close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: advies

Bouwjaar: 1998

Dag allemaal ik heb een 406 1.8 8 klepper uit 98 nu is het volgende probleem die auto draait op gas en de kleppen zijn verbrand,de auto heeft 220.000 gedraaid nu is de vraag zal ik alleen de kop vervangen of ook de zuigers en bussen vervangen en wie kan mij zeggen wat de zuigers en bussen,pakkingen kosten, de prijs van de kop is +/- 650 euro die auto verbruikt geen druppel olie dus ik neem aan dat de onderblok inorde is, de kompresie is nu wat minder maar dat komt door de kleppen.hoeveel kan z'n blokje draaien.alvast bedankt v.g

Geplaatst door

flow (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alan, mijne heeft 3 ton gelopen ,dus waarom die van jou niet?Gewoon rustig doen en een goeie olie er in en dan blijft hij wel heel.groeten OLDTIMER.

oldtimer 0
badge

19 jaar

ja ik dacht al die onderblok is goed want hij had een hele goede kompresie en hij gebruikt geen druppel olie,dan zal ik maar alleen een nieuwe kop halen.Jansen bedankt v.g alan

flow 0

19 jaar

Alan,

En voortaan elke 60.000km de klepspeling controleren. En afstellen als dit buiten de tolerantie valt. Zijn die 8 kleppers zeer gevoelig voor. Maar dat advies had ik je, meen ik, al eens eerder gegeven.

heemskerk4251 0

19 jaar

Ik heb de auto zo gekocht ik wist dat de kleppen slecht waren heb ze toen nog 1 keer afgesteld maar de plaatjes waren al erg dun zodat de dealer ze niet meer had dus heb ik ze maar zelf geschuurd tot de dikte die ik moest hebben.toen liep die erg goed tot ongeveer vorige maand begon die weer in de uitlaat over te slaan en nu en dan heel stilletjes te ploffen.heb ze toen getest op lucht,en het resultaat was dat de 2de cilinder uitlaat lek was.

flow 0

19 jaar

Waarom laat je niet alleen de klepzetels en kleppen vervangen? Dat hoeft bij een revisiebedrijf toch geen 650 euro te kosten? Leuk klusje voor die jongens en handje contantje moet dat voor de helft kunnen.

Of ben ik inmiddels zo oud dat ik euro's en guldens door elkaar begin te halen?!

heemskerk4251 0

19 jaar

sorry maar dat is de prijs voor een ruilkop +/- 633 euro + de rekbouten 100 euro ex.het monteren is geen probleem ik ben zelf ook monteur geweest dat is een dag werk.als iemand een adres weet waar het goedkoper kan hoor ik dat graag natuurlijk want ik vind het ook een beetje te veel.

flow 0

19 jaar

Per klep en zetel zou de prijs uitkomen op 30 tot 35 euro dat is een groot verschil met wat ik eerder heb gemeld.maar het blokje loopt nog dus ik blijf nog zo even rijden.ik ben voor een ding bang dat de klep niet een stukje af breekt,dan ben ik verder van huis.over een week of zo begin ik eraan.

flow 0

19 jaar

de kand s dat een klep breekt is heel klein,ik heb het in elk geval nog niet gezien.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Ja dat klopt maar ik heb wel vierkante en drie hoekige kleppen gezien in het ergste geval heb ik gezien dat de klep scheurd.daar ben ik bang voor,dat er stukken uit vallen.

flow 0

19 jaar

bij wagens op gas gebeurd het regelmatig dat na 200.000 kilometers de zittingen zijn ingeslagen door de hogere temperaturen van de gasverbranding. Normaal monteerd men andere gloeikaarsen bij een wagen op gas (koudere). Ik zelf had een wagen op gas aangekocht die zelf niet meer draaide, heb de zittingen laten boren en er harde zittingen laten inplaatsen en er was nadien geen enkel probleem meer heb er 100.000km mee gereden waarvan slechts 2tanken op benzine. Het enige is dat het vermogen op gas wat minder is maar niet hinderlijk.
De wagen heeft bijna 450.000km gelopen en heb hem jammer genoeg gisteravond in de prak gereden. Mijn volgende zal weer een 406 worden thans heb ik 19 jaar voor vw-audi gewerkt.

ps: ik heb voor de 16 zittingen en 4 nieuwe kleppen en geleiders + vlakken ook wel 799 euro moeten neerleggen (was schandalig duur)

Ja maar ik heb vandaag weer de kleppen moeten stellen,en ik ben verschrikkelijk kwaad,de vorige keer heb ik de kleppen gesteld,heeft de auto 227.000km gelopen en afgelopen week begon die s'morgens op 3 cilinders te lopen,dus dacht ik dat er een bougie kabel kapot was maar niets was minder waar,s'morgens de kleppendeksel ervan af gehaald en de kleppen op gemeten tot mijn verbazing zaten alle kleppen te strak of de speling was helemaal dicht dus dan ook helemaal dicht geen speling,nu heeft de auto 244 dkm op de klok,dus ik heb 17.000 gereden en moest vandaag de kleppen afstellen.belachlijk toch daarom ga ik maandag terug naar het revisie bedrijf waar ze die zogenaamde harde zittingen gezet hadden.misschien haal ik de voor pagina van de krant wel wie weet.

flow 0

18 jaar

Het klinkt misschien gek, maar ik heb ook wel bij sommige autos met harde klepzittingen gezien dat ze maar een fractie minder snel inbranden dan de originele zittingen.
Het is niet zo dat het per definitie nu goed blijft gaan.
En met jouw verhaal word het weer eens bevestigd.
Ik heb dit vaker gehoord gek genoeg.

primera p11 0

18 jaar

Het kan ook zijn dat het"mengsel"wat te arm is afgesteld waardoor de verbrandingstemperaturen wat hoger oplopen en de klepzittingen sneller inbranden.De 'fout'die er oospronkelijk in zat is er dus nu weer de oorzaak van.

oldtimer 0
badge

18 jaar

ja maar waarom zeggen zij dan dat ze harde zittingen hebben monteerd terwijl dat niet waar is en 600 euro lichter, als ik ergens een kots hekel aan heb is het wel liegen en trouwens ik weet niet of je er iets kunt afstellen het is allemaal electronisch.dat blokje liep altijd als een zonnetje,dus dacht ik,ik investeer 600 euro en kan ik nog een paar jaar rijden mooi niet dus.

flow 0

18 jaar

Wat ik wel weet van 'vroeger'bij de 504's dat na het vernieuwen van de zittingen de eerste keer het heel snel ging, ze zakken a.h.w. op hun plaats, daarna ging het beter.

oldtimer 0
badge

18 jaar

de kleppen worden met schuurpasta pas geschuurd in hun nieuwe zitingen.
eigenlijk zou je dan dus klaar moeten zijn maar in de praktijk zetten ze zich eerst toch nog naar hun nieuwe zitting
gewoon een beetje ruim stellen en dan moet alles goed gaan
succes

jouke5984 0

18 jaar

Dat heb ik nu gedaan de inlaten op 0,30 en uitlaten 0,45.En als de kleppen nog niet na 17.000 km zich gezet hebben dan weet ik het nietmeer,ik hoop natuurlijk dat ik nu wat meer kilometers kan rijden zonder problemen wel ga ik ze volgende week weekend weer controleren dan heb ik er weer 1400km op zittenen als dan blijkt dat ze weer ingezakt zijn dan gaat de kop door de etalage raam naar binnen sorry jongens zo ben ik nu eenmaal ik heb er voor betaald om goed werk af te leveren,en geen smoesjes van we hebben prongelijk de verkeerde monteerd.

flow 0

18 jaar

ha ha houd de moed er in je bent nooit alleen en ik heb er wel vertrouwen in dat het nu goed komt
1400 km is wel weinig hoor beter chekken na 5000 km dan zijn je metingen betrouwbaarder
goeie week en werkse enzo

gr jouke

jouke5984 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.