- Auto sloeg bonkend aan en liep heel beroerd en motormanagement lampje ging aan. Hij blijft vermoedelijk op 3 cilinders lopen, en stationair valt hij bijna uit. heb er 1,5km mee gereden, maar bleef vermoedelijk op 3 cilinders lopen.
- Thuis storing P0201 uitgelezen, heb ik gereset. Ik heb injectoren doorgemeten, allemaal circa 14,6ohm, en ik heb de injectoren direct aangesloten, niet meer in serie met lpg computer.
- Blijft op 3 cilinders lopen, zie geen foutcode meer, maar ik heb hem ook niet lang meer laten lopen.
- Bougie 1 en 4 zit wat zwarte roet op, bougie 3 en 4 zien er normaal uit.
Iemand suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Loopt tie wel op benzine goed?.
wat voor installatie zit erin.
Kan ook twee brandstoffen tegelijk lopen,krijg je hetzelfde resultaat.
Probleem is op benzine. Probleem kwam na koude start op benzine.
ik heb lpg helemaal buiten werking gezet om uit te sluiten dat hij dubbele brandstof krijgt.
12 jaar
Ik heb er niet veel verstand van maar ik had hetzelfde en is opgelost door een nieuwe bobine erop te zetten.
Heb mij wijs laten maken dat deze app. ongeveer 70 a 80 duizend km mee gaan. Betreft dezelfde motor in een 406 van 2000.
12 jaar
waarschijnlijk slecht contract in het onderbreek circuit van de benzine injectoren. zit er een Vialle installatie in ? Dan zit dit meestal in het onderbreekrelais, of de aansluitingen hiervan.
Hij loopt dus goed op lpg?.
Dan is het of oude benzine of door vervuiling zijn de benzine injectoren vervuild.
Dan is de remedie,25 liter V-power of iets in die trant,2 flesjes wynn's injectorreiniger erin en dat oprijden en kijken of tie beter word.
12 jaar
Ik ben niet zo'n fan van doorrijden terwijl er een cylinder uitligt.
Er gebeurt 1 van 2 dingen: de motor-computer schakelt de betrokken injector uit en dan heeft de injector reiniger geen nut of de kat smelt.
- Even voor de duidelijkheid, ik weet niet of hij op lpg goed loopt. Ik heb niet zo lang gereden dat hij op gas overschakeld.
- Ik heb de stekkers van de benzine injectoren direct aangesloten op de benzine injectoren, dus die lopen niet meer via de Landi LSI lpg computer,
dus gassysteem kan nu even helemaal buiten beschouwing gelaten worden.
- ik heb nieuwe bougies geplaatst, weer 2 minuutjes laten lopen, maar blijft op 3 cilinders lopen, geen foutcode tot nu toe via eobd.
- andere oorzaken?
- Hoe kan ik het bobineblok doormeten?
12 jaar
Hier een update van huidige status:
- ik heb nieuwe bougies geplaatst en een andere (niet nieuwe) bobine geplaatst, geen verbetering.
- De motor loopt niet op 3 cilinders, maar op 2 cilinders! Namelijk op cilinder P0201 (koppelingszijde) en cilinder P0204 (distributiezijde). Dit weet ik omdat ik 1 voor 1 de injectoren heb los gehaald. De motor loopt hetzelfde met alle injectoren vast als met de middelste twee injectoren los.
- De motor loopt op lpg hetzelfde.
- indien ik de stekkers van de buitenste twee injectoren los haal krijg ik een foutcode via eobd (P0204 en P0201).
- Indien ik de stekkers van de middelste twee injectoren los haal krijg ik geen foutcode via eobd.
- De middelste 2 injectoren worden dus vermoedelijk niet aangestuurd, maar waarom niet en waarom geen foutcode?
12 jaar
Je zegt: De motor loopt op lpg hetzelfde. Eerder zei je: de injectoren direct aangesloten, niet meer in serie met lpg computer.
Als de benzine-injectoren rechtstreeks aangesloten zijn, kun je niet meer op LPG rijden. Hoe zit het nu aangesloten?
Als beide injectoren niet aangestuurd worden zou je eens na moeten meten of er wel een aanstuurpuls uit de computer komt. Mogelijk dat de ECU defect is en de injectoren überhaupt niet meer aanstuurt.
- Bedankt voor de reactie.
- Kan ik de signalen meten dan die uit de ecu komen? Als de ecu stekker eraf is valt er niets te meten, en als hij erop zit kan je er niet bij met een probe ivm afgesloten connector.
- Heeft iemand een bedradingsschema en blokschema van de EW10J4 toegepast in deze 806.
- Heeft iemand een schema van de printplaat die in de ECU zit.
- Er zat wel wat vocht bij de stekkers/connectoren van de injectors. Dit vocht kan best sluiting hebben gemaakt tussen de twee aansluitdraden van ieder injector.
- Ik mag toch aannemen dat de aansturing vanuit de ECU kortsluitvast is en dat een vochtprobleem of kabelprobleem bij een injector niet standaard resulteerd in een defecte ECU?
- Is de ecu ingegoten, of kan ik daar het betreffende uitgangscircuit repareren. Er zal wel een mosfet of transistor zitten, of misschien wel een smartfet, of zit het anders.
- Zijn er nog andere mogelijke oorzaken waardoor de 2 middelste injectoren niet aangestuurd worden, dus dat ze nu bewust uitgezet zijn door ECU ivm storing ergens anders.
12 jaar
Even terugkomend op vraag van Oldford:
Ik zei inderdaad eerder dat de benzineinjectoren direct aangesloten waren, dus niet in serie met lpg computer, dat is ook zo.
Die testen met loshalen van injectoren etc is allemaal gedaan met direct aangesloten benzine injectoren, dus zonder lpg cmputer in serie.
Als allerlaatste test heb ik ze weer in serie gezet met lpg computer om te kijken of hij wel op 4 cilinders loopt op lpg. Dit om uit te sluiten dat het aan de benzineinjectoren ligt.
12 jaar
Als de motor op cylinder 1+4 loopt met benzine en lpg, heb je kennelijk geen vonk.
Bobine, bedrading of in het ergste geval de ecu.
Meten is tegenwoordig lastig met die afgesloten connectors.
Kun je bij de bobine of injectors met een naald aan de achterkant van de stekker bij de draden komen?
Of is misschien de stekker bij de motorcomputer te openen? (Deksel los halen).
Of is de motorcomputer te openen en dan op de connector meten? - moet je wel een heel vaste hand hebben.
De Landi LSI Lpg installatie werkt volgens het zgn volgprincipe. De benzine injectie tijd van alle 4 de injectoren worden gemeten en deze
tijden worden gebruikt voor het bepalen van de gasinjectietijd met een correctiefactor, zie foto.
Toen de auto nog goed liep kreeg ik 2 maal de benzine/gas injectietijd te zien, in 1e kolom, en in 2e kolom.
Sinds dit probleem krijg ik in 1 kolom de correcte benzine injectie tijd, en in de andere kolom altijd 0msec.
Indien ik overschakel op gas neemt hij dit netjes mee over en is in 1 kolom de correcte lpg injectie tijd, en in de andere kolom altijd 0msec.
Ik begrijp dus de conclusie niet dat de middelste bougies niet zouden vonken vanwege het feit dat hij op lpg ook niet goed loopt.
Ook vraag ik me af hoe de computer reageerd op oorzaak en gevolg. Op dit forum lees ik dacht ik wel eens dat als de bobine of bougie of klep niet goed is van een bepaalde cilinder dat de ecu dan automatisch de betreffende injector uitschakeld.
Ik kan wel proberen te meten of de ecu de betreffende injectoren aanstuurd, maar als er ook oorzaken zijn waardoor hij twee injectoren niet aanstuurd zou ik dat ook heel graag willen weten. Is het mogelijk dat als 2e en 3e bougie niet vonkt dat de ecu bewust injector 2 en 3 uitschakeld?
Of als de kleppen van de 2e en 3e cilinder niet goed zijn dat de ecu bewust injector 2 en 3 uitschakeld?
En zou er dan ook geen foutcode moeten komen.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/843/806instelling5.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/843...][img]http://img843.imageshack.us/img843/1255/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
12 jaar
- Er zat vocht bij onderste 32 polige zwarte kabel connector (32V NR/20 MOT) naar de ECU.
Het vocht zat onderaan ter hoogte van pin G3,H3,G4,H4.
Alles droog gemaakt en toen liep de motor weer in orde.
Afvoer L+R is niet verstopt. Het zijscherm heeft ook niet echt bepaald een goot. Het water kan er naast lopen.
Met een regenbui wordt het daar allemaal in de buurt wel nat.
Is het normaal bij een 806 dat er geen beschermkap over de ECU zit?
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar