Peugeot 307: 307 2.0 hdi slaat niet aan

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

ik heb een 307 binnen gekregen die uitgevallen is en niet weer aan wil.
via dit forum, die vaak de juiste oplossing aandraagt, ben ik helaas nog niet verder gekomen, vandaar mijn vraag.
wat heb ik allemaal al gedaan?
omdat ik via uitlees app. van autocom geen brandstofdruk kreeg, heb ik de pomp vervangen, geen resultaat.
de verstuivers gecontroleerd op lekkage via de retour, geen lekkage.
de enige foutmelding die ik in het motormanagement gedeelte krijg is p1351, gloeiprobleem, maar daardoor zou hij toch wel aan moeten slaan?
autocom geeft bij starten een max. druk van 8 bar aan in de realtime data.
ik heb ook nog een foutmelding wat te maken heeft met het rempedaal, maar ook dat heeft niks met de motor te maken, toch?
ik weet het niet meer, maar wil de klant niet teleurstellen met het verhaal dat ik het niet vinden kan,
iemand?
alvast bedankt, eddie

low budget

Geplaatst door low budget (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

Highway (120) PRO, 9 jaar geleden

Deze auto's moeten goed ontlucht worden. Is kan soms zeer lastig zijn. Ben je daar zeker van?

low budget (0) PRO, 9 jaar geleden

doordat de retour van de pomp direct veel brandstof doorvoert blijft er lucht in de aanvoerleiding zitten, tussen het filter en de pomp. wanneer ik de auto start, circuleert de brandstof wel, echter geen druk.
ontluchten via de hogedrukleiding heeft geen zin, omdat wanneer de hogedrukleiding losgekoppeld is, hij geen druk kan opbouwen, althans volgens een bevriende monteur die jaren bij de citroen garage heeft gewerkt, hij kon echter verder ook geen verklaring geven.
wanneer ik remmenreiniger in de inlaat spuit, loopt hij wel even.
kan de ecu defect zijn, maar er toch geen melding van geven?

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

Heb je meer gegevens van de auto? Chassisnummer zou handig zijn.
Heeft deze een bosch of een siemens inspuitsysteem?
Blijft ie niet op de startblokkering staan?

low budget (0) PRO, 9 jaar geleden

chassisnr moet ik even opzoeken.
het is een siemens pomp.
op welke wijze kan ik er achter komen of hij op de startonderbreker staat?
diagnose geeft dat niet aan.

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

De gegevens van de startblokkering kun je uitlezen in de data van de bsi.

low budget (0) PRO, 9 jaar geleden

weet jij toevallig of ik dat ook met autocom kan, of alleen met merk speciale diagnose

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik gebruik een dec superscan daarvoor, maar heb net even gekeken in autocom en deze heeft wel enkele parameters mbt de startblokkering. Zowel in bsi als in motor ecu.

low budget (0) PRO, 9 jaar geleden

het spijt mij, maar de klant heeft een auto nodig en heeft geen tijd om mij nog langer te laten zoeken naar een oplossing en zal de auto verkopen.
arjen, bedankt voor het mee willen denken met dit probleem, wellicht tot een volgende keer.

Hans4040 (310) PRO, 9 jaar geleden

Oke...

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

Helaas, volgende keer beter.

fury (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik heb er hier eentje met hetzelfde probleem... maar dan met een BOSCH pomp. Dus als iemand alsnog een idee heeft.....

Ook geen druk uit de pomp. Brandstof komt tot in de pomp. Geeft ook melding op Gloei probleem bij uitlezen. En bouwt geen druk op. Bij aanslepen bouwt deze enkel zachtjes beetje luchtdruk op...maar geen diesel door de pomp. Brandstof wel laten pompen tot ingaand punt op pomp en zelfs aangesleept. Leidingen los gehad aan verstuiver..dus alle mogelijkheid om lucht eruit te krijgen lijkt me.
Klant was reeds elders geweest en daar was diagnose gesteld : hoge druk pomp vervangen. Dit is nu gedaan met een gebruikt artikel. Maar komt geen druk.

Iemand enig idee? Of zal ik nw topic openen? (ps: betreft hier peugeot partner 2.0 hdi)

Grtz

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

Je hebt dus wel voldoende druk op de ingang van de hd pomp?
Ook naar de parameters van de startblokkering gekeken?

pievo86 (0) PRO, 9 jaar geleden

LET OP de brandstof pomp in de tank zit gekoppeld aan de branstof meter DEZE moet een Voordruk geven aan de HogeDrukpomp van ongeveer2 bar A 3 bar doet hij dit niet dan kan de hogedrukpomp ook geen hoge druk maken van ongeveer 1650 bar dit is met een uitleeskastje waar je verschillende parameters mee kunt bekijken te zien pompdruk of raildruk moet deze hogedruk hebben anders gaan de injectoren niet open / echter bij de oude systemen kan er ook EEN INJECTOR stuk zijn dan krijg je ook geen hoge druk i.v.m. te hoge retour heb je slangetjes op de retour zitten dan moet je ze los maken en ieder slangetje in een opvang bekertje of flesje doen bij een te hoge retour zul je de lekkage in het opvang flesje ontdekken deze zit bij starten al gelijk bijna helemaal vol /ook kun je met een drukmeter de druk uit de tank meten succes ermee ik hoor het wel/jan

fury (0) PRO, 9 jaar geleden

Bij uitlezen kwam er geen melding over startblokkering oid. Wel over gloeisysteem. Na aanslepen komt er een melding van brandstof druk. Bij lossen leiding aan verstuiver komt er dan wat lucht en paar druppels diesel. Zal de retour eens bekijken of daar dan wel wat uitkomt. Het lijkt nu iig alsof er amper brandstof komt bij de verstuivers.
De pomp in de tank pompt wel brandstof.. of deze echter 2 a 3 bar haalt durf ik niet te zeggen. Als ik de aanvoer leiding los aan de HD pomp dan komt hier wel diesel uit met contact aan. Maar het is geen grote straal. Ben helaas mn brandstofdruk meter kwijt (blijven liggen in auto. Nooit meer terug gezien) Maar zal toch eens voelen hoeveel druk eruit komt. Als het voelbaar amper iets is...kan dit ook zo zijn.
Het is sowiezo al een "leuk" geval. Heeft eerst lang bij ander bedrijf gestaan. Hier zou men geconstateerd hebben dat de HD pomp kapot was. Tevens zou de tank gereinigd zijn van metaal deeltjes. Heb wel enige kleine metaal deeltjes in het brandstof filter huis gevonden (en verwijderd). Filter vernieuwd. HD pomp vervangen. Echter komt er nu natuurlijk de vraag: waren deze deeltjes wel vd HD pomp of is de opvoer pomp ver wijlen. Of hebben de deeltjes van de vorige HD pomp mss de opvoer pomp wat aangedaan...en dan ook... als ze van de oude HD pomp waren...dan betekend dat dat deze via de retour op de verstuivers in de tank terecht gekomen zijn...dus wat heeft dit dan gedaan met de verstuivers.

Als de pomp geen 2bar of meer haalt.. kan het dan zijn dat de brandstof totaal niet of amper door de HD pomp zou komen bij starten?

Alvast hartelijk dank. Bij zo'n geval zou je met liefde een XUD9TE erin leggen ofzo (niet dat dat rendabel is bij auto op deze leeftijd en qua werk)

Grtz, Hans

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

Immo geeft niet perse een foutcode bij deze auto's. Je kunt de parameters daarvan controleren in de bsi en de motor ecu. Voldoende aanvoerdruk is ook zeker van belang.

pievo86 (0) PRO, 9 jaar geleden

DE AANVOER DRUK IS HET ALLERBELANGRIJKSTE ALS DEZE DRUK ER NIET IS DAN MAAKT DE HOGE DRUKPOMP OOK GEEN DRUK OMDAT HIJ DIT NIET KAN MET los genomen aansluiting van de aanvoer van de hogedruk pomp moet bij het op contactzetten van de auto behoorlijk wat brandstof komen hou hier een opvangbakje onder het moet er wel behoorlijk uit komen kontroleer ook eens de brandstof aansluiting op de tank volgens mij kun je hier via de achterbank bij je ziet een rubberdop verwijder deze nu moet je de aansluitingen van de tank kunnen zien hier zit ook een grote schroefdop zodat je de brandstof pomp kunt vervangen / kleine metaaldeeltjes zeggen niets ook autos die GOEDlopen hebben dit indien gering aanwezig geen probleem

fury (0) PRO, 9 jaar geleden

Nog even een update...

Even weinig tijd ervoor gehad... maar toch weer ff erin gedoken.
Daar er wel spanningen kwamen op de kleppen, er bij uitlezen buiten brandstof druk geen andere foutmeldingen waren.. en we ook met de reserve sleutel hebben geprobeerd of dit verschil uitmaakte. Toch de gebruikte HD pomp nogmaals vervangen... dit op verzoek van de klant. Helaas (was er al bang voor) geen enkel verschil.
De opvoer pomp in de tank bleek al vervangen te zijn, en er komt ook druk van voren en ook opbouw van druk zo te horen. Echter wel brandstof tot op de HD pomp, maar geen druppel brandsfof aan de uitgang. Zou nu toch haast zeggen dat er dus wel een aansturings probleem van de pomp moet zijn. Wat echter?... Zou haast vrezen voor ECU oid. Iemand nog suggesties voor dat er een hele nette 2003 partner/berlingo met maar anderhalve ton erop in sloop of export verdwijnt?

Grtz

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

Al naar de startblokkering gekeken?

pievo86 (0) PRO, 9 jaar geleden

heb je alle brandstof leidingen van de verstuivers ook al goed ontlucht waneer hier lucht achterblijft gaan de verstuivers ook niet open achter blijvende lucht isvaak ook een groot probleem wat ook weleens voor komt dat de stekker van de brandstofrail die de raildruk meet er te los op zitandere mogelijkheden zou ik zo ook niet weten m.v.g jan.

fury (0) PRO, 9 jaar geleden

Stekkers op de brandstof rail zitten goed vast en lijken goed te zijn.
Met uitlezen met een goodman hella uitleescomputer gaf deze enkel melding op te lage druk op de hogedruk leiding.. wat logisch is als er geen brandstof druk is.
Heb leidingen diverse keren geprobeerd te ontluchten. Op een heel klein pufje lucht na, komt er niks. Nog geprobeerd te starten met de moer van de hogedrukleiding aan de HD pomp net iets los ...maar geen druppel brandstof eruit. Met de vorige (zeer waarschijnlijk dus ook goede pomp) zelfs geprobeerd aan te slepen...dan ff leiding lossen voor lucht eruit te laten.. weer slepen.. en zo door.. maar meer dan een klein pufje lucht komt er nooit.
Voor geval van startcodering heb ik aan de klant nog zn 2e sleutel gevraagd.. maar dit maakt ook niks uit. Neem aan dat als er nog iets anders mis zou zijn met de startblokkering dit dan met uitlezen eruit zou moeten komen? Opvoer pomp in de tank werkt wel. Op de druk regel klep achter op de pomp komt wel iets van spanning. Dus bedrading daar naar toe moet werken zou het lijken...... raar geval..of niet? Het lot van deze wagen hangt nu aan een zijden draadje.... als iemand nog een suggestie heeft, hoor ik het zeer graag!

Toch zonde dat ECU gecodeerd zal zijn.. anders kon ik die eens overzetten van een andere wagen ofzo. Zou het nog iets te maken kunnen hebben met leesring rond contactslot?....zonder enige foutmelding?

Alvast hartelijk dan voor de reacties.

Grtz, Hans

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

Een probleem met de startonderbeker geeft niet perse een foutcode. In de motor ecu is volgens mij wel een parameter uit te lezen mbt vrijgave van de ecu.

De brandstofdrukregelaar is wel te controleren met een scoop.
Waar staat deze auto?

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

botsschakelaar misschien geactiveerd door gebroken veer?

fury (0) PRO, 9 jaar geleden

De wagen ataat in Terneuzen... dus lekkere uithoek van het land.
Brandstofdruk regelaar achter op de pomp... zijn er 4 verschillende op geweest...dus zou toevallig zijn dat ze allemaal kapot zijn.
Zou die vrijgave parameter ook op de goodman uit te lezen zijn? Kon dit niet zo direkt vinden, maar kan er overheen kijken.
Botschakelaar werkt, want anders draait brandstofpomp in de tank niet, en tevens gaan waarschuwingsknipperlichten bij starten dan geregeld automatisch aan (al eens meegemaakt).

Grtz, Hans

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

Dat is hier niet in de buurt in ieder geval..

Ik weet niet of jou apparaat dat uit kan lezen, maar probeer alles mbt start blokkering in motor ecu en bsi toch even na te kijken.

De brandstof drukregelaar zou eventueel nog een bedradings probleem oid kunnen hebben. Met een scoop is dat goed te controleren.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=fury]De wagen staat in Terneuzen... dus lekkere uithoek van het land.[/quote]
Maar wel een uithoek met iemand met veel Peugeot ervaring en kennis. Alleen moet je dan wél naar de dealer aldaar.

fury (0) PRO, 9 jaar geleden

Maar als er goede kans is dat de ECU kapot zou zijn... is het dan de moeite waard om de vaak toch hoge dealer kosten erin te steken. Als er een redelijke kans is dat er iets buiten de ECU kapot is.. dan zou het de moeite kunnen zijn. Tis tenslotte geen goud waard meer. Enig idee of dit de moeite waar kan zijn?

Grtz, Hans

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Even afgezien van de Peugeot technische kennis van bedoeld persoon, heeft een dealer in ieder geval diagnose-apparatuur waarmee meer kan worden bekeken.

fury (0) PRO, 9 jaar geleden

BEUNHAZEN!!! ff ter duidelijkheid... dit slaat op niemand hier.. wel op de vorige die aan de auto heeft gewerkt.
Baal nu dat mn brandstofdruk meter verdwenen is. Bleek dat de opvoer pomp in de tank wel druk leverde, maar niet genoeg. Zoals hier ook vermeld. Echter als de klant dan verteld dat bij de vorige garage de pomp nog maar net vervangen is... en ik toch dacht dat dit een gerespecteerde garage was..... maar ok... assumption is the mother of all f#ckupss blijkt maar weer! De druk was amper een bar... waar idd 3bar nodig was.
Netjes de tank er vanonder gehaald.. Daar ik bij een andere berlingo zag dat er geen luik in de bodem zat.. en bij deze er een kunstof kuip in zat. Met de tank er vanonder kom je er dan achter dat de vorige wel de kuip eruit heeft gehaald...en ff met de slijptol 3 snedes in de bodem heeft gezet, de boel opgebogen... en weer terug dicht gebogen en gekit. Dan haal je de pomp unit eruit....en bungelt in dit huis een los pompje....duidelijk te los in het huis.... met aangeknepen stekkertjes...pffff..... dus mag ik nu BEUNHAZEN zeggen? Maar ok.. gelukkig draait de wagen dus weer. Eindelijk. Zoiets tussendoor.... spijtig dat hij er zo lang voor heeft moeten staan. Nu even apk erop..en de baan weer op.
En wat was het eerste wat er gebeurde toen ik de brug afreed.........de koppelingskabel schiet door zn zelfsteller heen en de wagen rijdt vanzelf....lol

Iedereen hartelijk dank voor de inbreng en het meedenken. Grtz, Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.