Vanwege een onwillige, stug doorgaande ruitenwisser, ook bij contact uit en schakelaar losgekoppeld, is de BSI vernieuwt. Probleem met de Rwisser is verholpen, maar motor slaat niet meer aan.
Juistheid startcode vooraf gecontroleerd op/ bij vervangingsonderdelen "sleutel inleren" bij oude BSI en is correct.
Nieuwe BSI is op VIN besteld, en geinstalleerd via menu vervangingsonderdelen ISC en instellingen gecontroleerd/ingesteld aan hand van uitgeprinte configuraties.
Onder meting gegevens in nieuwe BSI onder antistartcode systeem staan alle 2 sleutels als ingeleerd en alle gegevens in dit hoofdstuk zijn goed, alleen achter "EBE geblokkeerd" staat ...ja.
Diag ook al geprobeert, maar krijg em niet aan de praat.
Accuspanning is in orde.
Na poos rust met losgenomen accuklem, geeft systeem aan: nieuwe BSI, en wekt de indruk dat BSI nog moet worden geconfigureerd enz.
Storing in nieuwe BSI. permanente storing verbinding EBE motor.
Het vreemde is, dat we ca 2 maanden terug voor een andere garagehouder ook "even" een nieuwe BSI zouden monteren...eveneens in een partner!
Het liep precies zoals deze....nadien niet meer aan willen slaan.
Na tig pogingen, wachten, opnieuw BSI aanmelden, accu los, sleutels opnieuw inleren, stekkers EBE los, oude BSI terug, nieuwe BSI weer terug enz. enz. zagen we dat EBE niet meer geblokkeerd stond en liep de motor ook weer.
Nu dus eenzelfde geval, maar ben nu al een halve dag aan k*tten, zonder resultaat.
Wie weet wat we fout doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kies je de taakbalk "koppelen" in hoofdmenu BSi , deze staat onderaan en je moet met de pijltoetsen wekelijk naar ondereen scrollen, anders is deze taakbalk NIET te zien in het menu. Je sleutels en code zijn geprogrammeerd zoals je zegt, maat de Bsi moet nog aan het motormanagment gekoppeld worden.
Het is dat ik nu thuis zit en niet in de werkplaats kan komen, anders ging ik het gelijk proberen, want het heeft m'n middag weer goed verpest. Zoals je het omschrijft, klinkt het aannemelijk, maar kan me bij "koppelen in hoofdmenu BSI" helemaal niets voorstellen.
Morgen ga ik hier naar op zoek en hoor je het vervolg.......!
In ieder geval mijn dank.
als het goed is hoor je idd op een gegeven moment een regel te krijgen wilt u een paring uitvoeren met de motorebe. het lijkt er idd op dat dit niet is uitgevoerd.
Voor het naar huis gaan gistermiddag, de accuklem los gelegd. Nu weer aangekoppeld en PP2000, BSI, meting gegevens, antistartcode: EBE geblokkeerd....NEE, dus poging ondernomen en jawel.....aanslaan.
Ben aan het zoeken geweest naar de koppel methode en kan dit NIET vinden in het menu BSI, of het moet zijn dat er onder deze meting gegevens bedoeld wordt......ISC gepaard......ja, maar dit gaf de BSI gisteren ook al aan.
Wel vreemd dat er de volgende meting gegevens te zien zijn: aantal ingeleerde sleutels: 2, inleren mogelijk: nee, toegangscode ingeleerd: nee, inleren contactsleutels: niet uitgevoerd en ISC gepaard: ja.
Als het de rest van de dag blijft werken, laat ik het zo......
Blijft de vraag over waar ik dan de koppel0methode kan vinden?
Hans,
Wat ik wel eens meemaak in het algemeen met programmeren /sleutels inleren/bsi vervangen etc. is dat het allemaal net even makkelijker gaat als je van te voren er een druppellader op zet zodat de spanning wat oploopt naar ongeveer 13,5 volt. ik weet dat partners niet de makkelijkste auto's zijn voor zulk soort zaken, waarom weet ik niet maar bij een partner gaat het sleutels inleren ook niet altijd van de eerste keer. Bij carlock zeggen ze dan ook dat je tijdens de fase het herkennen van de sleutel het kontakt een paar keer aan en uit moet zetten zodat hij sneller herkent wordt. Wat betrefd de meting gegevens ik zou wel eens bij een andere vergelojkbare auto kijken, soms worden de gegevens namelijk wel eens geinverteerd weergegegeven. dus er staat ja en het is eigenlijk nee.
Vrgr
PT nieker
Dat van de (nieuwe) sleutels inleren bij een partner weet ik. Kan soms uitdraaien op een ware veldslag en lukt dan niet onder de noemer: klant wacht er EVEN op.
Voor wat betreft de accuspanning. Ik controleer meestal vooraf de accuspanning. De accu van deze partner heeft vooraf aan de geregelde lader gestaan.
Het vreemde aan de meting gegevens is/was, dat na de eerste vervangings-pogingen alle meting gegevens m.b.t. de antistartcode wél goed waren, op die geblokkeerde EBE na.
Na een nacht accuklem los en vanochtend weer erop, klopte de hierboven gegeven metingen niet meer, maar stond de EBE op niet geblokkeerd. Gezien alle ellende van gistermiddag wilde ik niet weer ' in de stront' gaan lopen roeren.
Hoe dan ook, ik heb eigenlijk de hele dag nog getest met beide sleutels, auto een paar uur op slot enz. enz. starten, controle gegevens gecontroleerd (die blijven fout) en uiteindelijk hebben we besloten om em mee te geven aan de klant.
De reacties van GOVA en Harry klinken heel aannemelijk.....ik heb het alleen NIET kunnen ontdekken waar dit zou moeten staan of het zou tijdens het proces vervangen ISC geweest moeten zijn? Je krijgt op een gegeven moment tijdens vervangings procedure ISC de vraag of óók de EBE motor vervangen wordt en je moet dit beantwoorden met ja of nee. Ik heb logischerwijs gekozen voor nee.
heb wel al ondervonden bij de 307 dat sleutels inleren vlak na het vervangen van de bsi niet lukt, maar als ik de auto even laat inslapen lukt het weer wel. krijg dan zo'n rare code bij het mislukte inleren.
Gelukkig nog niet teveel problemen met Partners gehad.
Wat je wel kan proberen is om de vervanging in't vervolg te doen met de PP2000 in 't frans. Regelmatig ondervind ik dat er fouten insluipen bij vertalingen in het nederlands.
[quote=AR 67202]Wat je wel kan proberen is om de vervanging in't vervolg te doen met de PP2000 in 't frans. Regelmatig ondervind ik dat er fouten insluipen bij vertalingen in het nederlands.[/quote]
Das inderdaad het proberen waard bij een volgende keer! Die tip is voor andere problemen ook al eens genoemd door het TP om PP2000 tijdelijk om te zetten naar bijv. engels
Hans, even terugkomend op je eerste probleem nl. van de ruitenwissermotor. Ik heb die hier nu ook staan en na wat meten even gezocht op problemcar kom ik gelijk bij jouw topic uit.
Wij zijn geen Peugeot dealer en die zit ook niet om de hoek, dus mijn vraag is eigenlijk of het altijd uitdraait op een nieuwe BSI of dat er, voor zo'n "oude" bedrijfsauto een onconventionele oplossing zou kunnen zijn.
Want dat "gesodemieter" wat jij er mee hebt gehad wil ik eigenlijk een andere dealer ook niet aan doen.
Siem
Siem,
In de BSI zit het relais voor de aansturing, en die bleef bij "onze" partner bekrachtigd en de RW was enkel te stoppen door zekering RW uit de BSI te trekken.
Als je m.b.v. een schema, bedrading en relais buiten de BSI om weet te realiseren, lijkt het me dat dit moet lukken.
Probleempje is dan enkel, dat er in de BSI een regeling zit, die bij stilstaande wagen, bijv. voor stoplicht, de ruitenwissersnelheid terug brengt naar een soort intervalstand. Is dus beperkt snelheidsafhankelijk.
Aan de andere kant: wat gaat er gebeuren voor wat betreft storingen?
Is de huidige BSI niet te repareren door speciaal bedrijf? Heb hier geen ervaring mee, maar misschien anderen wel.
Heb vanmiddag de zekering eruit gehaald en op die plek 2 draden aangesloten, waarvan 1 gezekerd, en die verbonden aan de schakelaar. 2 Draden daarvan doorgeknipt en op die plek deze draden aangesloten. De ruitenwisser werkt dan alleen op de hoogste stand en stopt niet beneden en ook niet als het contact eraf wordt gezet. Het was even puzzelen, maar mijn klant is weer tevreden en wij dus ook.
bedankt voor je reaktie.
Siem
Kijk aan! Waarom moeilijk doen als de klant gemakkelijk is!
hebben vandaag ook een partner binnengekregen met een ruitewisser die niet wil stoppen. als hij aan mij toegewezen wordt weet ik je morgen te vertellen wat de oorzaak is... kan de COM2000 zijn, kan de bsi zijn
[quote=AR 67202]Gelukkig nog niet teveel problemen met Partners gehad.[/quote]
Nu dus wel, zo te zien ..
Heb vanmiddag de zekering eruit gehaald en op die plek 2 draden aangesloten, waarvan 1 gezekerd, en die verbonden aan de schakelaar.
Goede oplossing als je het betaalbaar wilt houden voor de klant, en hij daarmee tevreden is.
Had je er niet beter ook een relais tussen kunnen zetten om evt problemen met de com2000 te voorkomen?
Oiram.
[quote=UNIVERSEEL11698]Heb vanmiddag de zekering eruit gehaald en op die plek 2 draden aangesloten, waarvan 1 gezekerd, en die verbonden aan de schakelaar.
Goede oplossing als je het betaalbaar wilt houden voor de klant, en hij daarmee tevreden is.
Had je er niet beter ook een relais tussen kunnen zetten om evt problemen met de com2000 te voorkomen?
Oiram.[/quote]
Misschien wel Oiram, maar niet direct aan gedacht. In principe verandert er dacht ik niet veel in vergelijking met de situatie dat ie bleef doorgaan (zoals eerst) dacht ik.
Bsi bedient de ruitenwisser.(via relais of power transistor)
De Com2000 bedient normaal de BSI.(Loopt niet zoveel stroom)
Nu loopt er wel veel stroom door de Com2000
Oiram
[quote=Siem Bijman][quote=AR 67202]Gelukkig nog niet teveel problemen met Partners gehad.[/quote]
Nu dus wel, zo te zien ..[/quote]
we zullen zien, er moet een bsi in.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar