Ik heb hier een peugeot 307cc 2.0i automaat met rfn motor die afslaat bij warme motor (82 graden) en stattionair draaien. Dit doet zich voor vanaf het moment dat de olie ververst is en distributieriem vernieuwd. Distributie afstelling is nogmaals gecontroleerd en staat goed.
Als de auto afslaat komt er storingscode p0170 in. Auto slaat af op zowel benzine als lpg.
Klant klaagt ook vanaf dit moment dat na enkele dagen stilstaan het rempedaal hard aanvoelt en dat de auto slecht remt. Alle vacuumslangen gecheckt en deze optisch goed.
Heeft er iemand een idee?
Auto heeft 120.000 km gelopen en pas 30.000 op lpg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
Dit is een storing die de computer opslaat zodra zij long term fuel trim (dus correctie op de mengselregeling) boven de 25% komt. dwz dat hij het mengsel niet goed op lambda1 kan krijgen en dus steeds zijn inspuiting aanpast. Totdat de aanpassing meer dan 25 procent is. dan geeft hij die storing.
Duidelijk moet zijn of het probleem op benzine of op gas voorkomt. Dus lpg zekering eruit, resetten en op benzine laten rijden. De P0170 komt na verloop van tijd, dus laat ruim een week rijden. Is hij op benzine goed, dan zit het in de gasinstallatie. En anders natuurlijk in het benzinesysteem.
Meest voorkomend:
Gasinstallatie: druksensor verdamper, lpg injectoren (let op lpg computer updaten na verv. van injectoren), vacuumlekkage
Benzine/motorprobleem: Valse lucht bij spruitstukpakking, EGRpijp of vacuumslangen, slechte werking hydr stoters.
hallo ik heb zelf ook heleaas een 407 coupe 2 rfn 2004 met prins vsi lpg systeem en heb helaas ook heeeeeel veel probleemen en genoeg auto kennis 2 jaar franse sloop/demontage en 2 jaar opel /riviesie.
fordmonteurtje heeft je een handige tip gegeven en je moet vast stelen of het op bijde brandstofen gebeurdt.
tevens is het makelijk als je efe het gas systeem vermeld merk + type en de km stand is wel handig.
een convertsoineel gas systeem treed meestal pas in werking als de moter op bedrijfstempratuur is .
dus zou ik 1 ste het gas systeem van druk brengen zodat je gas computer niet in werking kan treden.
ik maak je daar wel bij atent dat een prins vsi systeem zoals ik met een eigen computer jou orginele computer onderbreekt dus je kan niet efe een brandstof uitschakeln (bij mijn Prins systeem).
drom moet je eerst vast stellen of je auto daadwerkelijk op benzine loopt op het moment dat je auto op bedrijfstemp is en afslaat.
2 de zou ik eens in de auto blijven zitten en naar het toerental kijken is deze vrij hoog en constant of schommelt deze ? gaat deze steeds hooge lopen in toeren? daarbij denkend aan de stapenmoter die vast zit (versmeerd) gewoon als de auto efe loopt (3 polig zwartstekkertje lost trekken van de stapenmoter) daarbij letent op het toerental .
ten 3de is het makelijk te weten of deze auto een obd of een bdp is heeft deze 1 of 2 lambasondes
(2 is een geregelde kat dus odp) meeste gas systeemen lopen alleen op de eerste lambasonde want dit is de hoofd sonde en de achterste coriceert alleen maar.
ten 4de rookt je auto veel, start deze gewoon of na lang starten /met gas coriseeren.
tevens liep je auto altijd normaal of is dit plots gekomen start die altijd slecht of is dit in een keer pats boem dan zou je dus kunen denken aan zekeringen gas afluiter/actiefregelsysteem/lambasonde zekering/enz.
Tot slot ,ik zou zelf denken aan een fout int gas systeem of gasafsluiter of stapenmoter/gaspositie sensor gasklephuis schoon maken (NIET de gasposite sensor das die groote zwarte halve maan aan je gasklep gehaakt en dan met 2 torks vast geschroeft aan de zuikant van je gasklephuis losdraaien).
het klinkt alsof de auto afslaat als deze warm wordt dus drom moet je efe opleten op de toerental.
smoort die hem af als die afslaat helpt gas geeven iets ?enz
HINT is dit na het verversen van de olie gekomen ik weet namelijk uit ervaring dat deze type,s slecht en soms helmaal niet willen/blijven lopen op de verkeerde olie
hopelijk heb je meer geluk als mij die na lang zoeken en veel euro,s de auto extreem zuiver aant lopen had en 2 weken later op de twente route een harde knal hoorde en een compleete drijfstang uit men blok kwam zetten en dat zonder waarschuwing. hopelijk heb ik je wat nutige tips gegeven als je verder vragen hebt doe me efe een mailtje ferdinandkrijt7@hotmail.com.
14 jaar
beetje veel info in een keer en let niet op de spel fouten:P ben niet echt een computer held koste me 1.5 uur typen bijna sorry lees nu de km stand pas ps hardt aanvoelen rem pendaal mischien map sensor eens ruilen wisselen op de sloop of leen auto dat verklaard bijde oorzaken namelijk
14 jaar
Wij hebben nu een 2003 Citroën C5 2.0-16V met exact hetzelfde probleem.
Ben benieuwd of bovenstaand probleem opgelost is, en zo ja, hoe?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar