans..90% voor mij en de rest voor jou. [url=http://vrouwenpower.nl/smilies][img]http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley448.gif[/img][/url]


gr john

theunheebink (0), 14 jaar geleden

Op school leerde ik ooit dat gewone draad rechtse draad is (aangeduidt met RH)
En tegengestelde draad linkse draad (aangeduidt met LH)

theunheebink (0), 14 jaar geleden

Dus even nog een keer voor de zekerheid het is dus gewone draad, toch????

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

theunheebink

Linksom is los.., rechtsom vast.

Gr. paul

theunheebink (0), 14 jaar geleden

Lek kwam niet van de keerring maar waarvandaan kan ik nog niet zeggen, ik denk kleppendeksel.

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Begrepen uit een andere vraag van je dat je ook bezig was, of bent, met kleppen stellen? Als je de buitenste lagerkapjes van de nokkenas weer terug plaatst, moet er onder de raakvlakjes met cil.kop ook een klein beetje afdichtmiddel! Doe je dit niet, dan kan het hier ook op gaan (olie) lekken!

theunheebink (0), 12 jaar geleden

De lekkage kwam toch van het kleppendeksel en niet van de keerring. Kleppendeksel eraf gehaald meteen distributieriem vervangen en kleppen gesteld. Auto start en loopt nu ook veel beter stotterd niet meer bij koude motor (kwam door te kleine klepspeling). Probleem opgelost Gr. Bart

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum