close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: aaanjager peugeot 306 werkt niet

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: ?

Ikk heb ook al een beetje lopen zoeken op het forum hier, maar nog niks gevonden. Motor draait als je er 12v op zet, maar nergens krijg ik stroom met de proeflamp. Ook achter de schakelaar+weerstand heb ik geprobeerd, maar daar komt ook niks. Doe ik iets fout of zit er ergens nog een relais? Zekeringen zijn getest

Auto heeft geen airco en is van ongeveer 94-95

Geplaatst door

robbie1975 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

meen dat de voeding van de koelvin van het electrisch gedeelte van het contact slot komt. Electrisch gedeelte gaat nog wel eens kapot

Ik meen me te herinneren dat er in de buurt van de zekeringskast nog een groen relais zat voor/van de kachelventilator.

hans4074 0
badge

13 jaar

volgens het schema gaat ie eerst via het contactslot en dan de zekeringkast in. Het zal dus na het contactslot moeten zijn, op de zekeringen zit gewoon jeuk. Ik ben nog het schema aan het bestuderen, maar weet er nog niet echt wijs uit. Bovenin de zekeringkast zit inderdaad een groen relais wat schakelt als je het contact aanzet. Deze heb ik doorverbonden, maar dat helpt ook niet. rara.....

robbie1975 0

13 jaar

krijg je wel voeding uit het contact slot ?


@ Hans, samen weten we weer de exacte werking ;)

meestal is de weerstand stuk die in het inlaatkanaal zit van de aanjager.

oldtimer 0
badge

13 jaar

zo, een hele leerzame avond gehad! Ik heb mezelf door 2 dingen op het verkeerde been laten zetten. In de auto,s waar ik aan gewerkt heb, doet de fan het altijd op stand 4 bij een kapotte weerstand. En door mijn manier van meten ben ik op zoek gegaan naar de + , maar over de schakelaar en weerstand gaat de - ..........
:- Toen ben ik de kabelboom maar gaan nazoeken en de kleurcoderingen opgeschreven, beetje meten en dooverbinden en voila!

kapotte weerstand dus........

dank voor alle reacties, ik heb weer veel geleerd!

btw, het contactslot geeft spanning aan zekering5 , die schakelt een relais(groen), plus terug naar zekeringkast over zekering 21 door naar de ventilatormotor. Dus heb je daar spanning is je relais+contactslot zeker niet stuk...

robbie1975 0

13 jaar

bij deze opgelost

robbie1975 0

13 jaar

Ik had vandaag hetzelfde probleem met een 306 uit 1993. Was ook in verwarring m.b.t. de schakeling + / - ook bij deze auto bleek de weerstand van keuze stand 1 defect, deze met 2 kroonsteentjes en een stukje koperdraad doorverbonden en voila stand 2, 3 & 4 functioneren weer. Bedankt voor de prima uitleg!

drago1 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.