Momenteel is mijn 206'je afgekeurd.
De achterrem aan de rechter zijde deed het niet naar behoren
Ze wisten mij te vertellen dat de drukregelaar aan de achterzijde vast zit.
Ik heb gezien dat er een soort van klepje op zit dat via een stangetje met de achteras is verbonden.
Hoe is eigenlijk de werking van deze regelaar?
Kan dit klepje de oorzaak zijn voor afkeur van de rechter rem?
Greetz,
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het niet of ongelijk (verschil max 30%) remmen van de achterwielen is een reden tot afkeur.
Meestal licht het scheef remmen niet in de remdrukregelaar maar bij de remmen zelf.
Wel gaan deze regelaars vast zitten. ze moeten wel werken voor de apk, dit is te controleren als je de rem intrapt beweegt het heveltje iets.
As de ene helft van de regelaar stuk is gaat de auto wel scheef remmen.
De werking van zo'n regelaar is in het kort , de remdruk door telaten of te begrenzen afhankelijk van de belading van de auto.
Zodat de achter remmen niet gaan blokkeren
zit bij het gros vast bij de apk....beetje kruipolie en ff paar keer heen en weer bewegen met een flinke tang en klaar....
tot volgend jaar..
[quote=zx9r]een tip...
Als je auto op een remmenbank wordt afgekeurd op meer dan 30 % verschil, en je auto rijdt/stuurt/ remt verder goed, dan moet je de band die het minst remt even en stukje leeg laten lopen.... remverschil opgelost[/quote]
hier kan de auteur iets mee ? Tsssss, wie verzint nou zoiets!
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=zx9r]een tip...
Als je auto op een remmenbank wordt afgekeurd op meer dan 30 % verschil, en je auto rijdt/stuurt/ remt verder goed, dan moet je de band die het minst remt even en stukje leeg laten lopen.... remverschil opgelost[/quote]
hier kan de auteur iets mee ? Tsssss, wie verzint nou zoiets!
Gr. paul[/quote]
een veiligheids freak???????????
of iemand die de vangrail wil gaan testen
[quote=CARS&MOTORS]een veiligheids freak???????????
of iemand die de vangrail wil gaan testen[/quote]
precies, dit soort geneuzel > [color=red]dan moet je de band die het minst remt even en stukje leeg laten lopen.... remverschil opgelost [/color]< is toch geen aanvulling op de database.
Gr. paul
TIP: als je de vangrail ingaat, doe dat dan met die kant waar je al schade hebt...
Da's OOK goedkoper....
En als je schokdempers versleten zijn, dan ga je toch gewoon langzaam rijden..??
Zal er verder maar geen woorden over vuil maken...........
[url=http://img171.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img171.imageshack.us/img171/9017/...[/img][/url]
17 jaar
[quote=zx9r]een tip...
Als je auto op een remmenbank wordt afgekeurd op meer dan 30 % verschil, en je auto rijdt/stuurt/ remt verder goed, dan moet je de band die het minst remt even en stukje leeg laten lopen.... remverschil opgelost[/quote]
Op dit soort antwoorden zitten we niet te wachten op problemcar. Ik ga deze onzin verwijderen en hoop op betere inbreng van jouw kant.
Hans
spuit er kruip olie op en ververs de remvloeistof eens
denk dat er in de loop van jaaaaaaaaaaaaaaren water in zit
met verse vloeistof willen de zuigertjes wel wa soepeler bewegen
ist proberen waard
anders bij een auto mat zaak een nieuwe halen
en de prijs
ach veiligheid is niet te betalen als t r op aankomt
Voila,
Hier ben ik iets mee.
Om er binnen enkele maanden niet opnieuw problemen mee te krijgen, ga ik voor een nieuwe.
Herstellen met een drupje olie is een voorlopige oplossing.
Aangetast metaal gaat dadelijk weer vastzitten en zeker met de winter in aantocht.
Allen bedankt voor het deskundige advies. (op 1'tje na natuurlijk)
Door deze charlatans word de autobranche in een slecht daglicht geplaatst.
Greetz,
Peter
17 jaar
Ik wil hier nog wel even op reageren...
Het is nooit mijn bedoeling geweest mensen met een band met TE WEINIG bandenspanning op weg te sturen, maar ik wil hier nog wel even wat over kwijt.......
Ik heb zelf gemiddeld zo'n 10 auto's in de week voor de APK, en heb dat heel lang laten doen door een keuringsstation met een remmentestbank... Mijn ervaring daarmee is ronduit waardeloos. vooral de achterremmen waren bijna altijd een probleem, en werd vaak weggestuurd met afkeur achterremmen, en als je die controleerde was alles gangbaar, nix vervuiling of wat dan ook.
Hoeveel van jullie controleren de bandenspannig voordat de auto gekeurd wordt? Als ik zelf naga dat geen enkele keurmeester daar ooit naar heeft gekeken, gaat er bij mij zowieso een lichtje branden. Vaak wordt de 30% overschreiding al veroorzaakt door een verkeerde bandenspanning, en niet door een falend remsysteem.
Tegenwoordig ga ik naar een station waar ze geen rembank hebben, en heb NOOIT meer problemen met de achterremmmen. daarom gaf ik de tip om wat lucht te verwijderen, misschien had ik er beter neer kunnen zetten CONTROLEER EERST DE BANDENSPANNING.... en je zult zien dat 1-2 of 3/10e bar al een heel verschil maakt
17 jaar
[quote=zx9r]Tegenwoordig ga ik naar een station waar ze geen rembank hebben, en heb NOOIT meer problemen met de achterremmmen[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img227.imageshack.us/img227/1804/...[/img][/url]......... is niet waar! jij denkt slechts dat er geen problemen zijn met het remsysteem. remmen behoren binnen marge goed te kunnen functioneren of dit nou op een rembank of met een vertragingsmeter is vastgesteld mag geen moer uitmaken. remmen moeten goed functioneren op het moment dat de auto weer wordt afgeleverd aan de klant, geen discussie over mogelijk.
Gr. paul
Struisvogelpolitiek..............
`Wat je niet ziet, is er ook niet......`
17 jaar
[quote=zx9r]I
Tegenwoordig ga ik naar een station waar ze geen rembank hebben, en heb NOOIT meer problemen met de achterremmmen.[/quote]
Dus afhankelijk van de beschikbare apparatuur van een keuringsstation kan een APK anders uitpakken?
Of is er een alternatieve methode voor de remmentestbank? Stukje rijden ofzo?
17 jaar
ja
afkeur
wat wil je
goedgekeurd
of goed gekeurd
hopen dat ie remt
of weten dat ie remt
De meeste keuringstations voelen gewoon met het wiel van de grond of hij gedraaid kan of niet met het pedaal ingedrukt, verder wordt er geen enkele vertraging gemeten hoor. Met een remmenbank kan het gemeten worden, een betere keuring dus. Het is dus net waar je je auto heenbrengt; Bovag of niet maakt allemaal geen zak uit; het ene bedrijf is gewoon goed bezig en het andere zal de nonchalance nooit te boven komen.
Als er zo'n remverschil naar boven komt zou ik ook gewoon zorgen dat het voor langere tijd weer goed functioneert
17 jaar
en als er op een bank verschil zit door een vastzittende remdruk regelaar dan zie je dat met een rem verschil
als je keurt met een rem vertr meter dan controleer je ook de regelaar op vastzitten
en al merk je t misschien niet opde weg met remmen dan voel je wel dat de regelaar vastzit en heb je zonder zichtbare of voelbare afwijking toch een af keur
dus blijft mn stand punt
goedgekeurd
of
goed gekeurd
[quote=zx9r]Ik wil hier nog wel even op reageren...
Het is nooit mijn bedoeling geweest mensen met een band met TE WEINIG bandenspanning op weg te sturen, maar ik wil hier nog wel even wat over kwijt.......
Ik heb zelf gemiddeld zo'n 10 auto's in de week voor de APK, en heb dat heel lang laten doen door een keuringsstation met een remmentestbank... Mijn ervaring daarmee is ronduit waardeloos. vooral de achterremmen waren bijna altijd een probleem, en werd vaak weggestuurd met afkeur achterremmen, en als je die controleerde was alles gangbaar, nix vervuiling of wat dan ook.
Hoeveel van jullie controleren de bandenspannig voordat de auto gekeurd wordt? Als ik zelf naga dat geen enkele keurmeester daar ooit naar heeft gekeken, gaat er bij mij zowieso een lichtje branden. Vaak wordt de 30% overschreiding al veroorzaakt door een verkeerde bandenspanning, en niet door een falend remsysteem.
Tegenwoordig ga ik naar een station waar ze geen rembank hebben, en heb NOOIT meer problemen met de achterremmmen. daarom gaf ik de tip om wat lucht te verwijderen, misschien had ik er beter neer kunnen zetten CONTROLEER EERST DE BANDENSPANNING.... en je zult zien dat 1-2 of 3/10e bar al een heel verschil maakt[/quote]
Je hebt wel degelijk een punt wanneer je zegt dat bandenspanning uitmaakt op een remmenbank.
Dat wil nog niet zeggen dat een remverschil daar de oorzaak van is, feit is wel dat keurmeesters zelden bandenspanning controleren. Ben daar zelf fijntjes aan herinnerd tijdens een steekproef.....als ik niet een verschil in de bolling van de banden zie controleer ik de spanning niet terwijl dat eigenlijk wel moet. In het kader van een juiste afsteling van het dimlicht moet de bandenspanning namelijk altijd worden gecontroleerd bij een keuring. Heb bij een goedkeur wel eens na de remtest een band vervangen voor een thuisbrenger....nou dat gaf wel degelijk problemen bij de remtest in de steekproef die erop volgde. Na montage van de orginele velg met gladde band bleek het remverschil weer nihil!
Sytze
[quote=zx9r]Ik wil hier nog wel even op reageren...
Tegenwoordig ga ik naar een station waar ze geen rembank hebben, en heb NOOIT meer problemen met de achterremmmen. daarom gaf ik de tip om wat lucht te verwijderen, misschien had ik er beter neer kunnen zetten CONTROLEER EERST DE BANDENSPANNING.... en je zult zien dat 1-2 of 3/10e bar al een heel verschil maakt[/quote]
kan ik je blij maken misschien
er wordt overwogen om de meters af te schaffen en alleeen net als ze bij bedrijfs wagens willen
alleen met een remmen testbank te werken.
heb jij altijd remproblemen
wat ik vreemd vind
ik heb beide en daar heb ik met de meter op de weg meer problemen mee dan op de bank
en dan met name het halen van de vertraging
oa bij mb met dat fijne parkeer rem systeem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar