auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406: aanschaf probleemloze 406 benzine

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800cc

Ik ben van plan mijn peugeot 405 uit 1989, die nog goed rijdt, te vervangen door een 406. Wie kan vertellen welke type 406, welk bouwjaar een probleemloze auto is? Ik heb gehoord dat sommige modellen problemen hadden met foutmeldingen van de electronica.

m.v.g.
Bert

Geplaatst door

avbert (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb een 406 D8 1.8 16v Phase I (met XU7JP4 motor) gehad uit 1997 en een 406 D9 1.8 16v Phase II (met EW7JP4 motor) gehad uit 2001 en met beide wagens heb ik rond de 150.000 km gereden (bij aankoop stond er respectievelijk 174.000km en 154.000km op de teller). Echte electronica storingen heb ik nooit gehad.

De D8 heeft vaak problemen met de aansluit stekkers van de aanjager en de servo voor de binnen/buiten circulatie. De D9 heeft als bekend verschijnsel dat er een melding op de boordcomputer verschijnt dat het remolie niveau laag is. Dit ligt dan aan de handremschakelaar (kost € 3.-). Misschien moet je geluk hebben om weinig problemen te krijgen met een 406, wellicht hebben mensen met veel problemen gewoon pech.

Mocht je kunnen kiezen tussen een D8 of D9 zou ik voor de D9 gaan en dan met EW motor (EW7 = 1.8 en EW10 = 2.0). De EW heeft een paar pk meer dan de XU, waar je niet veel van merkt, maar is wel soepeler in het gebruik en maakt minder lawaai (of de D9 is beter geïsoleerd).

Richard9710 0

16 jaar

406 is een van de peugeot's uit die jaren met de minste problemen w.b.t elektronica.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

2.0 HPI schijnt probleemmotor te zijn. Zeldzaam, maar toch.

[i]Ga je hem toch wegdoen?[/i]

Treb 0

16 jaar

Als je genoeg kilometers maakt: Ga voor de D9 110 pk HDI. Heerlijke motor en relatief zuinig. Laat zich "sportief" of lui rijden.

Ik heb zelf gehad en dus kunnen vergelijken:
D8 1.9 90 pk SRTD.
D8 1.8 XU Airline op G-3. Ca 1:11
D9 2.0 110 pk HDI ST. Ca 1:16,5
D9 2.0 138 pk benzine ST Break. Ca 1:10.

Heb ook ooit eens 2 weken een D9 2.0 90 pk HDI ST gereden. Laat zich wél lui rijden maar komt snel adem tekort als je even door moet trekken.

Voor mijn gevoel is de vering van de D9's nog nét iets lekkerder (gasgevulde dempers) dan de D8. Neem niet een D9 uit de omschakelperiode (1999-2000). De elektronika was in die tijd volgens mij wat meer storinggevoelig.

AntonenJolien 0

16 jaar

Ik heb nu zelf een 2003 1.8 16v volgens mij met ew7 motor en het bevalt prima! Zoek een 406 uit die van de laatste serie is. Hier zitten geen "kinder" ziektes meer in en zijn mooi aan de prijs!

Nodri2000 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.