Gisteren wilde ik wegrijden en dat ging met flinke gestotter. Het motormanagement lampje ging branden en er kwam een melding dat ik een garage moest opzoeken. Gedurende de rit werd het haperen minder.. Vanaf het adres waar ik een afspraak had weer naar huis was het gestotter weg en gleed de auto weer soepeltjes over de weg. Aangezien ik zelf de foutcodes kan uitlezen kwam code P0087 "Brandstof Rail- Systeem druk / te laag" te voorschijn.
Wat zou dit probleem kunnen zijn en belangrijker wat is de oplossing ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gezien het gestotter is de aanname dat de brandstofdruk niet goed was, denk ik wel terecht.
De vraag is of de druk echt te laag was, of dat deze te hoog was omdat de brandstofdruk sensor verkeerd aangaf.
Was de druk echt te laag dan kan er een probleem zijn met de aanvoer van brandstof (lage druk), de hogedruk pomp of de brandstofdrukregelaar. Uiteraard kan het ook in de bedrading zitten van die diverse componenten.
De oplossing is meten en controleren. Lijkt mij niet iets voor een amateur, maar meer iets voor de dealer.
N.B.: Doorrijden met een stotterende motor (ook al is de afspraak nog zo belangrijk) is niet aan te bevelen.
Dan kan dure gevolgschades zoals een lekke klep of een defecte katalysator veroorzaken.
Net even een stuk gereden met de auto en geen gestotter. Auto rijdt normaal. Voor de zekerheid gekeken of er foutcodes zijn en die zijn er niet.
Dus ik wacht het maar even af. Misschien was het iets eenmaligs.
6 jaar
Probleem met de hogedruk brandstof pomp (bekend probleem). Het kan per ongeluk eenmalig zijn, maar ga er maar vanuit dat het uitdraait op een nieuwe pomp.
Probleem is voor mij opgelost. De auto ingeruild vanwege de vele problemen met deze THP motor.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar