Hallo techneuten,
Heb een probleem met de aanjager, deze doet het namelijk niet. Heb al gekeken of dit probleem al eerder voor is gekomen en zag dat de stekkers ter aansturing van de aanjager nog wel eens een grote overgangsweerstand willen hebben. Dit is niet het geval de stekkers zijn schoon.
Heb tevens gemeten op de aanjager maar krijg geen spanning, de zekeringen zijn allen nog intact. De lampjes voor de bediening airco en binnenventilatie werken ook niet en de airco wordt niet aangestuurd.
Kan iemand me helpen met dit probleem?
Groet Alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de zekeringen in de motorruimte ook allemaal in orde? Anders geen idee.
Loopt de spanning door tot aan de knop?? Of heb je een climate control?
16 jaar
Heb gewoon een handbediende airco, geen climate control. Heb het idee dat ik al geen spanning krijg op het bedieningspaneel.. Maar de zekeringen zijn goed..
Moet de boel maar eens lostrekken denk ik.
16 jaar
volgens mij komt de voeding van de kachelventilator van het z.g. relais draaiende motor.
de voeding komt (zoals al meerdere malen gemeld) rechtsreeks vanaf het contactslot en gaat via zek f40 naar de kachelmotor. het electrisch deel van het contactslot wil wel eens de geest geven met als gevolg dat de aanjager niet meer werkt.
Harry sorry , maar volgens mij is F40 de zekering van de buitenluchtklep en zijn de zekeringen van de kachelaanjager zekering 2 en 18.
sorry hoeft niet , ik maak ook fouten. maar als ik uitga van een 406 d9 met gewone airco komt de spanning voor de aanjager rechtstreeks vanaf het contactslot via zek f40 in de zekeringkast li onderin dashboard.( volgens schema op servicebox)
Ik denk dat het eigenlijk nog geen D9 kan zijn,in 1999 waren die er volgens mij nog niet. En dan krijg je dus heel andere schema's die eigenlijk nog niet in servicebox staan.
een 406 met heldere koplampen is toch altijd een d9? en die waren er in 99 al,maar dit terzijde. ook bij de d8 komt de spanningsvoorziening voor de aanjager direct vanaf het contactslot.
Dus als ik het goed begrijp, moet ik dus kijken bij de zekering of ik daar spanning heb.. Is dit niet het geval dan ligt het probleem in het contactslot en zal ik deze dus moeten vervangen?
16 jaar
Ben vanmiddag even bij de dealer geweest, deze zeggen dat de module waarschijnlijk kapot is. Hoe groot is deze kans? Kosten van deze modules zijn 60 tot 110 euro.
Toen de auto van contact werdt gezet deed hij het noog en daarna niet meer.
En nou heb ik twee mudules gevonden eentje met thermostaat als opschrift, ze verschillen alleen qua grote..
Tips??
16 jaar
ja, gouden tip: meten is weten, en gissen is missen.
Ik heb het probleem gevonden, het zit hem in het contactslot. Heb hem daar nu doorverbonden en de boel werkt weer..
Nu zou ik dus het contactslot moeten vervangen, moeten er dan ook nieuwe sleutels bij of kan ik iets overzetten?
16 jaar
nee, je kunt het contactslot eruit halen, en alleen het electrisch gedeelte kopen/vervangen.
Hallo,
Nu vertellen ze mij bij peugeot dat deze niet los te krijgen is en dat je een compleet contactslot moet bestellen?
Klopt dit, of is het wel te verkrijgen?
Groet Alex
16 jaar
dat klopt idd, het is damnr afhankelijk of het electrisch deel los verkrijgbaar is. in jouw geval dus helaas niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar