Beste mensen,
Ik heb voor mijn afstudeeropdracht recent een kop gereviseerd van een peugeot 206 diesel alles is goed gelukt en de auto loop inmiddels.
Nou moeten we er ook een verslag van schrijven, we zijn een heel eind maar komen het een en ander tekort. Daarom ben ik op zoek naar de timinggegevens van de 206 met name het aantal krukas/nokkenas graden voor het ODP of BDP. Het aantal graden voor inspuiting etc..
Ik heb me suf gezocht op het internet maar helaas zonder resultaat.
Ik hoop dat iemand ons op dit forum helpen kan!
Alvast hartelijk dank,
Met vriendelijke groet,
Nabil
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ook al eens de "ouderwetse bibliotheek" geprobeerd?
Daar staan rijen met vraagbaken.......
Nabil,
Hoe heb je de motor aan de loop gekregen zonder deze gegevens?
Hans
[quote=Santa]Ook al eens de "ouderwetse bibliotheek" geprobeerd?
Daar staan rijen met vraagbaken.......[/quote]
Geen verkeerde suggestie moet ik zeggen ;) maar zelfs de bibliotheek heb ik ook al gehad, hier heb ik ook veel informatie gevonden. Maar echt de specifieke gegevens voor dit type motor... Nope!
16 jaar
[quote=Hans4037]Nabil,
Hoe heb je deze motor aan de loop gekregen zonder deze gegevens?
Hans[/quote]
Deze motor hebben we dus aan de loop gekregen door middel van de krukas, pomp, nokkenas te blokkeren met pennen. Kon dus niet echt wat fout gaan, als je secuur te werk gaat.
Maar onze docent wil dat we ons verslag verdiepen met info over krukasgraden etc
Dus zodoende.
nabil
16 jaar
Ik bezit de vraagbaak 206 model 1998-2000 , en hierin zijn deze gegevens idd niet te vinden.
Er wordt alleen gesproken over blokkeergereedschap voor vliegwiel,inspuitpomp en nokaswiel,nodig voor distibutieriem uit-en inbouwen.
Daarnaast de procedure om zonodig timing van nokas en pomp te korrigeren en werken met de riemspanningsmeter.
Zonder dit gereedschap en deze info kun je de instellingen nooit optimaal krijgen .
16 jaar
[quote=Nabil B][quote=Hans4037]Nabil,
Hoe heb je deze motor aan de loop gekregen zonder deze gegevens?
Hans[/quote]
Deze motor hebben we dus aan de loop gekregen door middel van de krukas, pomp, nokkenas te blokkeren met pennen. Kon dus niet echt wat fout gaan, als je secuur te werk gaat.
Maar onze docent wil dat we ons verslag verdiepen met info over krukasgraden etc
Dus zodoende.
nabil[/quote]
Okè duidelijk was gewoon nieuwsgierig vandaar mijn vraag.
Hans
[quote=E.T.Wiersum]Ik bezit de vraagbaak 206 model 1998-2000 , en hierin zijn deze gegevens idd niet te vinden.
Er wordt alleen gesproken over blokkeergereedschap voor vliegwiel,inspuitpomp en nokaswiel,nodig voor distibutieriem uit-en inbouwen.
Daarnaast de procedure om zonodig timing van nokas en pomp te korrigeren en werken met de riemspanningsmeter.
Zonder dit gereedschap en deze info kun je de instellingen nooit optimaal krijgen .[/quote]
beste tjaart, u gaf aan dat er in staat ''de procedure om de timing van nokkenas en pomp te kunnen corrigeren''
Kan ik deze info bezichtigen?
Misschien dat ik er wel wat van gebruiken kan!
Nabil
16 jaar
Ik heb geen mogelijkheid om dit op deze site te plaatsen, maar Santa zei het al, de meeste bibliotheken hebben dit boek.
16 jaar
Ik ga toch maar wederom goed in de bibliotheek neuzen morgen!
Iedereen bedankt voor zijn tijd en aandacht!
Vriendelijke groet,
Nabil
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar