Ik word volslagen geschift van mijn Peugeot 307 2.0 hdi uit 2003. Ik heb m nu een maand en heb er die maand probleemloos mee gereden. Tot afgelopen vrijdag... Sindsdien nu al zes dagen lang, iedere dag minstens één keer dezelfde panne. Bij een koude start gaat er dan nog niks mis. Start mooi, loopt mooi. Maar even later, na een kort stukje te hebben gereden, bij volkomen rustig rijden, gaat de motor schokken en schiet 'ie in de noodloop. Motormanagementlampje gaat geel branden, EPS valt uit (geel lampje, gaat soms later weer vanzelf uit) en er komt een 'uitlaatgas storing' op het middendisplay te staan. Lastig weer uit de noodloop te krijgen. Bij uitlezen van de computer staan er de foutcodes P1614, P0190, P0235, P0221 en P0121 bij de motor. Na uitlezen en wissen van het geheugen gaat het veelal een hele dag goed. Inmiddels is het brandstoffilter vervangen en is het gaspedaal vervangen. Maar nog steeds hetzelfde euvel. Ik word er echt gek van. Verder loopt de auto als een zonnetje, maar zo is 'ie niet gebruikszeker! Iemand ervaring hiermee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Diagnose 1: Vuil in brandstofsysteem agv koude, lost zich vanzelf op met motorwarmte. Remedie: resetten. Lange testrit en auto is okay. Maar de ochtend erop: weer feest. Diagnose 2: Vuil in brandstoffilter. Filter vervangen. Lange testrit. Auto okay. De ochtend erop: weer feest. Diagnose 3: gaspedaal vervangen omdat die sensoren gek doen. Lange testrit. Auto okay. Maar diezelfde avond: weer feest. Vandaag maar weer naar garage. Er schijnt gesoldeerd te zijn in de buurt van de pedalen. Kan een idee zijn om dat weg te halen en te bekijken, om daarna de boel opnieuw te solderen en dan nu met een goede isolatie. Huidige soldeerspul lijkt te corroderen....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar