close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: koudstart probleem peugeot 307 sw 110 pk hdi

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 110 pk hdi

Heb koudstart probleem.Wil niet of moeilijk aanslaan, heb de verstuivers al laten vernieuwen(drukverlies volgens de garage) gloeibougies zijn vernieuwd en nu is het nog steedst niet verholpen.

Geplaatst door

deronge (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probleem opgelost was een sensor die signaal naar de start motor moet geven.klein zwart dingetje met stekker aansluiting.(werkte niet voor 100%) kosten van het onder deel 20 euro.

deronge 0

15 jaar

Welke sensor precies ?

KRG 0

15 jaar

Je hebt dus de verstuivers en gloeibougies laten vernieuwen maar blijkt aan een sensor van 20 euro te liggen.. ?!
Zoals Klaas vroeg aub vermelden om welke sensor het gaat.

sel 0

15 jaar

[quote=deronge]Probleem opgelost was een sensor die signaal naar de start motor moet geven.klein zwart dingetje met stekker aansluiting.(werkte niet voor 100%) kosten van het onder deel 20 euro.[/quote]
Is dit probleem gevonden door de auto uit te lezen op de computer of is het bij toeval gevonden?

jeronimo33 0

15 jaar

[quote=deronge]Heb koudstart probleem.Wil niet of moeilijk aanslaan, heb de verstuivers al laten vernieuwen(drukverlies volgens de garage) gloeibougies zijn vernieuwd en nu is het nog steedst niet verholpen.[/quote]
Heb hetzelfde probleem. Ook de gloeibougies laten vervangen, maar start nog steeds erg slecht.
Doen nieuwe gloeibougies het altijd of kunnen daar ook niet-werkenden tussen zitten?

jeronimo33 0

15 jaar

Jeroen , de gloeibougies gloeien enkel voor vanaf 5 graden en minder bij 2.0L hdi , zelfs al zij ze allemaal kapot, starten zal geen enkel probleem vormen. ze dienen vooral voor emissienormen

PEUGEOT TR 0
badge

15 jaar

Ben idd heel benieuwd welke sensor het precies is die vervangen is. Ik heb nl. ook het probleem dat mijn auto slecht aanslaat bij temp. onder 0.

wout12308 0

15 jaar

[quote=PEUGEOT TR]Jeroen , de gloeibougies gloeien enkel voor vanaf 5 graden en minder bij 2.0L hdi , zelfs al zij ze allemaal kapot, starten zal geen enkel probleem vormen. ze dienen vooral voor emissienormen[/quote]
In mijn geval gloeien ze maar ogeveer 0,5 seconden (volgens het instrumentenpaneel). Is dat niet erg kort bij een temperatuur van -5 graden?
Misschien een idee wat het slechte starten nog meer kan veroorzaken?
De computer geeft verder geen problemen aan....

jeronimo33 0

15 jaar

Is normaal bij de HDI, zie hierboven bij "PEUGEOT TR". Slecht aanslaan bij koud weer kan ook aan de startmotor liggen, die draait dan te zwaar zodat het starttoerental te laag is.

306 cabrio 0
badge

15 jaar

Is al eerder in een andere topic gepost, bij deze nog maals.

Werkingsfasen HDI directe inspuiting

VOOR-/NAGLOEIEN
De computer bepaalt de voor- en nagloeitijd afhankelijk van de temperatuur van de koelvloeistof.
VOORGLOEIEN
De voorgloeitijd is afhankelijk van de temperatuur van de koelvloeistof.

KOELVLOEISTOFTEMPERATUUR VOORGLOEITIJD
- 25°C 15 seconden
- 18°C 10 seconden
- 10°C 0,5 seconde
- 1°C 0,5 seconde

sel 0

15 jaar

[quote=306 cabrio]Is normaal bij de HDI, zie hierboven bij "PEUGEOT TR". Slecht aanslaan bij koud weer kan ook aan de startmotor liggen, die draait dan te zwaar zodat het starttoerental te laag is.[/quote]
Is dit lagere toerental dan ook echt merkbaar bij het starten?
Of is dit misschien alleen te meten op een of andere manier?

jeronimo33 0

15 jaar

Jeroen.. je hebt waarschijnlijk onnodig je gloeibougies laten vervangen. Je zegt dat je hdi moeilijk ook moeilijk aanslaat. .wat is dat moeilijk aanslaan? Ik vind dat een auto mooeilijk aanslaat als je bv 5 - 6 seconde moetd oorstarten. Of moet je 2 - 3 pogingen doen om de auto te kunnen starten.
Is dit lagere toerental merkbaar .. .ja natuurlijk daarom moet de auto wat langer doorgestarten worden voor dat hij aanlsaat..
Maar goed om te beginnen moet je dus wat specifieker omschrijven wat dat moelijke aanslaan in jouw geval is..

sel 0

15 jaar

[quote=sel]Jeroen.. je hebt waarschijnlijk onnodig je gloeibougies laten vervangen. Je zegt dat je hdi moeilijk ook moeilijk aanslaat. .wat is dat moeilijk aanslaan? Ik vind dat een auto mooeilijk aanslaat als je bv 5 - 6 seconde moetd oorstarten. Of moet je 2 - 3 pogingen doen om de auto te kunnen starten.
Is dit lagere toerental merkbaar .. .ja natuurlijk daarom moet de auto wat langer doorgestarten worden voor dat hij aanlsaat..
Maar goed om te beginnen moet je dus wat specifieker omschrijven wat dat moelijke aanslaan in jouw geval is..[/quote]
Ik moet inderdaad een seconde of 5 a 6 doorstarten. Dit zonder resultaat. Als ik hem dan nog een keer start lukt het meestal wel.
Van de gloeibougies waren er toch nog twee defect, dus dat was ook wel nodig. Maar het startresultaat is helaas hetzelfde gebleven. Hoe kouder het is, hoe moeilijker dat hij start.
Naar mijn mening draait de startmotor normaal rond (maar wat is de defenitie van normaal?)
Bij "warmer" weer start hij al als ik alleen maar "naar de sleutel kijk."

jeronimo33 0

15 jaar

Jeroen, kijk eens naar hieronder gegeven topic, dat is de oplossing denk ik.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

sel 0

15 jaar

blijf ik toch benieuwd wat nu de oplossing is geweest van deze topic starter. Misschien dat "deronge" dat alsnog kan vermelden?

wkhoek 0
badge

15 jaar

[quote=sel]Jeroen, kijk eens naar hieronder gegeven topic, dat is de oplossing denk ik.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...[/quote]
Re: Slecht starten 2.0 HDI van 2004Het ziet er goed uit met het starten, maar ik wacht nog wel een tijd af om te zien of het ook definitief opgelost is.
Alle lucht is er nu uit, het is nog wel even afwachten of er niet op nieuw lucht in komt.
Het is heel wat anders om te starten, zo vlot heeft hij nog niet geweest sinds ik hem heb.
Ik weet nu in ieder geval dat het vlot moet kunnen en zal indien nodig blijven zoeken tot het 100% in orde is.
Als het niet opgelost is ga ik in ieder geval al die leidingen met snelkoppelingen er af zwieren en vervangen door brandstofslang, maar zover zijn we nog niet.

Groeten Sus.

Heeft het prbleem met de slangetjes dan ook met het koude weer te maken?
Hij start alleen slecht als het onder de 5 graden is en als er lucht in de leidingen zit, zou hij toch ook als het warmer weer is, slecht moeten starten?

Grt.
Jeroen

jeronimo33 0

15 jaar

[quote=jeronimo33][quote=sel]Jeroen, kijk eens naar hieronder gegeven topic, dat is de oplossing denk ik.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...[/quote]
Re....we nog niet.

Groeten Sus.

Heeft het prbleem met de slangetjes dan ook met het koude weer te maken?
Hij start alleen slecht als het onder de 5 graden is en als er lucht in de leidingen zit, zou hij toch ook als het warmer weer is, slecht moeten starten?

Grt.
Jeroen[/quote]
Ik denk dat het probleem met de slangetjes zeker met koude weer te maken heeft, als je naar de toic van Sus gaat kijken is het ook in Januarie 2008 begonnen en is te lezen dat het probleem met koude weer te maken had. Ik denk dat het betreffende oplossing in jouw geval zeker de moeite waar is om uit te proberen.

sel 0

15 jaar

Ik ben nog steeds heel benieuwd welke sensor van 20 euro Deronge vervangen heeft voor het slecht aanslaan probleem. Graag reaktie, ik zit bij koude met hetzelfde probleem. Ik heb de gloeibougies al vervangen.

wout12308 0

15 jaar

koelvloeistof temperatuur? alle andere kosten merkelijk meer....

AR 67202 0
badge

15 jaar

Bij mij is het slecht starten-probleem opgelost;
Het lag aan de startmotor. Deze is vervangen en hij start weer normaal.

Voor wat betreft die sensor van € 20 waar over gesproken wordt:

Dit is zeer waarschijnlijk de koelstoftemperatuursensor (artikelnr. 1338c1)

Bedankt voor het meedenken....

jeronimo33 0

15 jaar

[quote=jeronimo33]Bij mij is het slecht starten-probleem opgelost;
Het lag aan de startmotor. Deze is vervangen en hij start weer normaal.

Voor wat betreft die sensor van € 20 waar over gesproken wordt:

Dit is zeer waarschijnlijk de koelstoftemperatuursensor (artikelnr. 1338c1)

Bedankt voor het meedenken....[/quote]
Jeroen ik lees dat jij de startmotor hebt vervangen en dat toen het probleem opgelost was.
Ik heb een soort gelijk probleem alleen heb ik het idee dat de auto soms op 2 a 3 cilinders gaat lopen. Ik zet hem dan onmiddelijk weer uit want het is niet om aan te horen en probeer het dan opnieuw, meestal loopt ie dan wel in één keer goed (soms na 2 a 3 keer). Is dit probleem herkenbaar voor jou of lijkt dit niet op het probleem bij jou?
Ben benieuwd naar een oplossing want heb inmiddels de verstuivers laten testen en deze zijn goed. Ik heb trouwens het Bosch brandstof systeem er op zitten.

M.vr.gr, Bert
307SW HDI 110 pk

Bert1169 0

15 jaar

Bert,
Bij mij was het alleen een kwestie van slecht aanslaan; de startmotor draaide hoorbaar langzamer rond dan normaal is. Als hij dan eenmaal startte, liep hij vrij normaal, alleen kwam er wel een enorme blauwe walm uit de uitlaat.
Misschien moet je je gloeispiralen eens door meten. (Dit kan door ze te ontkoppelen en dan een electrische draad aan de + accupool te bevestigen en met het andere eind over de gloeibougie te wrijven. Als hij dan een beetje vonkt, is hij goed, anders niet).

jeronimo33 0

15 jaar

Nogmaals, die gloeibougies zijn eigenlijk nooit het probleem van slecht aanslaan in nederlandse omstandigheden !! Zie het verhaal van Sel en Peugeot TR in dit topic !!!! (3 maal een scheepsrecht)

Ik heb ook start problemen met mn 307 SW diesel uit 2002, echter na het voorgloeien (hoe lang ik dat ook doe) komt er meestal geen leven in, start motor draait gewoon goed rond, maar slaat niet aan. 1 x wel, maar vervolgends sloeg ie na 3 5 sec weer af (lage toerental?) met hulp start kabels/motor) lukt het ook niet, alleen aanslepen lukt.

Dit alles is begonnen nadat ik storing uitlaatgas had en (is uitgelezen en gewist) zou iets kunnen zijn met de brandstof toevoer en of druk, maar zeker weten deed men niet (dealer) de laatste x dat hij het deed, rijde ik net de straat uit (beetje stotterend) daarna sloeg ie direct af en niet meer aan de praat te krijgen. help,

madevil 0

15 jaar

de brandstof komt waarschijnlijk niet op druk, maar open liever een nieuw topic over jouw auto... het gaat verwarrend worden...

AR 67202 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.