Peugeot 307: afslaan op lpi 2.0 100kw

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 ew

al geruime tijd en vele euries en onderdelen later nog geen goede oplossing gevonden.
ongeveer 100.000km doorgereden met nog steeds dezelfde storing vanaf 2008; afslaan op rontondes of stoppen voor stoplicht/afremmen op de motor.vooral als hij warm is!
op benzine is geen enkel probleem.
in 2008 ongeveer ook dit probleem aangemeld,echter kon er nog geen goede oplossing voor worden gevonden.
nu heeft de wagen 230.000km gereden en alles werkt goed behalve dat ellendige afslaan..
file rijden is een ramp dus dat gebeurd nog op benzine en dat is duur rijden tegenwoordig.
het is een wagen met een 2.0 benzine motor 100kw en loopt op lpi met vialle installatie.
zelfs soms al je een klein beetje gas snel geeft kan hij het stationaire toerental niet opvangen en komt hij telaag uit en slaat dan af.
graag zou ik de ervaringen die men nu naar een paar jaar heeft willen horen.
straks begint weer de vakantie en met een caravan er achter is het echt heel vaak dat dit dan gebeurd.
met vr. gr. henk. zwolle

henksuper

Geplaatst door henksuper (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

simpelste antwoord is op benzine rijden en genieten
gasinstallatie in een auto heb ik nooit langer dan 100.000km goed zien werken

maar om iets nuttigs te zeggen
ga in meting gegevens kijken hoe je inspuiting is van benzine
als je overschakeld naar lpi dan zal de inspuittijd veranderen
als dit heel veel verandert is de inspuiting niet goed kan te laag zijn kan te hoog zijn

verder hoe oud is dit systeem
wat is de geschiedenis qua onderdelen vervangen
nergens lpg lekkage

henksuper (0), 12 jaar geleden

gisterenavond de computer uitgelezen..alles gereset..geen enkel probleem kunnen constateren.lambda sondes die netjes werken enzz..
de wagen heeft nu 234000km op gas gereden en bij ca 110000 km is er een nw lpg pomp in de tank gekomen.
op benzine is er geen enkel probleem ,alleen op lpg.,en dan alleen bij het afremmen,bij 1500omw de koppeling intrappen dan valt de motor zo laag in toeren dat hij net niet meer op toeren kan komen door de belasting van de dynamo en airco dat hij gewoon afslaat/telaag in toeren komt.
ook kan je zien dat de injectoren geheel worden afgesloten als je gas loslaat , ook bij het rijden op lpg.
wel valt het op dat als je heel kort het gas pedaal aantikt dat het net is dat je de motor wel lucht hoort aanzuigen maar nog niet op toeren komt,dan is er ook een grote kans op afslaan.dus gewoon stationair draaien even gas aantikken en vervolgens afslaan/te laat reageren.toerental valt dan op 300/200 omw. terug en vangt hem niet snelgenoeg op zodat hij uitvalt.
nou misschien kan u hier iets mee? ik denk er nu sterk over om naar wezep te gaan om de zaak te laten nazien..ik weet het niet meer...groetjes henk.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat dood vallen vanuit stationair bij een beetje gas kan ook een verkeerd mengsel zijn.

Als je zelf kunt uitlezen kijk dan eens naar de fuel trim (Long Term Fuel Trim bij EOBD).
Wijkt die op LPG af van benzine? En wijkt deze van de middenstand af? (0% bij EOBD)

Roelke79 (0), 12 jaar geleden

zwakke BDP-sensor??

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Gas reageert altijd trager bij plotseling gasgeven,met name het pedaal een beetje aantikken en je krijgt dat effect.
Op benzine heb je het absoluut niet,of is het dan wel aanwezig maar in indere mate?.
Zakt tie dan echt niet onder het stationnaire toerental?.
Bij LPI installatie heb ik dit eigenlijk nog nooit gezien,wel bij verdamper installatie's.
En als je verbruikers aanzet,bijv airco en dergelijke,hoe reageert tie dan?.

pieterp9094 (0) PRO, 12 jaar geleden

Bevat de LPG computer wel de juiste software configuratie ? Niet dat deze bijv. voor ander merk of 1.6 motor is geprogrammeerd ?

Verder stap voor stap door de diagnosehandleidingen heen, 95% van de problemen kun je hiermee oplossen.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Wat Pieter zegt begin ik ook aan te denken,of verkeerde injectoren.
Het is echt een simpel systeem,die vialle installatie.
wat je ook nog kunt doen is de grote stekker van de comp afhalen en die met contact spray inspuiten.
De stekker verbindingen is niet het sterkste punt van vialle.

TrafficBandit (0), 12 jaar geleden

Ik heb lang geleden vergelijkbare problemen gehad met een vialle installatie, met een warme motor afslaan bij remmen en soms ook in bochten. Na eindeloos zoeken bleken de koperen pinnetjes uit één van de stekkerverbindingen van de LPG installatie volledig weggeroest te zijn. Als je remde of een scherpe bocht maakte dan maakte de stekkerverbinding geen contact meer en sloeg de boel af.

Je kan dit makkelijk zelf controleren door de auto te starten en stationair te laten draaien op gas. Als je dan met een draaiende motor een beetje friemelt aan de bedrading en hij slaat af dan heb je het probleem te pakken. Let vooral op stekkerverbindingen en massa connectoren e.d.

Ik ga er van uit dat je de stappenmotor al wel een keer gereinigd hebt want een vervuilde stappenmotor kan ook dit soort problemen geven.

Succes er mee.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Je kunt de installatie ook nog resetten door de schakelaar ingedrukt te houden en dan de motor af zetten en de schakelaar een paar seconden vasthouden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum