deze j5 trilt in de derde versnelling matig tussen 70 en 85km en in de vierde nog meer bij dezelfde snelheid en in de vijfde begind hij echt te schudden nog steeds bij 80km daarbij trap ik de koppeling in dan is hij wel stil wie kan dit verklaren ????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit lijkt mij op een aandrijfas
heb ik ook gedacht maar bij 90 100km is hij weer rustig en bij 80 volgas is er niet mee te rijden zo gaat hij te keer de hele
auto schud kan dit een aandrijfas zijn ????
Zou ook nog kunnen dat de reactiesteun aan de versn. bak onderaan te slap is geworden van de olie. Is het tussenlager van de rechteraandrijfas wel heel?Bij 80 km/h zit hij wel zowat op z'n max koppel dus een aandrijfas zou kunnen, zit duidelijk wel in de aandrijflijn omdat het stopt als je de koppeling intrapt.
Het is een resonantie van iets. Als je nadenkt dan ligt het probleem bij de roterende delen die op dat moment 80km/u doen. Je moet het gaan zoeken van de wielen tot in de versnellingsbak en naar de onderdelen in de versnellingsbak die tegen die 80km/h rond draaien. Wring eens goed aan de aandrijfassen en voel eens of links en rechts evenveel speling op zit.
Of zoals bovenstaand versleten rubbers is een mogelijkheid.
succes
20 jaar
Ik had van de week een boxer diesel met hetzelfde, was de linker as, nieuwe as eronder en prima.
juist aandrijf as of rechteraandrijfas-lager
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar