auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406: HDI 90 PK: uitvallen bij vol gas bij +/- 2500 toeren.

Bouwjaar: 2001

uitgelezen diag: te weinig druk p1112 ( diesellekkage ). wanneer je met de auto rijd met halfgas klimt die naar 4000 en meer toeren, als je vol gas accelereert stopt de auto bij 2500 toeren. alle waardes zijn goed, aleen valt bij dat toerental de voeding van de opvoerpomp weg. na ± 10/20 sec. start de auto weer en rijdt weer normaal mits men geen vol gas geeft. tevens op de snelweg niet harder dan 110km/p u.zonder te rijden is het wel mogelijk om vol gas te geven. dealer komt er niet uit. iemand suggesties?

Geplaatst door

marker (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De klacht is iets anders als dat jij hem omschrijft alleen is het nog steeds het proberen waard, heb je de sensor op de hogedrukpomp al vervangen ? Je krijgt dan een soortgelijke klacht alleen weet ik niet of je bij halfgas geven dan wel boven de 2500 omw/min komt. Succes.

Enting 0
badge

19 jaar

Deze code komt op de officiele lijst van foutcode's van deze motor niet eens voor. Laat de dealer eens een emaildiag naar Techsupport versturen wedden dat je een zinnig andwoord krijgt.
Je moet het alleen wel willen doen als dealer want lastig is het natuurlijk wel en nee zeggen is het makkelijkst.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Deze foutcode is wel degelijk bekend. Indien het een Bosch EDC15 systeem betreft dan betekent deze "Brandstof rail druk".
Dat betekent dat de hoge inspuit druk niet correct is.
Wat is de wettelijke motocode van deze motor?

chaan 0
badge

19 jaar

Retouropbrengsten van de verstuivers vergelijken en degene met een duidelijk grotere retouropbrengst vernieuwen

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

Chiel, ik heb het over de officiele lijst die de dealer hebben en gebruiken.Wat betreft het stuk gaan van de verstuivers daar heb ik ook nog wel een mening over, volgens mij komt dat door het systematisch verminderen van de zwavelhoeveelheden in de brandstof,voorbeelden BP ultimate en shell(ben de naam even kwijt).Hoorde daar tijdens één of andere bijeenkomst van techneuten nog als oplossing, af en toe een 1/2 litertje ongedoopte olie in de tank.Schijnt ook te helpen bij stationair schudden van de HDI.

oldtimer 0
badge

19 jaar

alvast bedankt voor de reactie, wij werken zelf met de diag 2000 waar deze code uitkwam. motornr RHY, damnr 8920. bij dealer, waar wij goed mee kunnen samenwerken, kwam een tijdelijke storing P1519 FRIC(koeling), permanent P0380(standaard) en een tijdelijke P1112 (functie controle hoge druk dieselbrandstof. te weinige druk: lekkage.
wachtend op een donorauto, viel ons nog wel het volgende op: wanneer de auto bij 2500 toeren( rijdend ) uitvalt, moet eerst de sleutel uit het contact gehaald worden alvorens de auto weer start, doe je dit niet, dan start hij gewoon niet. niet alleen de spanning op de opvoerpomp valt weg, eigenlijk denkt de computer dat de auto uitgezet wordt, misschien wegvallen van toerentalsignaal?

marker 0
badge

19 jaar

In heb een citroen HDI 90 PK uit 2002, mijn motor is regelmatig uitgevallen bij een snelheid van 120 km/uur. Ik binnen enkele seconden sloeg de motor weer vanzelf aan. Hij ging steeds slechter stationair lopen, het vermoeden was dat 1 verstuiver niet functionerde. Dit was niet het geval, de aandrijfpoelie van de dynamo was defect, het rubber van de flexibele aandrijfpoelie kwam aan de zijkant eruit. na vervanging van deze poelie is de motor niet meer uitgevallen en liep weer perfect stationair.

lsoeterb 0

19 jaar

Is er niet een nieuwe computer in gekomen?Er staat mij iets bij over dat fricverhaal bij het vervangen van de computer in de 806.Als de computer niet goed geinitialiseerd is???Je weet maar nooit.Toerental komt vanaf de nokkenassensor, denk daarom.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Zelf dit probleem gehad, bij mij bleek de temperatuursensor van de diesel en de hogedruksensor defect te zijn. Na vervangen liep mijn auto weer als een zonnetje en niet geheel onbelangrijk ook nog eens zuiniger en stiller. (particulier)

Peugeotrijder 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.