Peugeot 508: additieven toevoegen wel of niet doen en zo ja welke ?

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5F02, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 115

Op vakantie in Oostenrijk had ik op een ochtend een probleem. De auto hikte enorm en het motor management lampje ging branden en de tekst kwam in beeld dat ik de storing moest laten verhelpen. Ik heb de auto aan de kant van de weg gezet en de motor afgezet. Wat opviel was dat de ventilator heel lang door draaide. Na 10 minuten gewacht te hebben de auto weer gestart en zonder problemen kunnen rijden. Toch maar even langs de plaatselijke dealer gereden. Daar ging spontaan het motormanagement lampje uit. Toch maar even de motor uitgelezen daar werd een hikje geconstateerd in de 3e cilinder maar deze was inmiddels verdwenen. Ik moest voor dit gebeuren wel 148 euro neertellen maar dat is een ander verhaal. De monteur vroeg mij wat ik getankt had. Ik zei super 95. Hij adviseerde om benzine te tanken met een hoger (98) octaan gehalte te tanken, dat zou beter zijn voor deze auto zei hij. Raar verhaal........ Tevens gaf mij het advies om additieven toe te voegen. Ook raar want de Peugeot dealer hier in Nederland zegt mij dat vooral niet te doen. Wat is wijsheid ?? Is het zinvol om additieven toe te voegen of niet en zo ja welke ? Ik kan me ook indenken dat Peugeot dealer zegt het niet te doen om "werk" te houden. Deze auto heeft nu 157.000 km gelopen en heeft bij de 150.000 km een granulaat reiniging gehad en een nieuwe distributie riem gekregen.

Leo21

Geplaatst door Leo21 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 508? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

harry4203 (430) PRO, 5 jaar geleden

additieven toevoegen ben ik persoonlijk ook niet zo'n voorstander van, denk niet dat t kwaad kan, maar geloof er niet zo in. wel zou ik zeker adviseren om in deze auto een brandstof met een hoog octaangehalte te gooien. (98)

Leo21 (0), 5 jaar geleden

n.v.t.

Hans4040 (310) PRO, 5 jaar geleden

Hoezo, n.v.t....?

Leo21 (0), 5 jaar geleden

Was een algemene vraag. Geen probleem.

primera p11 (0), 5 jaar geleden

Als deze auto geschikt is voor euro 95 hoef je er geen euro 98 in te gooien.
Ketting zal vervangen zijn,niet de riem,die heeft deze motor niet.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

gepubliceerd door Leo21 @ 21/10/2018, 10:52

Probleem is voor mij opgelost. De auto ingeruild vanwege de vele problemen met deze THP motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum