Peugeot 307: stoten / inhouden

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDIF

Beste mensen,

sinds februari 2009 heb ik een Peugeot 307 SW 1.6 HDIF, bouwjaar 2006. Op zich tevreden maar vanaf het begin heeft de auto last van lichte stoten c.q. schokjes. Na verloop van tijd werd dit erger en 'klapte' de auto met enorme schokken. Niet altijd maar sporadisch. Ook heb ik meegemaakt dat de auto zomaar uitviel en hierna niet/slecht te starten was. De computer heeft daarnaast ook wel eens een 'motoroliedrukstoring' en een 'emmissiestoring' weergegeven.

Tijdens de aankoopgarantie heb ik het probleem voorgelegd aan mijn dealer. De eerste oplossing was een nieuwe tankdopsensor. Volgende de computer, waaraan de auto werd aangesloten, was deze defect. In het begin leek het goed, maar naar verloop van tijd begon de auto weer licht te schokken. Hierna de auto voor de tweede keer heengebracht. Besloten werd om de nokkenassensor en de krukassensor te vervangen. De externe aangesloten computer gaf namelijk aan dat hier sporadische c.q. statische fouten in werden geconstateerd.

Nadat ik de auto weer een paar dagen had gebruikt, merkte ik dat deze weer licht begon te schokken. Het probleem is dus nog steeds niet opgelost.

Heeft iemand ervaringen met soortgelijke problemen en weet u een eventuele oplossing?

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

RM Lenting
r.lenting@home.nl

Rene9545

Geplaatst door Rene9545 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

antoonio (0), 14 jaar geleden

is het een wagen met fapfilter?

Rene9545 (0), 14 jaar geleden

Ik 'zit' niet goed in de technische autowereld. Wat is een FAPfilter? Het is een HDIF met een roetfilter fabrieksaf? Weet niet of je dat bedoelt?

antoonio (0), 14 jaar geleden

dat is het nog een vraagje dat raar lopen doet hij dat om de 8/900 km

Rene9545 (0), 14 jaar geleden

Nee, het is heel sporadisch. Dan wel, dan niet! Je kunt er wat dat betreft geen peil op trekken. Momenteel is het gevoel dat het veelal voorkomt tussen de 1500 en 2000 toeren in de 2e of 3e versnelling.

antoonio (0), 14 jaar geleden

Jammer Dan Kan Ik Je Ook Niet Helpen .ik Zat Namelijk Te Denken Aan De Werking Van Het Roetfilter/regeneratieproces Wat Niet Goed Verloopt.ik Kan Je Alleen Aanbevelen Naar Een Goeie Merkdealer Te Gaan Succes

Rene9545 (0), 14 jaar geleden

Helaas.... in ieder geval bedankt voor je tijd en het meedenken. Hopelijk komt er nog iemand anders met een passende oplossing!

vr.gr. RM Lenting

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum