Hallo,
Ik heb een Peugeot die slecht liep etc 210 000 op gas gelopen, compressie test wees uit dat cillinder 4 zeer slecht was.
Hieropvolgend heb ik een lek test gedaan met als resultaat
-cilinder 4 70% na de inlaatbuis eraf gehaalt te hebben bleek hij dus vol daaruit te blazen wat op lekkage van inlaatkleppen duidt.
-cilinder 3 3%,
-cilinder 2 32% die lekkage op de uitlaatkleppen had door te luisteren en voelen bij de uitlaat
-cilinder 1 3%.
Hierna heb ik met een endoscoop in de motor gekeken, daar was duidelijk te zien dat de kleppen er slecht aan toe waren, en heel diep in de zittingen lagen.
Hierop heb ik besloten de kop eraf te halen, te laten reviseren en gemonteerd met de benodigde nieuwe materialen.
Omdat dit blok hydraulische stoters heeft startte hij pas na een tijdje proberen aangezien ze vol olie moeten . Hup koelvloeistof etc erin en ontlucht. (hij start op benzine, en schakeld pas over als ik dat wil op gas)
Ondertussen liep hij steeds beter, alleen nog steeds op 3 cilinders, en na 10 minuten draaien @ 2000 RPM nog steeds...
Toen maar eens gekeken of er wel een vonk was op cilinder 4, en dat was zo. Ook de injector stekker nog eens ge de en monteerd.
Dus na deze handelingen loopt hij nog steeds op 3 cilinders... Ik weet niet hoe verder nu...
Wie kan me helpen? Mijn dank is groot.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meet eens opnieuw compressie op de cilinders. Misschien brengt dat meer licht op de zaak.
Gr. Paul
Brandt het motor diagnose lampje ? Want als de motor ecu een overslaande verbranding constateerd (vlakna het starten met lege klepstoters)wordt die betreffende cilinder door de ecu uitgeschakeld wat betrefd brandstof inspuiting. Dus misschien ecu ressetten ?
PT nieker
Bougie vonkt (maar ook in de cilinder tijdens de compressie?)
Dit jaar al twee keer een garage hier gehad die zei hij vonkt wel.
Maar bleek achteraf toch een def bobine te zijn die niet vonkt als de bougie het wat zwaarder
krijgt tijdens de compressieslag.
Oiram
Het is opgelost, eerst wat getest en kortgesloten, bleek toch ook de onstekingsmodule/bobine te zijn. Bedankt voor de reacties.
maarten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar