close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot J5: Motor draait heel even bij opstarten

Bouwjaar: 1990

Hoi, eigenlijk durf ik niet opnieuw een vraag te stellen maar doe het toch;
na heel veel puzzelen is de puzzel bijna (?)weer rond; ik heb imv veel zwarte rook tijdens klimmen, starten en steeds meer tijdens rijden mijn motor half uit elkaar gehad: nieuwe nozzles, riemen weer goed op tijd, brandstofpomp netzo, alles wel 4x of meer met adhv fabrieksgegevens ontlucht. Het systeem is naar mijn weten goed ontlucht: de injectors heb ik zelfs buiten de cylinders gemonteerd en gecheckt of ze goed 'spoten' zonder de leidingen los te maken zijn ze weer teruggeplaatst..
Maar... bij starten wil hij na een tijdje wel aanslaan, maar dan heel eventjes. Daarna is het weer over. Als ik de turbo dicht hou en weer even opendoe dan wil hij wel eventjes. Ook moet ik dan gas volledig ingedrukt houden. De turbo zuigt ontzettend goed, dus het lijkt me niet daaraan te liggen. Er vormt zich geen olie in die afvoerslang. Ook Het drukfilter werkt goed, heb ik ook al 'ontwaterd'en ontlucht.
Dit alles duidt vlgs mij op onvoldoende brandstof maar toch is het probleem nog niet helemaal opgelost. Wie o wie heeft nog meer ideeen?
Willem

Geplaatst door

wivo12282 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nou Adrie, eruithalen en een andere inplaatsen zie ik nú nog niet zitten, maar als je interesse hebt mag je hem tegen betaling hier komen om hem te repareren! We hebben genoeg slaapruimte, het is hier erg gezellig (mmmm.. we hebben 4 gedraggestoorde pleegkinderen, dus niet altijd even rustig), mooi uitzicht, over de landerijen, veel sleutelruimte, alleen de camper staat helaas buiten omdat de carport te klein is. (onze oude Hanomag kon er wel in).. Dus als je wilt, tijd hebt, lief, aardig, behulpzaam, technisch, meelevend, geestelijk in staat bent tot.., stressbestendig bent en nog veel meer, dan daag ik je uit!
Wachtend en vol verlangen kijk ik uit naar je komst (net als Sinterklaas). Ook vrouw en kinderen mogen meekomen, zodat je niet in een relatiecrisis terecht komt en je je kinderen (als je deze allemaal hebt natuurlijk) niet te lang hoeft te missen! De kinderen kunnen hier naar een andere school en er is zelfs een speciaal activiteitenteam die hen op creatieve en pedagogisch onderbouwde en op therapheutisch basis door dit proces kan leiden. Voor jou is hier evt. ook nog wel een psychotherapeut, orthopedagoog aanwezig en als je het zoals ik helemaal niet meer ziet zitten kan ik ook nog wel een plekje zien vrij te maken om deel te nemen aan tuintherapie. Mocht je per ongeluk door alle lawaai en geschreeuw omdat het niet lukt ook nog je stem kwijt zijn, dan heb ik ook hier nog wel professionele steun voor aanwezig... (Geen geintje hoor, echt waar! We wonen nl. in een jeugddorp.. voor probleemjongeren...)

wivo12282 0

20 jaar

vraagje:heb je je pomp met een micrometer op tijd gezet?
ik denk dat je probleem nog steeds de pomptiming is

asx 0
badge

20 jaar

ik heb een micrometer maar geen flexibele aansluiting, en de meteringang is dusdanig lastig bij te komen dat dit haast onmogelijk is. Een VEGE-monteur vertelde mij dat -tenzij de pomp er echt af is geweest- klokken niet zo ontzettend veel verschil mag uitmaken, maar wel verstandig is dit eens te laten doen omdat de riem vervangen is. Ik ben dit ook van plan te laten doen, maar moet dan eerst bij de garage weten te komen... het is een camper van 7m. die je niet zomaar versleept, helemaal al niet als je -zoals ik- op agrarisch gebied woont en de eerste garage waar hij naar binnen kan, 10km hier vandaan ligt... zodra hij eenmaal loopt ga ik het ws. wel laten doen. Ik ga straks maar weer een verstuiver losmaken om te kijken of hij wel constant spuit. Mijn accu staat constant op de lader, dus moet ik af en toe een paar uurtjes wachten.

wivo12282 0

20 jaar

ik klok die ook niet iedere keer hoor ,maar bij een niet gemerkte j5....
ik zou de pomp alsnog aftekenen en een tandje (of meer verzetten) let wel alleen het kleine riempje niet de nokkenas

asx 0
badge

20 jaar

Ben ik nou net van plan... de spanrol van de nokkenas-pomp heb ik al losgemaakt, maar vanwege de regen ga ik morgen weer verder. (kan niet onder de carport) Trouwens de verstuiver(s)is constant...
De markeringen zijn inmiddels wel 100% gezet, adhv gegevens van VEGE.
(De J5 motor blijkt niet van Peugeot te zijn maar Citroën!)

wivo12282 0

20 jaar

inderdaad het is de dieselmotor van de cx
de motoren van peugeot en citroeen zijn meestal uitwisselbaar

asx 0
badge

20 jaar

Welnu... hij draait, maar vraag niet hoe. Enorm zwarte rook, ook al verzet ik de pomp-nokkenasriem een tandje vooruit of terug, het maakt niet uit. Behalve dan dat hij bij een tandje vooruit een harde tik krijgt, en loopt dan op 3 cylinders; dus onjuiste timing. Heb contact gehad met turbo-revisie en ze vertelden mij dat de turbo pas echt gaat werken bij hoger toerental en zwaardere belasting, hetgeen ik al wist. Maar hier ligt het dus ook niet aan. Hij lekt wel een beetje olie. De in en uitlaatslangen van de turbo zijn ook nog goed. Wat me wel opviel is dat er uit de kleppendeksel een beetje rook komt (snel na starten) deze wordt weliswaar weer naar het luchtfilter geleidt maar misschien een nieuwe indicatie?
Wil iemand de motor toevallig nog hebben???...... nou ja...

wivo12282 0

20 jaar

laat je niet ontmoedigen en durf nog een tandje verder te gaan en ja die motor wil ik wel hebben want ik geloof niet dat er iets aan mankeerd

asx 0
badge

20 jaar

nee op verplaatsing ga ik niet, maar bedankt voor het aanbod

asx 0
badge

20 jaar

Was een geintje hoor....

wivo12282 0

20 jaar

Ben ik weer ns... de motor loopt wel maar nog niet 100%. Ik heb alle tanden van de riem zo'n beetje gehad, maar hij draait alleen op mijn eigen markeringen (aangebracht voor ik ging demonteren) en niet op die van de fabriek... daarom ook erg lastig om de pomp precies te klokken. Om nog een andere mogelijkheid te proberen:
Weet iemand welke uitgang van een roterende Lucaspomp naar de eerste cylinder gaat? Bij mij is dat nu rechtsonder, gezien vanaf de aansluitzijde....
Wie weet heeft een vorige eigenaar de pomp eens los gehad en er anders opgezet... dit zou een verklaring zijn dat hij wel loopt op eigen markeringen en niet op de fabrieks-.

wivo12282 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.