close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Nieuwe startmoter

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 Hdi

Nog geen jaar geleden, tijdens die koude periode, had ik startproblemen met mijn auto. Uiteindelijk heb ik mijn startmotor laten vervangen door een gereviseerde, waardoor het probleem verholpen leek en ik verder probleemloos de winter doorgekomen ben.
Enkele dagen geleden (-5 graden) startte hij echter weer slecht.

- Kan het zijn dat iets veroorzaakt dat mijn startmotor weer slecht gaat presteren?
- Is zo'n startmotor door te meten, terwijl hij nog onder de auto zit, of moet hij er eerst weer onderuit?
- als ik mijn accu wil laten doormeten,moet dit dan gebeuren als hij een nacht heeft stilgestaan, of mag ik er eerst gerust mee naar de garage rijden (zodat hij dus warm en weer bijgeladen is?

Wie kan mij antwoord geven op deze vragen?

Vast bedankt...

Jeroen

Geplaatst door

jeronimo33 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een startmotor gaat in de regel langer mee, dan een accu.
Dat geldt ook voor een gereviseerde ( mits goed uitgevoerd ).
Een accu is een van de minst betrouwbare onderdelen van een auto,daarom zou ik deze het eerst laten testen.
Een accu hoeft geen nacht te staan om te testen.
Als accu en laadstroom goed blijken te zijn , is het verstandig , om de garage meteen te laten kontroleren , wat er dan WEL mis is.

E.T.Wiersum 0

15 jaar

je moet keer proberen om de motor eerst een paar seconden op contact te laten staan en daarna te proberen starten
neem aan dat je de dw10 motor hebt en deze moet je vaker echt eerst laten voorgloeien voordat je hem start
verder een accu kun je altijd testen. als je de accu eerst moet opladen voor een goeie meting dan geeft hij dat ook aan.
hierna geeft hij aan accu ok of accu vv

verder start slecht is moeilijk begrip
want als de toerental van de startmotor rond de 300rpm zit dan werkt de startmotor nog goed
ik weet niet of de startmotor ook slecht klinkt maar in ieder geval zou ik eerst langer op contact zetten voor het starten.
je ziet ook een oranje gloeispiraal op het dashboard branden. als deze uit is zou hij beter moeten starten. anders langs de garage en die kunnen hem aan de computer hangen, accu test doen, kijken naar de startmotor en eventueel ook de gloeibougies controleren. een geluk met de dw10 is dat je vrij makkelijk bij de gloeibougie bij kunt

[quote=trucker0werner]je ziet ook een oranje gloeispiraal op het dashboard branden. als deze uit is zou hij beter moeten starten.[/quote]
Die zie je dus eigenlijk nooit branden, alleen bij extreme kou wordt er voorgegloeid bij de HDI.

306 cabrio 0
badge

15 jaar

[quote=trucker0werner]je moet keer proberen om de motor eerst een paar seconden op contact te laten staan en daarna te proberen starten
neem aan dat je de dw10 motor hebt en deze moet je vaker echt eerst laten voorgloeien voordat je hem start
verder een accu kun je altijd testen. als je de accu eerst moet opladen voor een goeie meting dan geeft hij dat ook aan.
hierna geeft hij aan accu ok of accu vv

verder start slecht is moeilijk begrip
want als de toerental van de startmotor rond de 300rpm zit dan werkt de startmotor nog goed
ik weet niet of de startmotor ook slecht klinkt maar in ieder geval zou ik eerst langer op contact zetten voor het starten.
je ziet ook een oranje gloeispiraal op het dashboard branden. als deze uit is zou hij beter moeten starten. anders langs de garage en die kunnen hem aan de computer hangen, accu test doen, kijken naar de startmotor en eventueel ook de gloeibougies controleren. een geluk met de dw10 is dat je vrij makkelijk bij de gloeibougie bij kunt[/quote]
Inderdaad schijnen de gloeibougies pas te werken bij echt extreem lage temperaturen. Ze zijn trouwens vorig jaar ook al vernieuwd, dus dat is het probleem niet.
Maar als een accu een hele nacht in de vrieskou heeft gestaan, zal er toch een andere waarde uitkomen als dat ik eerst 10 kilometer naar de garage ben gereden en hem dan daar door laat meten? Hij is dan namelijk toch weer opgeladen en als hij echt nog koud is niet, toch??

jeronimo33 0

15 jaar

je hebt ze inderdaad niet nodig op dit moment
maar ze helpen bij het vlotter starten van de motor
zonder de gloeibougie kan er ook niet worden geregenereert
en de gloeibougie op het dashboard zie je altijd bij het starten branden. ten eerste voor de controle dat het lampje werkt en tweede als de bougie is geacitveerd
is hij uit dan mag je hem pas starten. dit kan dus wel meteen zijn en alleen bij -10 of lager moet je iets langer wachten

het klopt dat in 10km de accu weer voller zit. anders bij een koude nacht bij de garage neer zetten. kunnen ze de volgende dag direct een accu test doen.

was een slechte startmotor icm een slechte accu

Bedankt voor jullie inbreng

jeronimo33 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.