close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: IEMAND NOG SUGGESTIES?

Bouwjaar: 2001

probleem staat 3 berichten terug. 406hdi uitvallen bij acceleren bij 2500t/pmin. druksensor op hd-pomp vervangen. geen ijzerslijpsel in filterhuis. opvoerpomp geeft 3 bar. hd-pomp heeft op moment van uitvallen 918 bar. verstuivers gecontroleerd via retour. vollastrelais op hd-pomp krijgt spanning ( op advies techsupport via via ). wij denken aan iets electronisch, de auto loopt loopt netjes mits je maar geen vol gas geeft en wanneer die uitvalt start je hem en loopt dan ook gelijk netjes( aleen op display "antipollution" melding)

Geplaatst door

marker (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat hem in ieder geval ff uitlezen. Misschien dat hier een fout te voorschijn komt, waar je wat mee kunt. Ook kunnen ze in de meting gegevens kijken of hier bijzondere waarden bij staan.

Suc6 jan

106ralley 0
badge

19 jaar

raildruksensor??

harry4203 2495
badge vip badge

19 jaar

Turbodruk controleren ? Dit ivm het inhouden bij volgas.

pieterp9094 0
badge

19 jaar

Kijk ook eens naar de bedrading bij de kabelgoot waar de draadboom vanaf de ecu ,metname aan de onderkant ,soms door wat zand slijt de kabelboom daar door en kan je storing krijgen bijv door iets kantelen of trillen van de motor in deie kabelgoot zitten ook wat nokjes waar het dan sneller gaat slijten

autobalk 0
badge

19 jaar

Geeft de gasschakelaar bij vollast de goeie waardes door ??

Enting 0
badge

19 jaar

nu bezig de rail + sensor te vervangen. gasschakelaar opnieuw ingeleerd, maar zonder te rijden kan je gewoon volgas geven en waneer je gaat rijden met halfgas tot 3000 t en geeft dan vol gas dan verschuift het toerental naar 4500t, dus lijkt een brandstoftekort. het probleem is begonnen bij volle belading, 4 personen, bagage, dakkoffer en snelheid 150km. het enige wat zich daarvoor afgespeeld heeft is dat de koelvloeistoftemperatuur hoog is geweest ( eenmalig )

marker 0
badge

19 jaar

motor mann opnieuw laten herprogrammeren is mod op nieuwe software is beschikbaar

webro11935 0
badge

19 jaar

Misschien kun je nog een compressie test doen. Heb het zelf 1x meegemaakt en ook diverse keren gehoord van collega dealers dat bij extreme belasting en te hete motor er een zuiger wil gaan vreten. Hiervan verneem je NIETS aan het lopen van de motor. In sommige gevallen kun je wel mbv de diag een indicatie krijgen dat dit zo is. dan zou er een duidelijk verschil te zien moeten zijn tussen de correctie waardes van de verstuivers. Een kompressie test is natuurlijk de juiste manier.

wkhoek 0
badge

19 jaar

waarom een rail+ sensor?

harry4203 2495
badge vip badge

19 jaar

Omdat je officieel de raildruksensor niet los mag vervangen. Tijdens het los en vastdraaien kan er een kleine hoeveelheid slijpsel (!) van het schroefdraad in de rail komen.
In de praktijk valt dit reuze mee.

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

ja eh oke, wel een beetje mee eens. maar ja, ga er altijd een beetje vanuit dat alles wat los te koop is met beleid ook los te vervangen is.

harry4203 2495
badge vip badge

19 jaar

De raildruksensor is zelfs bij Peugeot afzonderlijk te verkrijgen als het een Bosch injectie is. Rail met raildruksensor 157095 . Railduksensor 19207R . De raildruksensor kan je ook bij Bosch zelf bestellen onderdeel nr 0 281 002 592 (vervangt oud nr 0 281 002 283).

GOVA 0
badge

19 jaar

SUGGESTIES
1. De lage drukpomp kan bij stationair wel 3 bar geven
maar dat zegt nog niets over de hoeveelheid brandstof.
Bij volgas zal de druk hoger moeten worden dan 918 bar.
Maar als de pomp niet de hoeveelheid kan leveren zal de druk
ook niet hoger kunnen worden.
2. Kwaliteit van de brandstof (zit er benzine bij????)
3. Is de aanvoer van de branstof gestremd (tank plat/ leiding /
aanzuigpunt in reservoir.
advies:
controleer kwaliteit branstof (ruiken en/of vergelijken met nieuwe dieselolie
inspecteer tank/lagedrukpomp aanzuiging enz.
controleer/vervang de lagedrukpomp.
vgr Oxo

Oxo8322 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.