Hallo allemaal,
Ik heb een 308GT met 205pk (e-THP) en deze houdt met fors accelereren (bv inhalen) redelijk in. De vermogenscurve gaat zeg maar schommelend. Het is vooral waarneembaar bij 2500+ rtpm. Ook hoor je een afblazend geluid uit de uitlaat als je het gaspedaal plots los laat.
Ik vermoedde dus zelf iets rondom de turbo, omdat het vooral waarneembaar als je de toeren wat doortrapt. Nu heb ik wat slangen open gehaald van de turbo om te checken op lekkages en zag ik een gescheurd rubbertje/seal die bij de turbo intake gemonteerd zit in de slang die weer vanuit het luchtfilterhuis komt.
Ik vermoed dus dat daar de boosdoener zit. Is dit mogelijk? Dit omdat hij geen foutmelding heeft, omdat er ook geen sensoren zitten tussen luchtfilter en turbo. En mijn andere, mogelijk nog belangrijkere, vraag is of je door mag rijden nu hij (vermoedelijk) te veel lucht krijgt in de turbo? Die ring/pakking kan niet eerder dan over 2.5 week pas worden geleverd bij de garage..Het is een gevoelig thp blok dus ik ben best voorzichtig.
Bvd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Daar zal je klacht niet vandaan komen verwacht ik. Auto uitgelezen met originele tester? Ook logboek bsi?
Waarom zou het daar niet vandaan komen? Hij trekt dan toch valse lucht?Alles is uitgelezen door originele software, zijn geen foutmeldingen naar voren gekomen die met de motor te maken hebben.
Alleen een foutmelding
5 maanden
Zoals je zelf al zegt, gaat die slang naar het luchtfilter en zitten er geen sensors tussen.Hij kan niet teveel lucht aanzuigen. Bovendien wanneer je die rubberring weer terug is de slang stopt en deze gewoon met de slangklem vastzet is ie meestal gewoon dicht.
Probleem is (tijdelijk) opgelost. Onze 208gti heeft blijkbaar dezelfde turbo setup, hier de afdekring even afgehaald en de 308 gaat weer als een raket. Was dus toch de seal/ring van de buis naar de turbo.
De LMM zit er iets voor, deze meet en stuurt dus andere waardes naar de ecu dan daadwerkelijk bij de turbo intake binnenkomt. Dit was dus blijkbaar meer dan de LMM kon meten, het is valse lucht dat pas na de meting binnen komt. Vermoedelijk was het mengsel daarom te arm? Te veel lucht te weinig brandstof bij vol vermogen. Afijn, opgelost voor nu 😄
5 maanden
Volgensmij heeft deze motor geen lmm, vandaar ook mijn opmerking. Mooi dat je t hebt opgelost. Zou ik de laatste 8 cijfers van het chassinnr eens mogen hebben?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 maanden