De laatste 4 jaar heb ik elk jaar een nieuwe accu.
n september weer een nieuwe accu erin gekregen. Steeds door een ander bedrijf.
Met de koude december maand, rond de kerst, heeft hij 2 1/2 week stil gestaan. Accu leeg. Aan de oplader aangesloten. Een week later weer leeg.
In januari was hij na 5 dagen al weer leeg.
De dynamo? Een "regelaar".
Bij het opladen van een oplader, moeten dan alle openingen van de compartimenten geopend worden? Ik zag wel dat de twee buitenste wat bijgevuld moeten worden met gedestilleerd. Waarop moet ik dan letten als ik dat doe??? Kan het kwaad, nu het zo glad is rijd ik er weer niet mee, om hem af en toe stationair te laten draaien, of helpt dat niet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een nieuwe, gevulde accu heeft nooit z'n volledige capaciteit en dient eigenlijk eerst d.m.v. een geregelde lader tot max. opgeladen te worden. Dit gebeurd meestal niet omdat de klant komt met een kapotte accu en geen uren willen wachten. Ten tweede, een eenmaal GEHEEL ontladen accu krijgt nooit z'n volle capaciteit meer terug.
En een accu te lang laden aan een niet geregelde lader, zolang dat de accu gaat koken/borrelen, is ook funest.
Verder kan er een (kleine) stroomverbruiker aan blijven staan, zoals bijv. een radio, een lampje in het dashboardkastje of een kofferbakverlichting. Dit valt met een ampere meter te controleren. Ook een slechtwerkende dynamo kan een oorzaak zijn.
Het hangt helemaal af van het type accu of er eventueel doppen af moeten en/of bijgevuld moet worden en af en toe stationair laten lopen zou dan normaal gesproken niet echt nodig moeten zijn, tenzij de auto echt weeeeeeeeeeeeeeeken stilstaat, maar dan zou je beter een druppellader aan kunnen schaffen en de accu daarop aansluiten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar