Hallo,
Ik heb een Peugeot 407SW waarbij sinds kort de achterklep niet meer open wil. Ik heb inmiddels gecontroleerd dat de ruit goed gesloten is, de schakelaar functioneert, de motor van het slot werkt en de bedrading tot aan de stekker (linksachter in de laadruimte) goed is. Ik heb de BSI gereset zonder resultaat. Ik begrijp dat het maakcontact van de elektrische schakelaar waarmee je de klep open doet ergens naartoe gaat. Ik verwacht een relais maar is dat zo en waar zit die dan ? Ik kan de klep dus mechanisch wel openen met een kleine schrovendraaier van binnen uit. Iemand nog een ander idee waarom dat de klep niet meer open wil?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Kan ik u het elektrisch schema geven .
Hallo Rene,
21757046
6 jaar
Beste ,
Controleer eerst het massapunt MC60 ( A ) .
Loshalen , oog en carrosserie opschuren , en weer goed monteren .
Bijgevoegd het schema .
Volgens de PSA database zouden voor uw auto alle bekende storingen hieraan al zijn verholpen .
Toch ergens een draadbreukje ? ( bovenaan bij het schanier doorvoer ook goed gecontroleerd ? )Op het moment van meting misschien net contact gemaakt ?
Succes.
BSI1 - relais / zekeringkast links onder het stuur .
6222 - ACHTERKLEPSLOT .
6282 - SCHAKELAAR .
Hallo Rene,
Alhoewel de massa er goed uitzag heb ik MC60 los gehaald, geschuurd en weer vast gezet. Helaas .
Ik heb de geschakelde massa (6297)aan de kant van de schakelaar direct, net een draad, aan massa gelegd maar geen effect.
Als ik echter die draad volg naar de stekker in de kofferruimte dan kom ik niet uit op punt 2 maar op punt 7 van de stekker. Voordat ik dus ambitieus punt 10 van het IC van de BSI met massa schakel twijfel ik wel of dat het goede pootje van het IC is omdat de stekker al niet overeenkomt met het schema.
Zit er aan de stekkerkant van de BSI een draad aan 1 van de stekkers die ik naar massa kan kortsluiten om dit te testen ? en welke stekker is dat ?
Overigens als ik 12V op draad 6229 van het slot (6222) zet, gaat het slot netjes open. Ofwel vanaf punt 35 van het IC wordt geen + afgegeven of komt in ieder geval niet aan bij de stekker(s).
6 jaar
Is het een veronderstelling dat er geen spanning op punt 35 van de BSI komt, of heb je dit daadwerkelijk gemeten (op het juiste moment met meter die snel genoeg is) ?
Geen idee omdat ik niet weet welke stekker en welke pen op de BSI die spanning moet afgeven. Ik heb geen overzicht/schema van de BSI en ik wil die eigenlijk pas eruit halen als ik informatie heb anders kan ik alleen intelligent kijken naar de soldeerzijde van een printplaat :(
6 jaar
http://lexia-3.blogspot.com/2016/03/
Wat verderop op deze pagina staat een 3D screenshot van het kabelontwerp van de 407 bij de BSI, met de connectoren erbij.
Op de connectoren staan de pinnummers, waarschijnlijk staat draadnummer 6229 op de draad geprint.
Succes.
Heren,
Dank voor alle support. Ik begrijp nu de zelfs de kabelcoderingen :) maar die gevoelige BSI zit wel zo ongelukkige gemonteerd en dus moeilijk bereikbaar dat ik heb gekozen voor de makkelijke oplossing.
Ik heb de ene kant van de achterklepschakelaar aangesloten op de 12V van de sigarettenaansteker in de achterbak en de andere kant op de + van het slot. De achterklep gaat nu weer gewoon open Misschien niet de fraaiste oplossing maar wel zo effectief.
6 jaar
@ GalahenIke
Heb een vraag. Heb al een lange tijd hetzelfde probleem.
Welke kleur draden heb je met elkaar verbonden dan kan ik dat ook proberen
Al een vast bedankt
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar