Net voor aankomst thuis, merkte ik dat mijn remmen het ineens niet meer deden, remde erg slecht en handrem kon helemaal naar boven getrokken worden en remde eigenlijk totaal niet.
Toen ik de laatste hobbel nam rammelde er iets achter, maar merkte dat de remmen ineens weer functioneerden. Zij het wel met een schurend geluid, als in metaal over metaal.
Auto sindsdien niet meer gebruikt, maar wilde even kijken wat er allemaal aan mankeerde.
Rem eraf gehaald, dopje eraf bij het wiel en toen kwam ik http://img195.imageshack.us/img195/1194/... hier uit.
Probleem is, die moer in het midden krijg ik met geen mogelijkheid los! Is dat eigenlijk wel nodig om het omhulsel eraf te halen zodat ik de remmen + schoentjes kan bekijken wat er defect is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moer moet los je sleutel verlengen met een stuk pijp
Je moet even kijken moer zit geborgd met een gleuf op het schroefdraad
Je remvoering zou wel los gekomen zijn van je ijzer
Komt er vaak voor bij een 206
succes
Inderdaad een dopsleutel met een lange pijp erop zetten.
De borgrand van de moer sla ik meestal nooit terug want deze buigt vanzelf terug als je de moer losdraaid.
Remtrommel krijg je er vaak slecht af omdat deze op de plaats waar de remschoenen de trommel raken inslijt en er aan de binnenkant een opstaande rand ontstaat waardoor deze achter de remschoenen blijft hangen.
Door een van de wielboutgaten in de trommel kan je ook het zelfstellende mechaniek terugstellen.
Dit is mijzelf nog nooit gelukt omdat het mechaniek door al het remstof vaak niet meer gangbaar is, de moer die je moet terugdraaien vaak fijne kartels heeft en je kunt alles ook al zo slecht zien door zo'n klein gaatje.
Als je met een moker op de trommel slaat dan komt de trommel uiteindelijk wel los maar je kunt soms wel ff bezig zijn.
De autogarage zal wel zo zijn eigen manieren hebben om zo'n trommel er snel af te krijgen.
12 jaar
Nee hoor staan ook op dezelfde manier te knoeien , rommel hier eens rommel daar eens en jahoor hij is eraf.
Niet tehard slaan op de trommel , gietijzer.
En niet te hard slaan i.v.m. het wiellager.
12 jaar
Dank voor de reacties :)
Helaas nog geen tijd gehad om die moer los te kunnen krijgen, maar zodra het droog wordt zal ik eens gaan kijken. Volgens mij was dat het enige nog voordat hij los zou komen.
12 jaar
Vandaag eindelijk de moer los kunnen krijgen, de remschoenen zijn idd erg ver heen, maar toen ik verder keek zag ik dat er ook olie (??) op de cylinders zat, dus ik ga er vanuit dat die ook vervangen moeten worden. Dat gaat mijn pet een beetje te boven, dus ik denk dat ik wel langs de garage rij.
In de 3 weken dat hij stil gestaan heeft, is ook het olie peil nagenoeg tot 0 gezakt, dus hij lekt ook ergens olie.
Al met al ben ik bang dat er aardig wat meer mis met de auto is, dus ik denk dat het beste is hem door de garage na te laten kijken.
Nogmaals bedankt voor alle reacties, heeft iig flink geholpen om de remmen los te krijgen.
12 jaar
Als je remolieniveau zolaag staat zou ik er niet meer mee rijden, eerst zorgen dat je enige vorm van remmen hebt.
Auto anders oplaten halen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar