Hallo
Ik heb hier een 307 2.0 hdi die bij koudstart niet door wil trekken totdat de motor 70 graden is, daarna loopt hij perfect.
We hebben na hem uitgelezen te hebben de luchtmassameter, roetfilter en temp. sensor al vervangen omdat deze storingen er iedere keer terug in kwamen maar zonder resultaat. Het lijkt alsof hij even in de noodloop gaat totdat de motor 70 graden is en dan trkt hij goed door.
Iemand een idee in welke richting we moeten zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke foutcodes zijn dat? Liefst met nummer erbij?
De enige foutcode die nu terugkomt is P0101 circuit luchtmassa sensor, uitgelezen met snapon solus pro.
Vanmorgen weer proefrit gemaakt en hij is als hij koud is niet boven de 2000 toeren uit te krijgen.
Heb je de bedrading van de luchtmassa sensor al doorgemeten?
Egr klep werkt ook goed en staat niet open?
Bedrading luchtmassameter is in orde egr lijkt ook in orde komt ook geen foutcode van in.
Wel kwam er nu de storing inlaatluchttemperatuursensor in weet jij misschien waar deze zit?
Ik had hier nog een set goede verstuivers liggen deze hebben we voor de zekerheid even geprobeerd maar zonder effect.
De klep die in de inlaatbuis zit na de intercooler die door vacuum word gestuurd weet jij waardoor deze aangestuurd word, zit te denken dat als deze dichtslaat hij natuurlijk ook niet doortrekt.
alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Hallo
Ik ben ook in bezit van zo'n auto met de zelfde motor
en de zelfde storing.
Deze storing is bij mijn auto alleen als de temp. op het scherm in de auto beneden de 12 graden is.
boven de 12 graden geen last en onder de 12 i.d.d tot de motor 70 graden is.
ik heb de auto vorig jaar in de winter gekocht en steeds deze storing gehad,voorjaar en zomer zonder problemen tot nu ,weer het zelfde
het lijkt alsof de turbo word afgesloten en zo de motor word gesmoord
normaal begint de turbo bij 1800 toeren maar als hij dit heeft komt hij er pas bij 2500>in.
overigens als je terug schakeld zeg maar van 4 naar 3 dan is het eventjes goed maar valt de turbo
later weer weg, dit doet zich ook voor als je in 4 blijft rijden en gas loslaat koppeling even intrappen en weer gas geven.
hopelijk heb je wat aan deze gegevens en leiden ze tot een oplossing
15 jaar
Meestal zit de inlaat lucht temperatuur sensor ingebouwd in de luchtmassa meter.
Misschien toch een kontakt probleem daar - stekker of pennetje niet goed in de stekker?
Probleem is opgelost
De klep die in de inlaat buis zit die word aangestuurd door vacuum en geregeld door de egr, de egr moet volgens mij deze klep dicht sturen bij deceleren.
Bij deze 307 stuurde hij de klep bij starten al dicht en ook bij gas geven bleef hij dicht dus kon hij niet voldoende lucht aan.
Heb nu zolang de vacuumslang dicht gemaakt zodat hij open blijft staan. en nu loopt hij perfect.
Bedankt voor het meedenken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar