volgens mijn uitleescomputer heb ik geen aansturing op mijn stappen motor .
welke pinnen op mijn ecu moet ik doormeten om te kijken of er een breuk in de draad naar de stappen motor zit
de klacht is dat de auto het ene moment correct funcioneerd en even later stationeer niet blijft lopen en enigzins dreint
henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben bang dat de ECU naar de knoppen is, zoek maar eens verder op dit forum over deze motor maar dan in de 306. Als er verder naar de bedrading gekeken moet worden heb ik de laatste 8 cijfers van het chassisnummer nodig
[quote=oldtimer]Ben bang dat de ECU naar de knoppen is, zoek maar eens verder op dit forum over deze motor maar dan in de 306. Als er verder naar de bedrading gekeken moet worden heb ik de laatste 8 cijfers van het chassisnummer nodig[/quote]
Alvast bedankt voor het meedenken. Al een andere ECU geprobeerd gehad maar die was of stuk of deed niks.
Chassisnr; 60121934
De computer is een Sagem sl96-9
Misschien de bedrading die van de ecu naar de stappenmotor gaat maar hoe ik zien welke bedrading dat is?
Draadnr 1244 loopt van pootje 40 van de stekker EBE naar aansl. a in de stekker op de stappenmotor
Draadnr 1245 loopt van pootje 21 van de stekker EBE naar aansl. b in de stekker op de stappenmotor
Draadnr 1246 ,, ,, 20 ,, ,, ,, c ,, ,, ,,
Draadnr 1247 ,, ,, 3 ,, ,, ,, d ,, ,, ,, .
Dat die andere EBE niets deed zal wel van de startblokkering komen.
@oldtimer jansen , een ontgrendelde EBE kon in 98 toch nog getest worden op een andere wagen? stekker losnemen met contact aan, of heb ik het mis?
Klopt wel, maar dan moet je wel zeker weten dat je een ontgrendelde EBE hebt, en aangezien hij helemaal niets deed, heb ik het gevoel dat hij geblokkeerd is, of inderdaad gewoon stuk maar, dat komt eigenlijk niet voor. Wel dat het stationaire deel wordt opgeblazen door een verkeerde bobine.Waar overigens ook wel weer een bedrijf voor is die dat kan repareren(ben de naam even kwijt).
Mijn 406 2,0 ltr benzine van bj. 2000 blijft bij het doorschakelen iets te lang doorlopen in een te hoog toerental, net of je het gaspedaal niet op tijd loslaat. Bij warme start is het toerental bij aanslaan te hoog en zakt wel vlot naar normaal stationair. Heb het gasklephuis al met remmenreiniger schoongemaakt, toen was de klacht iets minder, maar niet weg. Wat kan de oorzaak zijn, en wat doe ik eraan ?.
15 jaar
[quote=autohenk]volgens mijn uitleescomputer heb ik geen aansturing op mijn stappen motor .
welke pinnen op mijn ecu moet ik doormeten om te kijken of er een breuk in de draad naar de stappen motor zit
de klacht is dat de auto het ene moment correct funcioneerd en even later stationeer niet blijft lopen en enigzins dreint
henk[/quote]
Heb bij een peugeot 206 ooit gehad was een beetje hetzelfde en daar was de brandstof relais niet goed van.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar