auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306: stationair toerental wil niet lager??

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d

Hallo allemaal ik heb een probleem met mijn 306 1.9d uit 99 met 300.000 km op de klok.

De auto loopt opzich best aardig niet snel maar dat verwacht je ook niet.
Nou vroeg ik mij af de auto loop koud of warm bijna 1100 toeren stationair en krijg dit ook niet lager door bijv de gashevel aanslag terug te draaien.
heeft iemand een idee want zo maakt hij best veel lawaai als hij stationair loopt.

Mvrg r de vries

Geplaatst door

renzelurch (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tis niet helemaal duidelijk welk type diesel en type pomp, maar het zou een defect waselement koudstart kunnen zijn.

hans4074 0
badge

14 jaar

[quote=hans4074]Tis niet helemaal duidelijk welk type diesel en type pomp, maar het zou een defect waselement koudstart kunnen zijn.[/quote]
bedankt voor u reaktie maar heeft u ook een idee hoe ik dat element kan controleren want volgens mij is dat het apperaatje op de brandstof pomp die met een kabel een hevel aantrekt.
weet niet wat voor pomp of type motor ik heb want ik heb niet zoveel verstand van het merk peugeot

alfast bedankt

renzelurch 0

14 jaar

Ja dat is hetgeen ik bedoel. In koude toestand moet dit kabeltje het heveltje max. aangetrokken hebben en bij warme motor moet het kabeltje zover teruggekomen zijn dat er ca. 1mm vrije speling tussen kabeltje en hevel zit.
Het verschil in systeem zit em eigenlijk in de pomp Bosch of Lucas. Als je niet weet welke, dan valt dat voor ons waarschijnlijk wel te achterhalen als je hier even het chassisnummer plaatst.

hans4074 0
badge

14 jaar

[quote=hans4074]Ja dat is hetgeen ik bedoel. In koude toestand moet dit kabeltje het heveltje max. aangetrokken hebben en bij warme motor moet het kabeltje zover teruggekomen zijn dat er ca. 1mm vrije speling tussen kabeltje en hevel zit.
Het verschil in systeem zit em eigenlijk in de pomp Bosch of Lucas. Als je niet weet welke, dan valt dat voor ons waarschijnlijk wel te achterhalen als je hier even het chassisnummer plaatst.[/quote]
bedankt ik ga morgen meteen even kijken naar het kabeltje koude start is trouwens goed als hij warm wordt zakt hij wel iets in toeren maar blijft ongeveer 1075 toeren lopen hier he chassisnummer vf37edjyt32595042.
alfast mega bedankt

renzelurch 0

14 jaar

Je zal toch even onder de motorkap moeten kijken naar het merk pomp. Het betreft motortype XUD9, maar merk van de pomp valt niet te achterhalen op chassisnummer.
Kijk morgen eerst maar eens wat het kabeltje doet bij motor op bedrijfstemp.

hans4074 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.