Peugeot 406: Accuspanning OK?

Bouwjaar: 1996

Deze gemeten en is 12,28 volt. Is dit wel voldoende?

Lex6594

Geplaatst door Lex6594 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Onder wat voor omstandigheden heb je dit gemeten?? Een volle accu die een uur onbelast is geweest (niet geladen of ontladen) hoort tussen de 12,5 en 12,9V te doen. Met draaiende motor moet je tussen 13,7 en 14,4V meten.
Paul

Lex6594 (0), 18 jaar geleden

Motor heeft een nacht stilgestaan dus ik mag er denk ik wel vanuit gaan dat de accu dan wel vol moet zijn!
Ik zal wel een keer meten als de motor draait.

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoef je niet vanuit te gaan. Meet maar eens bij draaiende motor. Als de spanning met draaiende motor te laag is wordt de accu never vol geladen...
Paul

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

En een spanning tussen de 12,5 en 12,9 volt zegt eigenlijk ook nog niet veel, want dit is onbelast. Kans is groot dat een slecht accu onder belasting al snel door de knieën gaat. Testen met een accutester biedt de uitkomst.

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Da's inderdaad stap 2. Maar Lex, wat is eigenlijk het probleem? Start de auto slecht?
Gr.
Paul

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Daar ben ik ook benieuwd naar !

Lex6594 (0), 18 jaar geleden

Heb de kachelmotor vervangen.Heb eerst getest of er wel spanning op de kachelmotor was en even de spanning vergeleken met die op de accupolen. Zodoende deze vraag! De motor start niet echt soepel vind ik maar ik zal de accu voor de zekerheid wel even laten testen.
Bedankt!

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Oké. Deze auto heeft wel een tropenstarter. Die draait niet zo hard, dus voor je gevoel kan hij slecht starten. Maar door testen van een paar dingen weet je genoeg. Laadt de accu op met een losse acculader zodat je zeker weet dat hij zo goed mogelijk geladen is. Dan de belastingtest met een accutester. Houdt de accu voldoende spanning dan is 'tie OK. Daarna dynamocheck: motor starten en spanning meten. Tussen 13,7V en 14,4V.
Zet dan wat elektrische verbruikers aan (dimlicht, achterruitverwarming, blower voluit). Dan mag de spanning iets zakken. Geef gas tot 2000tpm en dan moet de spanning weer tussen 13,7V en 14,4V komen.
Heb je afwijkingen dan moet je systematisch gaan zoeken naar de oorzaak.
Succes,
Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum