close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407: melding additief niveau laag

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RHR, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Heb een tijd terug een melding gehad "additief niveau laag".

Ik heb inmiddels het e.e.a. aangevuld aan vloeistof en de foutmelding laten wissen.

Na het wissen komt de foutmelding weer terug. in mijn voertuig krijg ik de melding additief niveau laag. Bij uitlezen geeft deze een storing aan en geen melding additief niveau laag.

Heeft iemand een idee hoe ik de foutmelding kan oplossen of wat de reden is dat de foutmelding terugkomt. Kan het zijn dat de vlotter vast zit en dus de niveau niet kan lezen en hoe krijg ik die weer aan de praat.

ik hoor graag of iemand een oplossing heeft of weet wat het probleem kan zijn.

Alvast dank.

Geplaatst door

Musi61 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is het nummer en/of de exacte tekst van die storing?

Wat bedoel je met "foutmelding laten wissen"? Zijn de tellers van de regeleenheid voor Eolys gereset op de juiste manier?

oldford 0
badge

6 jaar

@oldford.
Ik krijg een PD 1435 additiefpomp, CAN communicatie gestoord bij het uitlezen. Op aangesloten computer deze storing gewist.

Maar bij opnieuw uitlezen blijft de storing pd 1435 terugkomen .

Wat bedoel je met:
Zijn de tellers van de regeleenheid voor Eolys gereset op de juiste manier?

Hoe doe ik dat.

Musi61 0

6 jaar

Na het bijvullen van de Eolys moet de computer die het inspuiten van het Eolys regelt op een speciale manier gereset worden.
O.a. de tellers die bijhouden hoeveel Eolys er ingespoten is sinds de laatste reset worden dan gereset.
Dit dient te gebeuren met dealer-apparatuur en maakt normaliter deel uit van de vul-procedure bij de dealer.

In het begin was er een aparte computer die het inspuiten van de Eolys regelde. Later werd dit geintegreerd in de motor-computer.
Bij deze laatste groep betekent de foutmelding dat de can-communicatie tussen de motor-computer en de additiefpomp gestoord is. Dat is ook de omschrijving die je krijgt.
Maar of deze motor in 2005 nu wel of niet een extra additief computer heeft weet ik niet. Maar er zijn anderen die dat wel weten.

Het wissen van die foutcode gebeurt dat met dealer apparatuur of een aftermarket computer?

oldford 0
badge

6 jaar

Dank voor je snelle reactie. Apparatuur is een dealer apparatuur maar niet van peugeot. Apparatuur is van Renault dealer waar een maat van mij werkzaam is.

Ik zal verder navraag doen of mijn voertuig de extra functie additief heeft.

Nogmaals bedankt.

Musi61 0

6 jaar

Als de apparatuur die gebruikt wordt niet van Peugeot is, dan is het dus een of andere aftermarket scanner.
Mogelijk is die nagenoeg op hetzelfde niveau als de officiële dealer-apparatuur, maar voor hetzelfde geld ook niet.
Het criterium is niet of de apparatuur van een dealer is, maar of het de door Peugeot officiëel voorgeschreven apparatuur is.

oldford 0
badge

6 jaar

Probleem al opgelost ?
Indien niet , heb ik misschien de oplossing voor u .
( can-communicatie tussen de motor-computer en de additiefpomp gestoord ) Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer .
Dan kan ik in de PSA database kijken voor P 1435 en het juiste elektrische schema bekijken .
Er zijn namelijk ook 3 verschillende RHR motoren / uitvoeringen .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.