close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: aanschaf 406 Break HDI

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

Hallo,
Ik wil een 406 Break HDI aanschaffen vanaf bouwjaar 2002. Ik heb er al een aantal zien staan bij garage's. Waar moet ik op letten of te wel, zijn er typische problemen of kwaaltjes van dit type auto.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

Jossie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

let erop bij het starten/uitzetten van de motor geen piepgeluid hoort ala slippende riem.
Grote kans dat dit het vliegwiel is, peugeot had een coulance regeling van 120.000 km of 2 jaar.

Schijnt nogal een dure aangelegenheid te zijn om hem te vervangen.

peter_vos 0

17 jaar

Let op dat je aurco het doet. Want tegenwoordig is dat een reden om een auto weg te doen. Je zou hem kunnen testen, AC aanzetten en dan hoor je een klik en heeft de motor even een dipje door het vermogen dat de airco compressor vraagt. Maar let op, kouder dan 4 oC en dan slaat ie niet aan (beveiliging)
Verder letten op kromme remschijven (gevoelig puntje) en andere onbalans in de auto. Als je iets voelt niet accepteren dat ze zeggen; gewoon even laten uitlijnen. Want dan kun je ook wel eens voor kosten komen te staan (of haal je hem niet uit de lease zonder garantie?)
Verder hele sterke motor en fijna auto. Ik heb er nog niet mee stil gestaan (wel een benzine, dan).
De D-riem moet volgens mij vervangen worden bij 160.000 km.

Succes.

Erwin2907 0

17 jaar

Nou ik heb er al vier keer mee stilgestaan met een hdi 110 PK (1999) Opvoerpomp in tank defect,Kabelboom ECU doorgeschuurd, hogedruksensor defekt, turbo defekt. Verder nog een keer lekke condensor airco, 2x kromme schijven voor, 2x verroeste achter, dwarsdraagarmen (uitlijning) achter speling, vliegwiel (piepen) vervangen, diverse malen storing aan Gaspotmeter. Dat alles tussen de 120.000 - 220.000 km. Viel mij een beetje tegen, heb naast deze auto een toyota picnic (zakelijk) gehad, 325.000 km niks aan gehad. Verder rijden ze wel prima maar heb hem onlangs ingeruild.

Walther11923 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.