Peugeot 206: Airbagstoring

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Af en toe gaat het airbaglampje branden en op de display verschijnt Airbag storing.
Storing treedt meestal op bij ruime stuurbeweging, ik vermoedt de klokveer.
Met welke weerstandswaarde kan ik deze klokveer kortsluiten om te kijken of de fout niet komt zodat ik zeker weet welk onderdeel ik moet vervangen?

Rest van de connectors heb ik al nagekeken en gemeten.

Robert2006

Geplaatst door Robert2006 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

deze weerstand is moeilijk te zeggen
laat de kappen even loshangen rij naar de dealer en vraag of ze even de dummy erop kunnen zetten
keer starten en dan zal de storing weg blijven
het is namelijk bekend probleem dat de bediening van je ruitenwisser en knipperlicht de draad voor de airbag afbreekt en storing veroorzaakt

als de storing soms wegblijft dan is het deze schakelaar
de prijs is niet mals, mijn advies is wel om een nieuw onderdeel te kopen. 2de hands is maar de vraag of hij heel is en hoe hij gedemonteerd is.
dit moet altijd gebeuren met het stuur recht (de wielen ook in rechtuitstand) op de sloop is de vraag of ze dit doen en anders is hij opgedraaid al. bij verdraaien van stuur breekt hij dan weer of hij is al gebroken

weerstand durf ik zo niet te zeggen maar hoor vaak 2-3ohm
echter ken er een die heeft verschillende weerstanden geprobeerd maar melding blijft hij krijgen
dus durf het zo niet te zeggen
en of er meer dan weerstand voor nodig is weet ik ook niet, gebruik altijd dummy ervoor en dat werkt perfect

Robert2006 (0), 11 jaar geleden

Storing laten uitlezen, stoelairbag links onderbroken.
Bedrading nagekeken vanaf de stoel tot aan het airbagstuurapparaat welke op de tunnel onder de middenconsole gemonteerd is maar geen onderbrekingen of onregelmatigheden gezien.
Stoelairbag niet losgekregen uit de stoel, dus deze laatste stuk kabel met connector niet kunnen beoordelen.
Over de losgekoppelde airbagstekker onder de stoel een weerstand geplaatst van 5 ohm, hierna auto op contact gezet en geen airbagstoring, dus 5 ohm is goed om geen storing te krijgen.
Originele weerstand van airbag volgens bosch info is 3 ohm. Vervolgens stoel weer ingebouwd en originele airbagstekker weer ingestoken onder stoel, tevens parallel toch ook de weerstand van 5 ohm over de connector gesoldeerd om in geval van een los contact in de stoelairbag toch geen airbagfout te krijgen. Vervangingsweerstand van 3 en 5 ohm parallel is 1,9 ohm, dus ook bij deze weerstand van 1,9 ohm heeft men geen airbagfout.
Aangezien de airbagfout slechts sporadisch optradt en nu dus niet meer zal het airbagsysteem toch gewoon werken bij ontsteking en zou er op moment van ontsteken toch een onderbreking zijn in de stoelairbag dan gaat deze airbag niet af, dit vind ik een aanvaardbaar risico.

Andre379 (0), 11 jaar geleden

Draden doorsolderen, dan ben je van het probleem af

antoonio (0), 11 jaar geleden

denk toch maar eens goed na over een niet afgaande airbag deze kan beslissend zijn over leven en dood bij een aan rijding en wat zal de verzekering zeggen als ze er achter komen dat bekend was dat je airbag niet werkte

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum