auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot J5: Koppeling vervangen

Bouwjaar: 1990

Ben bezig met koppeling vernieuwen van peugeot J5, maar ik krijg die aandrijfassen er niet uit.
Hoe zit dit in godsnaam, kan ik die assen er zo uit trekken of moet ik iets los halen kan niet zien wat !

Geplaatst door

erwin h. (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De rechter gaat er meestal zo wel uit wil wel eens vastzitten op het steunlager en de linker zit met een soort van veerring die in een groef zit die naar binnen moet gaan om eruit te willen, soms wel eens wat moeilijk, zit droog in elkaar dus er loopt daar geen olie uit even inspuiten met wat kruipolie en dan voorzichtig met 2 bandenlichters een beetje heen en weren.
Succes Oldtimer

oldtimer 0
badge

20 jaar

Daar hebben we simpele oplossing voor ,namelijk maak zelf 2 metale plaatje slijp of zaag er halve cirkel eruit en met dit plaatje stopje tussen de bak en de askop ( spleet) door met de hamer op de plaatje te slaan komt de as van zijn veerblokkeering los, meestal is een flinke slag al voldoende ,mischien komt dit bericht wat laat maar ........

carprotec 0

20 jaar

kon ze er inderdaad zo uittrekken met wat geweld. dank jullie hartelijk

erwin h. 0

20 jaar

moet de olie dan eerst uit de bak? en heb je toevallig ook al ontdekt hoe je de rubber mof met zo'n bandje weer goed dicht krijgt? die van mij gaat er uit omdat de mof gescheurd is. al eerder geporbeerd deze te repareren met nog grotere problemen: alles leeg....

wivo12282 0

19 jaar

hmm... ik reageer dus op een oproep van 24 apr.2004......

wivo12282 0

19 jaar

Neeeee, van 19 apr.2004.... (oeps ??)

Enting 0
badge

19 jaar

Nietus, de oproep / mededeling was geplaatst op:

Geplaatst op 24 april 2004 om 22:39:55

--------------------------------------------------------------------------------
kon ze er inderdaad zo uittrekken met wat geweld. dank jullie hartelijk


Helaas weet ik nog niet of de olie dan uit de bak moet.... geeft niet hoor, ik bel wel naar een dealer... gr. Willem

wivo12282 0

19 jaar

Volgens mij velteld Oldtimer hier boven dat de olie er niet af hoeft, de J5 is voor mijn tijd dus ik kan het je niet vertellen, maar volgens de heren hier komt de olie er wel af. Succes en gr. terug.

Enting 0
badge

19 jaar

vlgs de dealer moet de bak wel leeg.
Weet je, mijn probleem is eigenlijk heel simpel: in de mof vd aandrijfas bij het wiel is een heel klein scheurtje gekomen. Deze is met speciale lijm wel te herstellen; want de mof er helemaal vanaf halen is me teveel werk (denk ik). De as moet dan wel uit het wiel, en niet persé uit de bak. Ik krijg de metalen afsluitband er alleen niet strak omheen... is hier een speciale methode voor? Het is een smalle strip rvs die er 2x omheen moet en dan door een plat spleetje gaat en wordt omgebogen. Is hier een speciaal truukje nodig?

wivo12282 0

19 jaar

Nu moet ik je toch echt het antwoord schuldig blijven.

Enting 0
badge

19 jaar

voor dit bandje is een speciaal stukje gereedschap, als je het ziet is het een heel erg simpel ding. ik denk dat het in de universele auto materialen speciaal zaak wel te koop is. Een handige knutselaar krijgt het ook zonder dit gereedschap wel klaar. Wij hebben pas sinds enkele jaren zo'n tang. Hiervoor deden we het met een schroevedraaier waar een punt/haak aangeslepen was en dan tegelijk met een (knip)tang als steun waardoor je een soort schaar beweging kunt maken. Beetje oefenen en een paar bandjes op reserve moet het lukken.

wkhoek 0
badge

19 jaar

Dit apparaatje was niet een twee drie te koop, maar het is me op deze wijze aardig gelukt, voor alle zekerheid heb ik de schone mof aan de binnenkant met speciale siliconenkit (geen huishoud..)ingesmeerd. Vanmiddag een paar kilometer gereden en alles is weer oké.
Weer een andere vraag: de motor van mijn J5 td heb ik afgelopen winter gereviseerd; veeeeel werk... maar goed; het vreemde is nu dat ik bij proefrijden merk dat de wagen na ongeveer 500m in snelheid terugvalt. Even later gaat het weer goed, dit proces herhaalt zich konstant. Het is net alsof de brandstof niet snel genoeg kan worden aangevoerd. ...
Ik heb reeds geprobeerd:
-het brandstoffilter schoongemaakt.
-het stoffilter afgekoppeld
-gecheckt of de opvoerpomp wel druk leverde
-tank afgevuld
-de leidingen van de tank zijn niet losgeweest, dus er zit daar geen knik in ofzo
ik vermoed dat er ergens valse lucht wordt aangezogen, maar kan niet vinden waar... misschien heb je een heel eenvoudige oplossing voorhanden?


wivo12282 0

19 jaar

ik zet hier en daar even een universeel doorzichtig br.stoffilter tussen en dan zien of er ook luchtbellen zijn

dfc 0
badge

19 jaar

goed idee! ga ik straks proberen!

wivo12282 0

19 jaar

de bellen zijn inderdaad zichtbaar als ik er een doorzichtige slang tussenzet. Na een zoektocht ben ik erachter dat het bij het brandstoffilter moet zitten. Deze gedemonteerd, maar alles lijkt goed. Ws. zit er toch nog ergens iets niet goed dicht. Als ik de aanvoer via de voorverwarming of direct naar de pomp laat gaan dan is er niks mis mee. Ik ga (over-)morgen verder zoeken.

wivo12282 0

19 jaar

afdichtring laten zitten ?(zodat er 2 op elkaar zitten, dan sluit de ander niet goed aan)

sjaak10918 0
badge

19 jaar

De ringen heb ik allemaal gecontroleerd, membraan zelfs losgehad en alle afsluitingen zijn m.i. nu goed. In eerste instantie gaat alles wel goed, maar na een tijdje komen de bellen. De aanvoerslangen zijn vacuum te trekken, dus ook hier geen stiekume lucht... Als er valse lucht bijkomt moet er toch ergens ook brandstof uitlopen? 't is wel goed balen! Afgelopen 4 maanden ben ik op zoektocht geweest naar andere fenomenen: blauwe rook bij afremmen op motor, erg veel zwarte rook naar boven en onregelmatig lopen (3cyl.): Injectors vernieuwd, nieuwe riemen, turbo vervangen, kop vervangen(gereviseerd), nieuwe zuigerveren, pomp bij revisie gecheckt, injectors ook etc.etc. Ook is er een vriendelijke monteur langsgeweest en met heel veel moeite konden we de pomp in ieder geval goed 'klokken'.
Nu doet hij het goed, (op de valse lucht na). Ondanks de hele revisie weet ik nog steeds niet wat er nou aan de hand was. Ook heb ik de rechter mof van een aandrijfas moeten repareren. (vastkrijgen was heel lastig!) Zo langzaam ben ik goed gaar.... maar..., ik blij hopen!

wivo12282 0

19 jaar

dat een slang poreus wordt en lucht doorlaat wil niet zegggen dat er brandstof door naar buiten gaat.

sjaak10918 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.