Wie kan mij helpen aan de aanhaal momenten van de cilinderkop
en de afstelling van de kleppen.
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
8.8 bouten
1/ 30nm
2/ 70nm
3/ 90° losdraaien +70nm
4/ motor 10 min laten draaien
5/ 3.5 u wachten
6/ 90° losdraaien +70nm
10.9 bouten
1/ 30nm
2/ 50nm
3/ 90° losdraaien +50nm
4/ motor 10 min laten draaien
5/ 3.5 u wachten
6/ 90° losdraaien +60nm
klepen koud 0.15 in 0.25 uit
In mijn tijd trokken we die dingen na met 8.25 kg/m ,Kleppen stellen 10 om 25/100 mm op z'n Frans.Warmdraaien tot de ventilator 2 keer is ingeslagen. Af laten koelen bout voor bout vanuit het midden naar buiten 1/4 slag los en opnieuw met 8.25 kg/m ,kleppen stellen.Daarna op 1000 km nog een keer natrekken zoals hiervoor.Deze motoren hadden nl nog papieren pakkingen onder de cylinders,en de cylinders werden bovenaan ondersteund latere types(J9)hadden z.g. gecomprimeerde cylinders met aluminium pakkingen eronder en die moesten 2kg/m en daarna 90 graden, en die hoefden ook maar 1x nagetrokken te worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar