auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: 307 airco werkt niet goed

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI RHY

Hallo,

Bij deze auto werkt de airco niet goed.
De airco had ik getest en er bleek minder te weinig koudemiddel in te zitten, maar na het vullen werkte hij even en stopte weer.
De koppeling van de pomp blijft ingeschakeld maar de koelvin stopt ermee.
Wanneer ik de koelvin aanstuur met de testkast werkt deze op alle snelheden.
Als ik hem uitlees met de PP2000 geeft hij geen foutmeldingen op de climat control, wel geeft hij daar een koelvloeistoftemperatuur van de motor op van -40 graden, terwijl het MM, de BSI en de Km teller de goede temperatuur aangeven. Het maakt niet uit of de motor koud of warm is, hij blijft -40.
Je zou hierbij denken dat het can systeem geen signaal geeft aan het display van de climat control maar als ik de stekker bij het display los maak valt mijn uitlees signaal op de PP2000 ook weg en hetzelfde gebeurd als ik de Km teller los maak.
Ik heb ook al een andere 307 uitgelezen en daar is de koelvloeistof temperatuur wel dezelfde waarde als de motor.

Is het mogelijk dat ik het can signaal doorlus naar de climat control zonder tussenkomst van de Km teller?

Weet iemand soms raad?

Het chassisnummer is 83874787.

Groetjes Ton

Geplaatst door

N350 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

neem aan dat je automatische airco op de auto zit. dus geen handbediend.
verder als de koppeling in geschakeld blijft dan zou hij in theorie ook moeten blijven werken.
je zegt dat de koelvin dan op lage snelheid mee stopt dus de aircopomp wordt ook gedeactiveert. kan niet zijn dat bij inschakelen de koelvin wel draait en dan stopt.
koelvin moet altijd op lage snelheid draaien als de airco aan staat.

036W0LF1 is een info flash van
TUSSEN HET DAM-NUMMER 09968 EN 10464 : DE AIRCONDITIONING KOELT NIET EN/OF BRANDEN VAN DE VERKLIKKERLAMP KOELVLOEISTOFTEMPERATUUR
dam-nummer van deze auto is als het klopt 10222, dus valt er in/tussen

verwisseling van de voeding stekker met die van de relais van de airco, is mogelijk dat 2 draden gewisseld zijn namelijk

je moet controleren of op de koelvin een stekker zit met massa draad (groen/geel) aangesloten zit en de andere op het relais.

C5FW0YQ0 verder is er ook
REGELEN VAN DE TEMPERATUURINSTELLING NIET MOGELIJK
kun je het niet instellen dan moet de komplete bedieningsunit vv worden


tevens op de kachelhuis zelf zit nog een sensor die de koevloeistof temperatuur meet. (dit ivm de motor temp eerder op temperatuur kan zijn dan in het kachelhuis. )
deze zit waarschijnlijk aan de rechter kant van de kachelhuis.
een zwarte stekker met 2 pinnen
als ik tekening goed bekijk zou hij boven de warmteklep van de rechter kant moeten zitten

deze heeft 2 draden naar de bedieningspaneel van de airco.
op 18voudig stekker op pin 17 en pin11 heb je draad 35 en 34 zitten. daar komt dan het signaal binnen van de thermperatuursensor koelvloeistof.
de draad nummer zou ook bij de betreffende sensor moeten staan.

advies wissel de sensor zonodig de bedingspaneel uit met andere auto en kijk of het effect heeft
kans zeer groot dat de stekker van de sensor is. ook al enkele keren gezien

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie.
Dit is een auto zonder koelvloeistof temperatuur sensor.
Het bedieningspaneel heb ik ook al verwisseld en dit maakt geen verschil.
De koelvin draait ook de goede kant op.
Net werkte hij weer normaal en als ik de airco aan en uit zette bleef alles weer normaal werken, maar toen de motor afgezet had was alles weer uit gevallen.
Ik ga morgen de druksensor van de airco proberen.

Groetjes Ton

N350 0
badge

11 jaar

het is toch logisch dat als je de motor af zet dat hij dan uitvalt of begrijp ik het verkeerd

Ja dat klopt maar als je hem weer start werkt alleen de pomp en niet de koelvin.
Die blijft weer uit tot hij is afgekoeld en dan moet je de airco een paar keer aan en uit zetten.\Als je dan geluk hebt blijft hij weer werken totdat de motor weer afgezet is.

N350 0
badge

11 jaar

lijkt me zo als ik het lees probleem met de koelvin.
je airco doet het goed, alleen wordt de condensor niet voldoende gekoeld waardoor deze warmte ook weer in je verdamper komt en dus minder effectief werkt.

als hij het niet doet blijft de airco dan wel werken??
als dat zo is dan moet je dan uitzoeken waarom de koelvin niet in is geslagen.

als ik je verhaal goed begrijp is dat denk het enige dat moet gebeuren
dat de koelvin constant op lage snelheid blijft draaien.
hiervoor is het wel handig als je de schema hebt zodat je weet hoe je moet meten

Heeft dit type niet een voorschakelweerstand op de radiator behuizing achter de bumper?
Als daar een slecht contact in zit wat een beetje temp gevoelig is, dan krijg je ook dat hij soms wel/niet werkt.

Meestal krijg je wel een fout melding als hij defect is, dat is wat vreemd. Maar ik zou hem toch even controleren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.