hallo allemaal
wij hebben in de garage een peugeot 307 2.0 HDI die naar ongeveer 2 km in de noordllop vliegt en maakt dan niet meer als 2900 toeren.
als we de computer er aan zetten krijg ik als foutcode dat er een gat in het particel filter (roetfilter) zit, nu hebben wij het roetfilter al vervangen,en ook opnieuw aangemeld en de parameters op 0 gezet, dit hielp niet dus hebben we de twee kattalysatoren schoon gebrand en de auto geregenereerd, dit ook hielp niet.
toen hebben we de verschildruk sensor vervangen naar advies van peugeot, dit hielp ook niet. ook zijn de slangen van de verschildruk sensor doorgespoten en deze zijn niet verstopt. ook het addetieve niveu is goed. nu kunnen wij er niet achter komen en de peugeot dealer ook niet.
weet iemand een mogelijke oplossing
m.v.g
michele biccai
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Fouten met betrekking tot het roetfilter dacht ik allemaal al te kennen, maar eentje die zegt dat er een gat in zit is nieuw voor mij.
Wat is het nummer van die code?
Als de test app. meld dat er een gat in zit (roetfilter doorboort) dan wordt er geen verschildruk gemeten over het roetfilter. Als je livedate gegevens kunt zien van het roetfilter dan moet je daar de verschildruk zien, die zal dan wel op 0 mbar blijven staan (ook bij flink gasgeven). Als verschildruksensor al vervangen is en de slangen schoon dan zitten ze misschien andersom aangesloten of zijn ze geknikt of metalen pijpjes op roetfilter verstopt.
Ter info, ook met een nieuw schoon roetfilter is er een beetje verschildruk als de motor flink belast wordt. Toch wel ongeveer 50 mbar. Alsie niks meet dan gaatie dus in storing omdat de computer denkt dat bij deze waarde het roetfilter open is(doorboort) .
Pt nieker
zelfs een kapot roetfilter meet nog drukverschil!
levert de accu bij de start genoeg stroom?
15 jaar
Is inderdaad in de meeste gevallen de drukverschilsensor die defect is. De nieuwe, vervangende sensors zijn kleiner en lastig te zien welke slang er op welke zijde van de sensor moet. Heb je de slangen toevallig niet verkeerd om aangesloten?
Antoonio,wat bedoel je met kapot roetfilter ?
als het achterste gedeelte binnen kapot is ( wij het hier al meer over gesproken )
15 jaar
he hallo
allemaal bedankt voor de info.
de verschildruksensor is goed aangesloten en werkt ook, dit probleem kwam de dealer ook al mee aan zetten en ik heb toen informatie opgevraagd, en daaruit bleek dat ik ze goed had aangesloten.
ik weet zo niet de foutcode, maar de slangen zijn niet bekneld ik heb daar al naar gekeken. de peugeot vertaald mijn foutcode trouwens in de origenele storing `roetfilter doorboord`
gr michele biccai
hallo mijn vriendin heeft precies dezelfde storing!
307 2.0 rhs motor
inmiddels vervangen (in de lease)
map sensor
egr klep
turboset
bij 147000 nieuwe additieven en roetfilter (nu 212000 gelopen)
additieven bijgevuld. was ngo lang niet op.
auto verschillende keren uti laten lezen sotring kunnen ze neit wissen maar na de 2e keer starten
gaat de storing soms weg en doet hij het weer goed. verschilt wnr hij weer terug komt de laatste keer bij een poosje 130 km/u
storing er weer in.
DUS
2 weken terug vervangen van druk verschilsensor. storing ging niet weg
bij de dealer geweest kreeg de storing er niet uit. het probllem volgens hun was drukverschil of een massa sluiting????
dus heb ik eerst de druk verschil sensor vervangen.
storing proberen te wissen maar lukte niet. storing p1447: Partikelfilter, Gat in filter ! heb het filter bekeken maar er zit geen gat in
de slangen van drukverschil al om gedraait en doorgeblazen. toen maar weer is uitlaten lezen maar kreeg dezelfde storing en kunnen hem niet
rij naar huis . ongeveer ene uur stil staan. auto na de keuring gebracht en storing is weg.
auto in 1 keer goed gekeurd en storing ngo niett weer geweest maar ben bang dat als je weer 130 of een lang stuk gaat rijden
de storing er weer in komt???
iemand een idee wat het is???
alvast bedankt !
mvg maikel
15 jaar
beste maikel
nee we weten nog niet wat het is, hoe gewoon ff de problemcar in de gaten
hier hebben het zelde probleem ook met de storing roetfilter doorboor en dus geen druk verschil (nieuwe sensor)
het probleem was dat de tussenpijp/achter demper verstopt zit waardoor waardoor je geen drukverschil meet.
om dit eenvoudig te controlen gooi tussenpijp los en dan ff kijken of hij goed meet!!!!
met vriendlijke groet
Uly
hey uly
ik zal er als ik ff tijd heb na kijken ;)
alvast bedankt!!!
mvg maikel
15 jaar
Heb ook een 307 HDI van 2002 en heb ook het zelfde probleem gehad, bleek dat ik de fab filter moest vervangen en dat de turbo niet meer werkt zoals hij zou moeten doen. na controle bleek dat het slangetje dat naar de turbo liep er niet goed op zat deze weer goed bevestigd en alles werkte weer toppie. Kan ook zijn dat het slangetje verstopt zit dan krijg je ook dit probleem.
14 jaar
Hoi allemaal.
Nadat mijn auto inhield dacht ik in eerste instantie dat mijn turbo kapot was. Uit laten lezen met niet-originele apparatuur. Storing op de volgende onderdelen:
1. Turbodruk relais
2. druksensor
3. temperatuursensor
alle drie vervangen. Nog niet (wel gedeeltelijk) opgelost. Vervolgens de luchtmassameter vervangen. Toen schoot hij bij optrekken (bij een km of 140) in noodloop. Wat al opviel is dat hij begon te trekken boven de 2700 toeren. HIeronder niet.
Vervolgens op advies van Hans eerst de auto uit laten lezen om maar niet op de gok allerlei conclusies te trekken. Er blijft nog een storing over: roetfilter doorboord. Nu ik dit topic heb gelezen is dit niet zo'n schaars probleem als de automonteur deed vermoeden.
Als ik lees wat jullie allemaal al gedaan hebben:
- drukverschilsensor vervangen
- Additief bijgevuld
- roetfilter vervangen
Dit is bij mij eind 2007 gebeurd bij de dealer. Ik ga er dan ook van uit dat het hier niet aan zal liggen. (misschien onterecht?)
Wel kan ik me voorstellen dat het een lek slangetje is of een verstopte uitlaat. Zeker omdat hij bij hogere toeren begint te trekken (= hogere druk). Wat denken jullie?
Ik houd dit topic in elk geval in de gaten.
Groet, Willem.
14 jaar
2 vragen
is het juiste type additief gevuld
heb je al een ander additief ebe geprobeerd.
nog 2 info's gevonden zie afbeeldingen
http://img706.imageshack.us/img706/7066/...
http://img190.imageshack.us/img190/7595/...
Kan een verkeerd type additief voor een extreem hoger temperatuur zorgen??
De ervaring leert dat de storing pas verdwijnt nadat de tankdopsensor vervangen is en/of de stekker v/d ebe additeif is los geweest.
@Willem van Duren;
aub niet doorposten op een oud topic van een ander.
Open voor jou probleem even een nieuw topic en kopieer jou tekst daarin (dan hoef je niet alles opnieuw te typen)
mvg,
Moderator.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar