probleem staat 3 berichten terug. 406hdi uitvallen bij acceleren bij 2500t/pmin. druksensor op hd-pomp vervangen. geen ijzerslijpsel in filterhuis. opvoerpomp geeft 3 bar. hd-pomp heeft op moment van uitvallen 918 bar. verstuivers gecontroleerd via retour. vollastrelais op hd-pomp krijgt spanning ( op advies techsupport via via ). wij denken aan iets electronisch, de auto loopt loopt netjes mits je maar geen vol gas geeft en wanneer die uitvalt start je hem en loopt dan ook gelijk netjes( aleen op display "antipollution" melding)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat hem in ieder geval ff uitlezen. Misschien dat hier een fout te voorschijn komt, waar je wat mee kunt. Ook kunnen ze in de meting gegevens kijken of hier bijzondere waarden bij staan.
Suc6 jan
raildruksensor??
Turbodruk controleren ? Dit ivm het inhouden bij volgas.
Kijk ook eens naar de bedrading bij de kabelgoot waar de draadboom vanaf de ecu ,metname aan de onderkant ,soms door wat zand slijt de kabelboom daar door en kan je storing krijgen bijv door iets kantelen of trillen van de motor in deie kabelgoot zitten ook wat nokjes waar het dan sneller gaat slijten
Geeft de gasschakelaar bij vollast de goeie waardes door ??
nu bezig de rail + sensor te vervangen. gasschakelaar opnieuw ingeleerd, maar zonder te rijden kan je gewoon volgas geven en waneer je gaat rijden met halfgas tot 3000 t en geeft dan vol gas dan verschuift het toerental naar 4500t, dus lijkt een brandstoftekort. het probleem is begonnen bij volle belading, 4 personen, bagage, dakkoffer en snelheid 150km. het enige wat zich daarvoor afgespeeld heeft is dat de koelvloeistoftemperatuur hoog is geweest ( eenmalig )
motor mann opnieuw laten herprogrammeren is mod op nieuwe software is beschikbaar
Misschien kun je nog een compressie test doen. Heb het zelf 1x meegemaakt en ook diverse keren gehoord van collega dealers dat bij extreme belasting en te hete motor er een zuiger wil gaan vreten. Hiervan verneem je NIETS aan het lopen van de motor. In sommige gevallen kun je wel mbv de diag een indicatie krijgen dat dit zo is. dan zou er een duidelijk verschil te zien moeten zijn tussen de correctie waardes van de verstuivers. Een kompressie test is natuurlijk de juiste manier.
waarom een rail+ sensor?
Omdat je officieel de raildruksensor niet los mag vervangen. Tijdens het los en vastdraaien kan er een kleine hoeveelheid slijpsel (!) van het schroefdraad in de rail komen.
In de praktijk valt dit reuze mee.
ja eh oke, wel een beetje mee eens. maar ja, ga er altijd een beetje vanuit dat alles wat los te koop is met beleid ook los te vervangen is.
De raildruksensor is zelfs bij Peugeot afzonderlijk te verkrijgen als het een Bosch injectie is. Rail met raildruksensor 157095 . Railduksensor 19207R . De raildruksensor kan je ook bij Bosch zelf bestellen onderdeel nr 0 281 002 592 (vervangt oud nr 0 281 002 283).
SUGGESTIES
1. De lage drukpomp kan bij stationair wel 3 bar geven
maar dat zegt nog niets over de hoeveelheid brandstof.
Bij volgas zal de druk hoger moeten worden dan 918 bar.
Maar als de pomp niet de hoeveelheid kan leveren zal de druk
ook niet hoger kunnen worden.
2. Kwaliteit van de brandstof (zit er benzine bij????)
3. Is de aanvoer van de branstof gestremd (tank plat/ leiding /
aanzuigpunt in reservoir.
advies:
controleer kwaliteit branstof (ruiken en/of vergelijken met nieuwe dieselolie
inspecteer tank/lagedrukpomp aanzuiging enz.
controleer/vervang de lagedrukpomp.
vgr Oxo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar