Peugeot 206: diagnose lampje

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,4

Goedendag wie heeft er ervaring met storingcode 0412 . De luchtpomp is goed zekering nr 16 is weer goed maar de pomp krijgt geen spaning tijdens de koude start rarara iemand een idee????? alvast bedankt afz rene

rene72

Geplaatst door rene72 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

stekker verbinding al gecontroleerd op oxidatie, je kunt de lucht pomp ook weg laten coderen, is niet meest nette oplossing, maar werkt wel :)

rene72 (0), 14 jaar geleden

de stekkers gecontroleerd maar zijn allemaal goed het relais wordt niet aangestuurd , en de storing blokkeren vindt ik niks het moet gewoon goed dus als iemand iets weet hoor ik het graag. mvg rene

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Misschien staat de luchtpomp al wel op afwezig ingesteld in de BSI? Krijg je wel spanning op die zekering nr.16?
Wordt iets makkelijker als je het chassisnummer even plaatst.

rene72 (0), 14 jaar geleden

Hallo Hans, Ja ik krijg spaning op zek nr 16 maar hij is niet uitgeschakeld in de bsi anders zou i ook geen ft melding krijgen naar mijn idee, hier is het chas nr
VF32EKFWA43065186 ik hoop dat je er wat mee kan. mvg Rene

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Daar heb je ook weer gelijk in.
Op het schema is in zoverre niet veel te ontdekken als dat voeding komt via F16 en dan via een inwendig relais R13 loopt. Dit relais R13 staat inwendig in de BM34 weer gekoppeld aan een relais R2 die na inschakelen voeding geeft aan zekering F15 en F2.
Je had de pomp al los getest toch?
Misschien heb je de mogelijkheid om een BM34 (zekeringskast motorruimte) uit te wisselen?
Waar de info vandaan komt om te gaan draaien na koude start ???? I don't know. Aansturing gebeurd vanuit de BSI, dus daar zal wel een temp.info o.i.d. vandaan komen/gebruikt worden.
De enigste verbinding tussen BSI en BM34 is voeding en VAN car1 vanuit BSI.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

ALs ik het goed onthouden heb, de lucht pomp wordt aan gestuurt na dat de motor EBE singalen heeft ontvangen en samen het "groene"licht geven. Dus buiten temperatuur (sensor in je spiegel), koel water temp meter(dacht nog een paar maar ben die vergeten). Dit si9ngaal gata via het CAN bus systeemn aar BSI-BSM en dan naar de lucht pomp

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=fordmonteurtje]en samen het "groene"licht geven.[/quote]
Zie je dan ook ergens een groen lichtje branden ? (weekend-lol)

Zou best kunnen, want het systeem moet ergens z'n info vandaan krijgen, maar aan hand van schema kom je daar niet achter.

rene72 (0), 14 jaar geleden

Nee ik zie geen groene lampjes branden , en ja ik heb de luchtpomp los getest draait als een naaimachientje, ik heb gehoord dat uitwisselen van de zekeringkast onder de moterkap niet kan ivm coderingen???? als het wel kan hoor ik het graag maarzo telezen heb ik een moeilijk probleem. alvast bedankt voor al het meedenken .mvg rene

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Het uitwisselen van de BM34 kan zonder problemen en ik zou dit zeker proberen! Als je em uitwisseld moet je alleen even kijken naar het getal boven op de BM34 achter de B (1 t/m 5). Dit moet gelijk of hoger zijn dan wat er in zit, en staat voor het uitrustings nivo van de auto. Bestel je een nieuwe, dan krijg je automatisch het hoogste nivo.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

@ rene, dat groene licht was meer een uitdrukking om aan tegeven dat de motor EBE alle juiste informatie heeft gekregen en de BSI dus de luchtpomp kan aansturen [img]http://i.fokzine.net/s/wink.gif[/img]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.